Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus Winder 2
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-04 10:39

Greetings!

Min Winder 2 har problemer med funktionaliteten. Hvorledes tester man
den uden at den er koblet sammen med et kamerahus?

Jesper G. Poulsen

Fra : max[dk]

Dato : 11-11-04 10:47

> Min Winder 2 har problemer med funktionaliteten. Hvorledes tester man
> den uden at den er koblet sammen med et kamerahus?

Det ved jeg ikke lige...men hvad er problemet?

/Max

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-04 20:47

max[dk] wrote:

> Det ved jeg ikke lige...men hvad er problemet?

Den har problemer med at trække film frem. Til tider er der slet ikke
liv i den...

Jesper G. Poulsen

Fra : p

Dato : 11-11-04 11:54

> [...]
>
> Min Winder 2 har problemer med funktionaliteten. Hvorledes tester man
> den uden at den er koblet sammen med et kamerahus?

prøv denne side, der kunne måske være et par tips

http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/olympusom1n2/shared/mdwinder/winder2/index.htm

//G5

Fra : Mogens Hansen

Dato : 11-11-04 21:27

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
> Greetings!
>
> Min Winder 2 har problemer med funktionaliteten. Hvorledes tester man
> den uden at den er koblet sammen med et kamerahus?

Forbind de 2 kontakter (Camera Coupling Terminals). Læg f.eks. en mønt over
dem.
Tænd for Winder'en og tryk på udløser knappen. Lukker pinden vil bevæge sig.
Film-fremførings kloen snurre rundt så længe kontakterne er kortsluttet.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-04 22:41

Mogens Hansen wrote:

> [...]
> Tænd for Winder'en og tryk på udløser knappen. Lukker pinden vil
> bevæge sig. Film-fremførings kloen snurre rundt så længe kontakterne

Fedt. Tak skal du ha'...

Jeg kigger på det når imorgen ...

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-11-04 22:16

Mogens Hansen wrote:

> Tænd for Winder'en og tryk på udløser knappen. Lukker pinden vil
> bevæge sig. Film-fremførings kloen snurre rundt så længe kontakterne
> er kortsluttet.

Hmmm... Efter at have afprøvet Winder'en virker den fint igen. Kameraet
tager nu ca. 2.5 billeder/sekund; tak

Jesper G. Poulsen