Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dantax-kamera - erfaringer?
Fra : Johan

Dato : 11-11-04 12:05

Hej gruppe.
Jeg står og overvejer at købe et digitalkamera. Jeg har kigget på et
HP-kamera, som koster 3000kr. Kameraet har jeg valgt ud fra hvad jeg har
læst på Edbpriser.dk. Men tit og ofte ser jeg tilbud på kameraer fra Dantax,
kameraer, som ser ud til at have de funktioner og specifikationer, som jeg
minimum kræver. Men Edbpriser.dk har ikke nogen beskrivelser af
Dantax-kameraer overhovedet, så det ville måske være dumt at sparre pengene
ved at købe sådan et. Er der mon nogen i gruppen, som kan fortælle om Dantax
er noget bras man skal holde sig fra, eller om det generelt er gode kameraer
de sælger?

Mvh Johan

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-04 12:51

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> wrote in message

> Er der mon nogen i
> gruppen, som kan fortælle om Dantax er noget bras man skal holde sig
> fra, eller om det generelt er gode kameraer de sælger?

Du skal holde dig langt væk fra Dantax, HP, Medion osv. Det er noget
forrygende bras i forhold til prisen. Køb i stedet fra en
mærkevareleverandør, f.eks. Nikon, Canon, Fuji, Olympus, Panasonic, Sony
osv. Du får bedre billeder med et mærkevarekamera med den halve opløsning i
forhold til et kamera fra Dantax, Medion o.lign.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-11-04 14:00

> "Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> wrote in message

> Du skal holde dig langt væk fra Dantax, HP, Medion osv. Det er noget
> forrygende bras i forhold til prisen. Køb i stedet fra en

Jeg vil faktisk give dig ret, men HP har med R707 og R507 gjort et godt
stykke arbejde!

mvh Tommy Fer

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-11-04 15:12

> [...]
> osv. Du får bedre billeder med et mærkevarekamera med den halve opløsning
> forhold til et kamera fra Dantax, Medion o.lign.

Det er nu ikke helt rigtigt, HP's R707 har fået gode anmeldelser, f.eks.
http://www.dpreview.com/reviews/hpr707/page10.asp
http://www.imaging-resource.com/PRODS/R707/R7A.HTM
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/hp_r707_pg5.html
etc.
Mvh, Hans

Fra : Anders pedersen

Dato : 11-11-04 15:58

On Thu, 11 Nov 2004 12:05:09 +0100, Johan wrote:

> [...]
> kameraer, som ser ud til at have de funktioner og specifikationer, som jeg
> minimum kræver. Men Edbpriser.dk har ikke nogen beskrivelser af
Så vidt jeg ved er det skanhex der lavere de dantax kameraer

for at finde ud af om kamaraerne er gode skal man søge på skanhex

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Børge Larsen

Dato : 16-11-04 18:57

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om Dantax er noget bras man skal holde sig fra, eller om det generelt er

HP kan gå an, men jeg ville nu vælget et kamera fra et af de gamle kendte
fabrikater som fx. Olympus, Nikon, Monolta/Konica, Pentax o.s.v.