Formularstyling
Fra : inga schmidt

Dato : 13-11-04 17:53

Jeg sidder og kæmper med en formular. Den skal se ud som i
FireFox, men i IE kan jeg ikke flytte den *grimt ord* tabel hen i
venstre side. Er der et godt menneske, der ved, hvad det er, jeg
overser? Siden er her:
http://www.initiaweb.dk/dansk_brand/kontakt.asp

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : inga schmidt

Dato : 13-11-04 18:38

inga schmidt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg sidder og kæmper med en formular. Den skal se ud som i
> FireFox, men i IE kan jeg ikke flytte den *grimt ord* tabel hen i
> venstre side.

Har fikset det med en: <div align="left"> som jeg faktisk ikke
troede kunne validere, men det gør den åbenbart.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-11-04 21:14

inga schmidt skrev:

> Har fikset det med en: <div align="left"> som jeg faktisk ikke
> troede kunne validere, men det gør den åbenbart.

Align-attributten validerer i transitional (som du bruger på siden). Du
kan opnå det samme med <div style="text-align: left;">

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : inga schmidt

Dato : 13-11-04 23:23

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Align-attributten validerer i transitional (som du bruger på siden). Du
> kan opnå det samme med <div style="text-align: left;">

Takker. Der er et par andre grunde til at transitional er mest
hensigtsmæssigt her, men det er jo godt at vide til andre tilfælde

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-11-04 23:35

inga schmidt <inga_schmidtminusspamogvirus@get2net.dk> skrev:

> Takker. Der er et par andre grunde til at transitional er mest
> hensigtsmæssigt her

Du bør også lave

med css - ja, al formatering bør laves med css.

Ovenstående burde være lavet med

og

..red{
color:red;
bagkground:transparent:
}

idet <font> er en kode på vej ud.

--
Allan Vebel
Hjælp os til nye aktuelle artikler og faq-svar - skriv til
http://html-faq.dk/kontakt.asp

Fra : inga schmidt

Dato : 13-11-04 23:56

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Du bør også lave

> med css - ja, al formatering bør laves med css.
>
> Ovenstående burde være lavet med

> og
>
> ..red{
> color:red;
> bagkground:transparent:
> }
>
> idet <font> er en kode på vej ud.

Du har ret, man kan jo lige så godt overgive sig helt - i morgen

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-11-04 01:37

inga schmidt <inga_schmidtminusspamogvirus@get2net.dk> skrev:

> Du har ret, man kan jo lige så godt overgive sig helt
> - i morgen

Ja, i morgen.

Skal du være med til at fremtidige brugere skal anvende valid
kode, er du selv nødt til at være en del af løsningen - fremfor en
del af problemet.

Det kan måske lyde lidt hårdt, men vi er en masse her der anser
andre.

Der findes en css-løsning der kan gøre det samme.

Fra : inga schmidt

Dato : 14-11-04 10:20

> [...]
> andre.
>
> Der findes en css-løsning der kan gøre det samme.

Ja, ja ja, jeg ved det, og jeg mente helt bogstaveligt 'i morgen'
(som nu er i dag) fordi det var sengetid. Jeg gør såmænd alt, hvad
jeg kan for at lave valid kode - Det var faktisk derfor, jeg stillede
spørgsmålet!