Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af objektiver i Thailand
Fra : Klaus Madsen

Dato : 11-11-04 03:19

Hej

Er der nogen der kender til køb af objektiver i Thailand?

Jeg tænker både på priser og så hører man jo om alle mulig kopi-produkter,
ure tøj m.m.
Gælder det mon også objektiver?

Er der nogen ting man skal være specielt opmærksom på?

Mvh. Klaus

Fra : rosenauer.dk

Dato : 11-11-04 08:36

> Er der nogen der kender til køb af objektiver i Thailand?
>
> Er der nogen ting man skal være specielt opmærksom på?

Du skal være specielt opmærksom på garanti - køber du f.eks. Canon i
Thailand kan du godt være sikker på at du skal aflevere objektivet i
Thailand igen, hvis der opstår reklamationssituationer. Der har været meget
debat om at Canon's L-objektiver har worldwide garanti, men det afgøres af
(så vidt jeg ved) hvorvidt sælger har parallelimporteret objektivet eller
ej. Sidstnævnte sker meget i USA - såkaldt graymarket objektiver.

Mht. kopiprodukter - så kommer det meget an på hvor du shopper. Hvis du
tager til MBK på Siam Square i Bangkok, så findes der to professionelle
butikker. Den ene hedder Foto File - den anden kan jeg ikke huske navnet på,
men de har (stort set) hvad du måtte behøve. Priserne er ca. 20-30%
billigere end danske priser. Vær opmærksom på deres VAT Refund program - så
er der mere at spare. Husk også at besparelsen bliver ædt op, når du
selvfølgelig betaler told af dine indkøb og bare smugler dem ind i .dk

Håber det hjalp dig i den rigtige retning..

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Klaus Madsen

Dato : 11-11-04 15:52

"rosenauer.dk" <martinFJERN@rosenauer.dk> wrote in message
> [...]
> så er der mere at spare. Husk også at besparelsen bliver ædt op, når du
> selvfølgelig betaler told af dine indkøb og bare smugler dem ind i .dk

Hej og tak for dit svar.

Det er netop hos Fotofile´s hjemmeside jeg har set et objektiv som jeg er
varm på. I.flg. deres hjemmeside er det faktisk så billigt at jeg tror der
måske er tale om en fejl.
Det drejer sig om et Nikon 80-400 VR som koster kr. 13.074,- i Tyskland hos
http://www.ac-foto.de/
På Fotofiles hjemmeside står det til kr. 7.200,- hvis det er rigtigt er det
næsten 6.000 kr billigere end i tyskland ???
Jeg tror sku´det er en fejl, men håber selvfølgelig det er rigtigt

Mvh. Klaus

Fra : rosenauer.dk

Dato : 11-11-04 15:59

> [...]
> det næsten 6.000 kr billigere end i tyskland ???
> Jeg tror sku´det er en fejl, men håber selvfølgelig det er rigtigt

Det kan godt passe - lidt ældre ting plejer at være billigere hos dem - blot
husk at der kommer tax oven i deres priser - mener det er 5 eller 7%. Disse
burde du kunne få refunderet senere - i BAHT med det samme, eller USD hvis
du venter nogle måneder.. Derudover - så er de jeg har fundet størst
besparelse ved tidligere tasker, CF kort og lign.!

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 11-11-04 09:38

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der kender til køb af objektiver i Thailand?
>
> Jeg tænker både på priser og så hører man jo om alle mulig kopi-produkter,

Hej Klaus,

Ikke hvad jeg har set. Når det så er sagt, så er thailands priser ikke
specielt attraktive i forhold til DK og de fordele du får ved at handle der.
Hvad der derimod kan være attraktivt i Thailand er at få repareret udstyr og
det gælder såvel kamera/objektiver/mobiltelefoner and whatnot.
På grund af den lave arbejdsløn er der virkelig noget at hente her.

Du står langt bedre stillet ved at handle online i Tyskland mht. garanti
etc. og stadig til attraktiv priser.

Singapore og HK og Penang har alle bedre priser end thailand, selvom det vil
være ensbetydende med at du skal være god til at prutte om priserne.
Handlede selv Nikon i Penang, ingen garanti/service i DK :(
World Wide Warrenty, daw do.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 11-11-04 17:29

Michael - da Thai Baht er MEGET billige iøjeblikket kan det meget bedre
betale sig at handle i Thailand i nævnte butik i MBK har været der
adskillige gange -
det er næsten 1/2 pris af hvad det koster herhjemme!
I SIN/PEN og HKG er det dyrere end i BKK - det kan klart anbefales at handle
i BKK!

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:cmv8d1$9q5$1@news.cybercity.dk...

Fra : NIL

Dato : 11-11-04 18:39

[klip]
> I SIN/PEN og HKG er det dyrere end i BKK - det kan klart anbefales at
handle
> i BKK!

SIN/PEN, HKG, BKK.

Vil nogen forklare??

NIL

Fra : Claus Hastrup

Dato : 11-11-04 23:12

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [klip]
> handle
>>

> SIN/PEN, HKG, BKK.
>
> Vil nogen forklare??
>
> NIL

JA, DER MEN:
BKK ER KLA DET BIL STE AT KØB OBJ BLA DE STE I ØST DER BLE NÆV. SÅ HVI MAN
HAR VAG MEL SIN/PEN, HKG OG BKK, BØR MAN VÆL AT KØB OBJ I BKK - JA DET KAN
LIG ANB (MED ET UDR TIL!)
HÅB DET HJA.
/CPH

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-11-04 23:30

Claus Hastrup wrote:
> [...]
> BKK ER KLA DET BIL STE AT KØB OBJ BLA DE STE I ØST DER BLE NÆV. SÅ
> HVI MAN HAR VAG MEL SIN/PEN, HKG OG BKK, BØR MAN VÆL AT KØB OBJ I BKK

Hæhæ. Bortset fra det, er jeg lodret uenig - Bangkok er absolut dyrere end
Singapore og Hong-Kong (Hong-Kong skulle endda være noget billigere end
Singapore - men jeg har kun personlig erfaring med Bangkok og Singapore),
også selvom baht er faldet i værdi.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret