Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet uge 46 (skriv dit navn her)
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 11-11-04 16:54

Emnet er "Et lys i mørket"

Vi går nu ind i den mørke tid, det kunne være en mulig tolkning af
dette emne, men en "fotojournalistisk" historie i et billede, ville
også være et mulighed...

Held og lykke, glæder mig til at se forslagene...

Retningslinier for fotostafetten/den bundne opgave:
http://www.fotolog.dk/dk-fritid-foto/fotostafet.htm

Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 12-11-04 10:29

On Thu, 11 Nov 2004 16:53:31 +0100, René Ernst Nielsen
<kontakt@fotographi.dk> wrote:

>Emnet er "Et lys i mørket"

http://www.fotographi.dk/lys.jpg

Taget i Stige i nærheden af Odense. Iso 100, f:/8, 10sek. Jeg ville
gerne have lidt af omgivelserne med, og det betød at lyset brænder ud
i noget af drivhuset.

Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-11-04 14:18

"René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> wrote in message

> http://www.fotographi.dk/lys.jpg
>
> Taget i Stige i nærheden af Odense. Iso 100, f:/8, 10sek. Jeg ville
> gerne have lidt af omgivelserne med, og det betød at lyset brænder ud
> i noget af drivhuset.

Ej René det kan du altså ikke være bekendt, jeg havde lige udset mig
samme motiv ved en kyllinge farm nær højer, det er godt nok ikke drivhus men
jeg tænkte at belyse det udefra.

Nå men jeg må vel bare være lidt kreativ.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : max

Dato : 13-11-04 16:00

René Ernst Nielsen

> [...]
>
> Taget i Stige i nærheden af Odense. Iso 100, f:/8, 10sek. Jeg ville
> gerne have lidt af omgivelserne med, og det betød at lyset brænder ud

Ja ja mens jeg venter på at billedet skal downloade her på min
skærm..... såh suk kan jeg jo tage en sightseeing tur til Taj Mahal
eller... Nårh nej nu kom den frem - spændende, kreativ beskæring,
men ikke helt sikker på jeg er vild med den, motivet er vandret
og beskæringen er meget vandret, måske det ville skabe lidt spænding
med en vertikal beskæring, hmm er det for langt ude..?? Facinerende
billede.. -max-

Fra : PH

Dato : 13-11-04 20:05

> http://www.fotographi.dk/lys.jpg

Flot lys

> Taget i Stige i nærheden af Odense. Iso 100, f:/8, 10sek. Jeg ville
> gerne have lidt af omgivelserne med, og det betød at lyset brænder ud
> i noget af drivhuset.

Det giver en effekt i retning af at der virkelig er gang i den derinde.
Det kan jeg godt leve med.

Det ku selvfølgelig være sjovt at se, hvor meget der kommer med, uden udbrænding

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/bilag/html/index.html

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-11-04 10:52

René Ernst Nielsen wrote:
> Vi går nu ind i den mørke tid, det kunne være en mulig tolkning af
> dette emne, men en "fotojournalistisk" historie i et billede, ville
> også være et mulighed...

Faktisk ikke et billed jeg er ret tilfreds med... og der er måske
også lidt mere end et enkelt lys..

http://enterprise-server.dk/800x533-CRW_6851.jpg

Dem der har fuldt med i nyheder de sidste par uger burde vide hvor
det er taget..

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : max

Dato : 13-11-04 16:31

Hans Joergensen

> [...]
>
> http://enterprise-server.dk/800x533-CRW_6851.jpg
>
> Dem der har fuldt med i nyheder de sidste par uger burde vide hvor

Jeg har ikke fulgt med, men det ligner noget med et dødsfald..
Jeg syns ikke det fremgår tydeligt nok hvad det er der foregår,
ville godt have haft et ansigt der ligsom kunne afspegle de
følelser der givetvis gives udtryk for af personerne i baggrunden,
den er oppe og vende ind imellem om man kan gå så tæt på i en
sorgens stund, jeg mener man kan uden at det behøver at virke
anstødeligt, men vi sætter jo hver især vores grænser - jeg var
gået meget tættere på, da jeg mener det også kan være en måde at
vise sympati på.. -max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-11-04 20:18

max wrote:
> [...]
> anstødeligt, men vi sætter jo hver især vores grænser - jeg var
> gået meget tættere på, da jeg mener det også kan være en måde at

Tættere på er jeg til dels enig i, men, det er pænt svært at gå
tættere på ansigter hvis man samtidlig skal kunne se scenen det foregår
ved...

