Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konica-Minolta Dimage Z3
Fra : pip

Dato : 12-11-04 09:02

Køber formentlig en Dimage Z3 i dag !

Nogen der vil fraråde mig det i sidste øjeblik,
eller er det et nogenlunde køb ?

pip

Fra : MM

Dato : 12-11-04 10:06

Jeg har også lige bestilt et. Er du opmærksom på, at det nu også kan fåes i
sort design?

Michael

Fra : pip

Dato : 12-11-04 10:41

Ja har set et billede på nettet i sort design. Tror bare ikke lige
de har den i sort hos den lokale fotohandler.
Men det kan selvfølgelig bestilles hjem !

Nogen steder på nettet den kan bestilles i sort ? og hvad skal
du give inkl. evt. ekstra kort, batterier, taske og oplader ?

pip

Fra : MM

Dato : 12-11-04 10:53

Jeg køber hos min lokale fotohandler. Jeg skal give 3.799 kr, det er med 2
års garanti - ikke reklamationsret. Det vil jeg godt give lidt ekstra for,
og samtidig støtte den lokale..

Ekstra kort, batterier, taske og oplader har vi ikke handlet på plads endnu.

Fra : pip

Dato : 12-11-04 11:10

Jeg vil også gerne støtte den lokale. Men det er jo fristende når
man på nettet kan bestille en Dimage Z3 til omkring 3000 + forsendelse !

Men kan den lokale give rabat på det ekstra tilbehør man nu køber, så
foregår handlen hos den lokale !

Har du bestil i sort og hvad med leveringstiden ?

Fra : MM

Dato : 12-11-04 11:24

Jeg bestilte onsdag i denne uge, og kameraet (sort) er lige kommet!

Fra : pip

Dato : 12-11-04 11:34

Jamen "teløk mæ det".
Er det ikke meget "federe" i sort?

Har du fået taget nogle billeder ?
Hvad følger der med i pakken ?

Nå men jeg må en tur ind i butikken i dag og se
om der kan gøres en god handel !

Held og lykke med kameraet !

Fra : MM

Dato : 12-11-04 11:41

Jeg har ikke hentet det endnu. Kameraet er lige ankommet til forhandleren.
Der er lang tid til fyraften.....

Fra : pip

Dato : 12-11-04 12:25

OK:

Fra : pip

Dato : 12-11-04 18:50

Har du fået dit kamera ?
pip

Fra : MM

Dato : 14-11-04 11:53

Ja, jeg fik det fredag eftermiddag. Jeg har ikke nået at bruge det så meget
endnu, desværre.

Men se indlægget fra kr længere "nede". Det ser da ret imponerende ud!

Fra : MM

Dato : 15-11-04 08:35

Nu har jeg fået taget nogle billeder.

Udendørs går det fint. Zoomen med stabilisator er fantastisk. Indendørs i
aftenbelysning (med alm. lamper tændt) går det knap så godt. Billederne
bliver en anelse mørke, og der er en del støj på.

Har du købt?

Fra : pip

Dato : 15-11-04 11:53

Har ikke købt endnu !

Overvejer stadigvæk om det nu skal være Dimage Z3,
eller noget andet i den prisklasse.

Det kan godt tage lidt tid før jeg beslutter mig, men kom
bare med lidt flere kommentar til Dimage Z3...

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 15-11-04 12:35

On Mon, 15 Nov 2004 11:52:50 +0100, "pip" <1@1.se> wrote:

> [...]
>eller noget andet i den prisklasse.
>
>Det kan godt tage lidt tid før jeg beslutter mig, men kom
>bare med lidt flere kommentar til Dimage Z3...

Hvad med Panasonic FZ3 - den har lige så kraftig zoom, er i nogenlunde
samme prisklasse, men har ikke så store problemer med fokusering i
lavt lys som Z3 pga. indbygget autofokuslampe. Dog "kun" 3 MP.

Lars

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-11-04 17:23

In article <41948be5$0$86959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, pip wrote:
> [...]
> man på nettet kan bestille en Dimage Z3 til omkring 3000 + forsendelse !
>
> Men kan den lokale give rabat på det ekstra tilbehør man nu køber, så

Som regel kan du vel handle tilbehøret ned i 120% af hvad der det
koster andre steder. Det er derfor tilbehøret starter med dobbelt
pris.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-11-04 10:27

"pip" <1@1.se> wrote in message
> Køber formentlig en Dimage Z3 i dag !
>
> Nogen der vil fraråde mig det i sidste øjeblik,
> eller er det et nogenlunde køb ?

Jeg vil ikke sige at det er frarådeligt. Et ganske udemærket køb.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Jacob K.

Dato : 12-11-04 11:48

> Køber formentlig en Dimage Z3 i dag !
> Nogen der vil fraråde mig det i sidste øjeblik,
> eller er det et nogenlunde køb ?

Jeg har en Z1. -Og dét har jeg da været temmelig begejstret for. Jeg ved
ikke hvor meget mere Z3 kan, men mon ikke det er noget med flere pixels og
mere zoom?

Eneste minus ved Z1 er at det tager relativt dårlige billeder når den er sat
på auto. -Den vil meget gerne skrue op for ISO, og så kommer der desværre
meget billedstøj.
-Men hvis man bruger manuel betjening, får man stor glæde af kameraet.

Så jeg vil anbefale det til folk der foretrækker manuel indstilling, men
ikke til folk der bruger auto.

Vh. Jacob.

Fra : kr

Dato : 13-11-04 17:41

Hej pip - hvis du ikke har købt et Z3 er her lidt billeder fra Afrika. Der
var noget med 80 % luftfugtighed, 4 dages konstant hoppen og rysten i
diverse game-drive biler og kameraet funkede fint også i dag.
P.S.
Jeg tror jeg tog ca. 1500 billeder i alt og bortset fra aftenmotiver med så
godt som ingen lys på nær en projektør var det ok.
Mvh.
kr

http://kairasmussen8735.fotopic.net/c336864.html