Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kender nogen Sepia kameraer?
Fra : K.Ø.

Dato : 11-11-04 12:37

Hej.

Jeg har set et digitalkamera hos TDC der hedder Sepia 6,36 MP til 2300 kr.
Det er ikke til at finde noget på internettet om dette kamera, og det er billigt i forhold til specifikationerne. Er der nogen der kender mærket og ved om det er en OK kvalitet?

Mvh
Karsten Østergaard

TDC´s hjemmeside: http://salg.tdc.dk

Fra : Langgaard

Dato : 11-11-04 12:59

"K.Ø." <bee@ready.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Hej

Som så ofte før, du får ikke noget foræret, pris og kvalitet følges ofte af.
Det koste i dag ikke meget at fremstille sensorer med mange mp, men en god
optik er dyr at lave, så du får nok mange mp. men en ringe optik.
Du kan ikke udnytte de mange mp. hvis optikken ikke tegner skarpt.
Og hvordan med autofokus i dårligt lys, hvor lang tid går der fra du trykker
og til billedet bliver taget og blitzen hvor kraftig er den ?

Du er brændt varm på kameraet pga. de mange mp. ikke ?

Vælg et mærkevare kamera til samme pris, det vil du blive gladere for.

se: www.edbpriser.dk

Tip:
Vælg et til almindelige genopladelige AA batterier, langt billigere i
længden.
Vælg et der bruger billigste ramkort, flest ram pr. krone.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Erik W.

Dato : 11-11-04 13:25

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> længden.
> Vælg et der bruger billigste ramkort, flest ram pr. krone.

Jeg er helt enig med Leif. Jeg tjekkede lige Edbpriser for sjov skyld og
fandt et Canon A85 til 1800 kroner.
Der får du altså rigtigt meget for pengene. Ovenikøbet har du så penge til
et CF kort og nogle genopladelige batterier.

Mvh Erik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-11-04 13:55

K.Ø wrote:
> [...]
> Det er ikke til at finde noget på internettet om dette kamera, og det er billigt i forhold til specifikationerne. Er der nogen der kender mærket og ved om det er en OK kvalitet?

kig msgid slrnclu2b5.6b3.haj@enterprise-server.dk

Kort fortalt er det et kamera fremstillet af et firma i Taiwan
(eller sådan) der sælges under en masse navne... jeg ville ikke købe
det.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : K.Ø.

Dato : 11-11-04 15:18

> [...]
|
| Du er brændt varm på kameraet pga. de mange mp. ikke ?
|
| Vælg et mærkevare kamera til samme pris, det vil du blive gladere for.

- Jo, et eller andet sted lyder det jo for godt til at være sandt, men man har jo hørt om andre produkter fremstillet under et psydonavn, men som dækker over en mærkevare producent.
Hvem vil ikke gerne have meget for få penge.
Tak for vurderinger og gode råd.

Venlig Hilsen
Karsten Østergaard

Fra : HKJ

Dato : 11-11-04 15:33

"K.Ø." <bee@ready.dk> wrote in message

[...]

Sådan et kamera kan sagtens være lavet på samme fabrik som laver mærkevarer
kamera og for den sags skyld kan der også bruges (næsten) de samme dele.
Problemet er at du ikke kan se eller vide det. Måske er der brugt en billig
optik, måske er huset af en dårlige plastkvalitet?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-11-04 20:34

In article <cmviua$keg$1@news.cybercity.dk>, K.Ø wrote:

> [...]
> billigt i forhold til specifikationerne. Er der nogen der kender mærket og

Antal megapixels er en specifikation du kan bruge sammen med prisen.
Hvis du får flere megapixels uden at betale mere, så betyder det at
kvaliteten er dårligere end de færre megapixels til samme pris.

Man må nødvendigvis så spare på noget andet dyrt, eksempelvis på
glasset der bestemmer hvordan billedet ser ud. Hvis det er en slebet
plasticcolaflaskebund så kan billedet ikkeblive ret godt.

Du kan få gode 3-4 mpixel kameraer til den pris.

Fra : Børge Larsen

Dato : 11-11-04 22:05

meddelelse news:slrncp7fkt.pb.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> [...]
> plasticcolaflaskebund så kan billedet ikkeblive ret godt.
>
> Du kan få gode 3-4 mpixel kameraer til den pris.

Bambuskamera, du kan være sikker på at kameraet er fremstillet til prisen.
Og vær sikker på at du ikke får mere end det du betaler for.
Jeg ville købe et kamera fra et af de kendte kamerafirmaer. Ethvert
electronicfirma kan idag få fremstillet kameraer med mange pixel i Taiwan,
men hvad hjælper det, hvis cet er plastic optik.
Derfor.