Jeg husker ikke om jeg nævnte i indlægget at jeg faktisk ikke
er specielt tilfreds med billedet selv..

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : PH

Dato : 14-11-04 09:20

> [...]
>
> http://enterprise-server.dk/800x533-CRW_6851.jpg
>
> Dem der har fuldt med i nyheder de sidste par uger burde vide hvor

Jeg synnes indholdet fortæller om den sørgelige historie.
Så vidt jeg har forstået, har skiltet med pilen også en central rolle
i den her historie.

Fra : Claria's Paradis

Dato : 12-11-04 16:29

Her er så mit bud på lys i mørket;
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=108926

Jeg var meget heldig med at der ikke kom nogle flyvemaskiner med på dette
billede.

Hilsen
Claudia

Fra : max

Dato : 13-11-04 15:53

"Claria's Paradis"
> [...]
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=108926
>
> Jeg var meget heldig med at der ikke kom nogle flyvemaskiner med på dette

Det er et meget fint billede - smukt lys og fin balance.
Teknisk har du vidst mistet højlysende visse steder, men
det syns jeg ikke gør noget, det er flot. -max-

Fra : PH

Dato : 14-11-04 09:23

> Her er så mit bud på lys i mørket;
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=108926
>
> Jeg var meget heldig med at der ikke kom nogle flyvemaskiner med på dette
> billede.

Flot og spændende billede.

Fra : Erik W.

Dato : 14-11-04 11:09

"Claria's Paradis" skrev i
> Her er så mit bud på lys i mørket;
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=108926

Det er et utroligt flot og vellykket billede af et stykke spændende
arkitektur.

Mvh Erik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-11-04 17:52

In article <dj27p0dflshfpvrnfdja3k9b7aneumen1b@4ax.com>, René Ernst Nielsen wrote:
> Emnet er "Et lys i mørket"

http://www.spymac.net/lys.jpg

Er ikke helt tilfreds med bl.a. sidelyset på flasken, men er på
vej ud af døren til julefrokost.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-11-04 18:05

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in
message news:slrncp9qhi.r8.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local

> http://www.spymac.net/lys.jpg

Jeg ser kun obskure reklamer.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-11-04 00:33

In article <cn2qgg$154b$1@news.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in
> message news:slrncp9qhi.r8.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local

> Jeg ser kun obskure reklamer.

Havde også billeder uden flasken, men kunne ikke så dem til at balancere.
Så kom der en mærk flaske med. Måske skulle det have været bagsiden i
stedet. Tænkte også på at jeg æige kunne komme med et sent indspark til
produktfotoet ved samme lejlighed ;)

Men det er det gyldne lys der er lyset i mørket. Beklager det ikke
er en dåseøl ved siden af - det var vist dit foretrukne mærke
sidst

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-11-04 08:12

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in
message news:slrncpai1j.rf.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local

> [...]
>
> Men det er det gyldne lys der er lyset i mørket. Beklager det ikke
> er en dåseøl ved siden af - det var vist dit foretrukne mærke

Povl, jeg ser ikke noget billede. Jeg ser reklamer for diverse amerikanske
produkter.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-11-04 21:54

In article <slrncp9qhi.r8.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>, Povl H. Pedersen wrote:

> http://www.spymac.net/lys.jpgo

URL'en skulle være:
http://povlhp.spymac.net/lys.jpg

Derfor troede jeg Jens' kommentar om reklame var møntet på mit
billede, og ikke at jeg URL'en var forkert.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-11-04 22:29

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in
message news:slrncpct3r.sg.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local

> Derfor troede jeg Jens' kommentar om reklame var møntet på mit
> billede, og ikke at jeg URL'en var forkert.

Du pisker en stemning op.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 13.11.04)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-11-04 22:33

In article <cn5uac$2iqg$1@news.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in
> message news:slrncpct3r.sg.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local

> Du pisker en stemning op.

Næh, jeg troede bare du ville drille lidt med i din kritik at
kalde det reklame når vi nu skulle mødes i dag, hvilket var meget
hyggeligt ligesom sidst.

Fra : PH

Dato : 14-11-04 10:55

> http://www.spymac.net/lys.jpg
>
> Er ikke helt tilfreds med bl.a. sidelyset på flasken, men er på
> vej ud af døren til julefrokost.

Jeg kan godt lide lyset gennem glasset
Baggrunden, flaske (som du siger) og beskæring kan du arbejde med.

