Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ansel Adams bøger - julegave?
Fra : KNL DtP

Dato : 11-11-04 21:13

Hej.

Jeg er ude og kigge lidt på noget litteratur, hvor jeg kan nyde Ansel Adams
flotte landskabsbilleder, men kan se at der findes en del forskellige titler
på markedet.

Har fundet følgende (via Amazon.com, men påtænker ikke at købe der igennem):

Examples : The Making of 40 Photographs
www.kortlink.dk/amazon/dwy

Ansel Adams: Classic Images
www.kortlink.dk/amazon/dx3

Yosemite and the High Sierra
www.kortlink.dk/amazon/dx4

.... er der nogen, som kender ovenstående bøger eller andre, som viser
billeder i god kvalitet, og gerne om teknikken/historierne bag? Det er jo
ved at være tid til at hitte på julegaveønsker : )

Mit eget, spæde forsøg på lidt Ansel-efterligning:
<http://www.foto-basen.dk/?page=54&mode=showphoto&id=15213&portfolio=65>

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-04 21:24

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message

> Mit eget, spæde forsøg på lidt Ansel-efterligning:
> <http://www.foto-basen.dk/?page=54&mode=showphoto&id=15213&portfolio=65>

Hmm. Du mangler én mio. gråtoner for at være bare i nærheden af Ansel Adams

Konvertering af digitale farvebilleder til S/H er nok ikke liiiige vejen
frem, hvis du vil gå i mesterens fodspor.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-11-04 21:44

Jens Bruun wrote:

> Konvertering af digitale farvebilleder til S/H er nok ikke liiiige vejen
> frem, hvis du vil gå i mesterens fodspor.

Jow man kan godt konvertere digitale farvebilleder til S/H, og opnå
et helt fantastisk tonalt omfang, der er jo hele tre farvekanaler at
ta' af, men det kræver, at man ved hvad man roder med...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Egon Stich

Dato : 13-11-04 10:58

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved at være tid til at hitte på julegaveønsker : )
>
> Mit eget, spæde forsøg på lidt Ansel-efterligning:

Hej.
Yosemite osv kan anbefales.
Men: Har du ikke læst hans bøger: The camera. The print.og The negative
burde du måske starte der?
Han giver næsten alt om teknikken bag hans flotte billeder. Som der også er
mange af i bøgerne.
Det er også bøger, der giver en fin begyndelse til kunsten at anvende
zonesystemet.

MVH
Egon.