MS Windows
briani 27239
Hvordan sikrer i jer u/inst.
Fra : Olesen

Dato : 13-11-04 17:32

Hvad gør i, for at hindrer virus mv. under installation
af en helt ren PC ?

Der bruges XP sp2 og Norton Internet Security 2005.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 13-11-04 17:48

Olesen wrote:
> Hvad gør i, for at hindrer virus mv. under installation
> af en helt ren PC ?

Installere Wondows uden noget net-stik i.

Aktivere firewall

Installere antivirus som man har fra en CD(evt. hentet inden man gik
igang med at installere)

Netstik i...

Opdatere antivirus
Opdatere windows

> Der bruges XP sp2 og Norton Internet Security 2005.

Er der så ikke Antivirus på computeren?

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 13-11-04 17:47

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Hvad gør i, for at hindrer virus mv. under installation
> af en helt ren PC ?
>
> Der bruges XP sp2 og Norton Internet Security 2005.

Installerer Windows XP fra CD
Installerer forud downloadet SP2 brændt på CD - enabler firewall
Installerer Virusprogram - forud downloadet og brændt på CD.
Først nu sættes stikket i til det fæle internet - og windows update
anvendes.

Ovenstående lærte jeg på den hårde måde.
Satte et WebSpeed modem til for at downloade en firewall og et virusprogram.
Men 2 minutter efter at internettet var tilkoblet og inden jeg var færdig
med at downloade
de ønskede programmer var orme myldret ind på PC'en,
og havde f.eks. disablet muligheden for at søge via Google -
så jeg måtte benytte mindre kendte søgemaskiner for at finde mine
programmer.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-04 18:10

Olesen skriver:

> Hvad gør i, for at hindrer virus mv. under installation
> af en helt ren PC ?

Forbinder til internet gennem en router, det vil sige så har jeg
hardwarefirewall på den. Så komemr der ikek noget "snavs" ind. Dernæst
puttes et antivirus program på, AdWare installeres til at fjerne den
SpySoftware MS ligger ind og så anbefaler jeg altid en alternativ
browser i stedet for IE og en anden mailklient end OE.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sander

Dato : 14-11-04 11:31

Det med routeren må jeg tilslutte mig, jeg har installeret mange maskiner
der var koblet på nettet via router uden problemer af nogen art.
Endvidere kan man med fordel slipstreame sp2 til en xp cd først.

Helt firkantet fungerer routeren på den måde at den kun reagerer på
requests fra hjemme lan siden, ikke fra nettet, så på den måde er pc'erne
bagved ikke synlige fra nettet.
Og så er prisen jo særdeles overkommelig nu om dage, fra 2-300 kr og
opad.

Sander.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-04 11:36

Sander skriver:

> Og så er prisen jo særdeles overkommelig nu om dage, fra 2-300 kr og
> opad.

Jep, sidste nye router jeg har, købte jeg på tilbud i SuperBrugsen for
300 kr. Topcom WBR611 med trådløs LAN og en løs USB "trådløs netkort til
at sætte i røven af en pc".