Fra : PH

Dato : 12-11-04 18:23
Fra : PH

Dato : 13-11-04 11:12

Hej Jens
Jeg har forsøgt at uploade mit billede til http://usenet.fotolog.dk
....... men .. ups ....det er desværre røget ind under humor.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-11-04 17:57

"PH" <send@ejspam.dk> wrote in message

> Jeg har forsøgt at uploade mit billede til http://usenet.fotolog.dk
> ...... men .. ups ....det er desværre røget ind under humor.

Det er flyttet og her er det korrekte link:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-209

Fra : Claria's Paradis

Dato : 14-11-04 11:14

Hej Peter

Et meget smukt og roligt billede.
Jeg vil give max ret i at der burde beskæres en lille smule i bunden.

Hilsen
Claudia

Fra : max

Dato : 13-11-04 15:48

"PH"

> Her er mit bud på ugens emne
>
> http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=197&aktuelslide=1&kat=ny&katnavn=Nyeste%20Uploads&str=Stor

Et smukt billede Peter, måske kan det beskæres lidt bedre,
syns måske der er lidt for meget i bunden..?? Men fint arbejde.
)-max-

Fra : Erik W.

Dato : 14-11-04 11:15

"PH" skrev i news:4194f365$0$87014$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Her er mit bud på ugens emne

http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=197&aktuelslide=1&
kat=ny&katnavn=Nyeste%20Uploads&str=Stor

Rigtigt godt billede, kunne godt være tættere beskåret.

mvh Erik

Fra : max

Dato : 13-11-04 16:34

René Ernst Nielsen
> Emnet er "Et lys i mørket"

Der fejres Divali her i Indien, nu på tredie dag
med fest og fyrværkeri.. Mit bidrag er fra den
traditionelle Puja (bøn) i hjemmet.. -max-
http://www.amarzone.dk/divali.html

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 13-11-04 21:22

On 13 Nov 2004 07:34:24 -0800, max wrote:

> René Ernst Nielsen
>
> Der fejres Divali her i Indien, nu på tredie dag
> med fest og fyrværkeri.. Mit bidrag er fra den
> traditionelle Puja (bøn) i hjemmet.. -max-
> http://www.amarzone.dk/divali.html

Rent National Geographic. Utrolig flot. Men der et eller andet over det
der gør at jeg alligevel ikke kan lide det i denne sammenhæng. Havde det
ikke lige været her så er det verdensklasse.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : PH

Dato : 14-11-04 08:39

> Der fejres Divali her i Indien, nu på tredie dag
> med fest og fyrværkeri.. Mit bidrag er fra den
> traditionelle Puja (bøn) i hjemmet.. -max-
> http://www.amarzone.dk/divali.html

Fint billede
Jeg kan godt lide lyset i deres ansigter.
Rytmen i de 3 bevægelser
og den der "snegle-form" der fører over hovederne ned til lyset.

Jeg er vild med billedet nedenunder - drengen med "tryllestaven"
(men det øverste passer nok bedre til ugens emne)

Fra : Kenneth K

Dato : 14-11-04 14:49

On 13 Nov 2004 07:34:24 -0800, max <ma22x@hotmail.com> wrote:

> René Ernst Nielsen
>
> Der fejres Divali her i Indien, nu på tredie dag
> med fest og fyrværkeri.. Mit bidrag er fra den
> traditionelle Puja (bøn) i hjemmet.. -max-
> http://www.amarzone.dk/divali.html

Max, igen igen leverer du høj klasse. De to øverste er to klare vindere
hvis det stod til mig. Den sidste er bestemt også spændende bare på en
heelt anden malerisk måde :)

vh.
Kenneth

Fra : ab©

Dato : 16-11-04 18:20

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der fejres Divali her i Indien, nu på tredie dag
> med fest og fyrværkeri.. Mit bidrag er fra den
> traditionelle Puja (bøn) i hjemmet.. -max-
> http://www.amarzone.dk/divali.html

Selv om billedet kunne blive betydelig bedre ved en beskæring af "Quinden"
til venstre (ind til nakken) gør dit foto, at jeg må bære over med dig i
adskillige "måge-billeder" - godt trykket !

ab

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-11-04 20:24

"René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> wrote in message

Jeg var heldig at få Operahuset helt for mig selv i aften, og jeg er ganske
overbevist om, at ingen andre kunne få denne idé til "Et lys i mørket":

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-210

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 13-11-04 21:15

On Sat, 13 Nov 2004 20:24:02 +0100, Jens Bruun wrote:

> [...]
> overbevist om, at ingen andre kunne få denne idé til "Et lys i mørket":

Flot billede. Jeg kan ikke helt bestemme mig om der er for meget vand på
billedet. Men der er nogle flotte reflekter i det, så det ender nok med at
det skal med.

Fra : PH

Dato : 14-11-04 11:00

> Jeg var heldig at få Operahuset helt for mig selv i aften, og jeg er ganske
> overbevist om, at ingen andre kunne få denne idé til "Et lys i mørket":
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-210

Flot symetrisk billede

Fra : Lene

Dato : 14-11-04 12:21

Jens Bruun skrev

> [...]
ganske
> overbevist om, at ingen andre kunne få denne idé til "Et lys i mørket":

Ret flot, enestående billede.
Og sjovt - for jeg var dernede i går for at tage samme motiv, og der stod
godt nok nogle fotografer og snakkede. Men jeg var sikker på at jeg fik
aftenens eneste billede, nemlig dette (disse):
http://home.tiscali.dk/8x007716/webfotosafari/index.htm

))

Jeg undlader dog at deltage som konkurrent, da idéen til motivet helt og
aldeles er en andens Forresten var det en rigtig god idé, for så fik jeg
prøvet noget, jeg ikke har gjort det i før.
Mvh.
Lene

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 13-11-04 21:09

Her er så mit bud.

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-211

Lys i træ. Billedet er taget nu i aften. Billedet er taget håndholdt og er
en lille smule rystet, men jeg ejer ikke et stativ.

Fra : PH

Dato : 14-11-04 11:02

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-211
>
> Lys i træ. Billedet er taget nu i aften. Billedet er taget håndholdt og er
> en lille smule rystet, men jeg ejer ikke et stativ.

Det er da kanon-flot !

Med stativ ville det måske blive over-kanon-flot

Fra : Claria's Paradis

Dato : 14-11-04 11:19

Hejsa Jens

Hvis nu du havde støttet dig op af en lygtepæl eller noget i den retning,
havde du fået et meget smukt billede - men det kommer jo også an på hvilken
ISO værdi som du har brugt.

Hilsen
Claudia

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 14-11-04 11:44

On Sun, 14 Nov 2004 11:18:53 +0100, Claria's Paradis wrote:

> [...]
> havde du fået et meget smukt billede - men det kommer jo også an på hvilken

Der var ikke noget at støtte op af i nærheden så jeg kunne få den vinkel,
der var en lygtepæl, men så havde jeg fået et dumt hus med.
Det er taget med ISO 400 og jeg kunne nok have skruet op på 800 eller
1600. Men tænkte ikke over det. Det går meget fremad med at tænke over
indstillingerne, og mulighederne i motivet.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 14-11-04 22:16

On Sun, 14 Nov 2004 11:44:07 +0100, Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
> 1600. Men tænkte ikke over det. Det går meget fremad med at tænke over
> indstillingerne, og mulighederne i motivet.

Var lige nede og prøve igen i aften, men lyset var slukket.Jeg havde
ellers bilen med denne gang så jeg kunne bruge den til støtte sammen med
at jeg ville give isoen fuld knald. En skam, men nu må jeg vente til en
anden dag.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-11-04 14:09

> [...]

>Vi går nu ind i den mørke tid, det kunne være en mulig tolkning af
>dette emne, men en "fotojournalistisk" historie i et billede, ville

Jeg var en tur i Amaliehaven i går aftes. Der stod (eller rettere lå)
Jens og Lene og tog billeder af Operaen.

Jeg blev mere fanget af et fly fra Kastrup, som kom forbi i det samme.
Flyet er den lille hvide prik over Operaen.

Peter

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-212

Fra : Casper

Dato : 14-11-04 19:47

On Thu, 11 Nov 2004 16:53:31 +0100, René Ernst Nielsen
<kontakt@fotographi.dk> wrote:

>Emnet er "Et lys i mørket"

Så blev det min tur til at komme med et bidrag til denne uges stafet.
Det er vist i sidste øjeblik. men jeg håber det går.

Billedet er taget i aften og der er fjernet støj samt justeret lidt på
saturation. Jeg synes at billedet udstråler hygge, men kompositionen
er jeg ikke selv vild med. Men hvad synes I??

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-226

/Casper
(Nu også med i stafetten...)

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-11-04 21:15

"Casper" <never@neverland.dk> wrote in message

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-226

Flot præmiere. Jeg havde nok skåret vindue og nedløbsrør væk i venstre side,
og måske sørget for, at pigens ansigt var mere synligt, men dejlig
aften/vinterstemning.