Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: ... eller rettere hjælp til et bil~
Fra : Erik W.

Dato : 11-11-04 00:00

Jeg har et motiv jeg går og arbejder lidt på. Jeg har mulighed for at
forbedre det da modellerne ikke flytter sig sådan lige forløbigt. Jeg kan
ændre kompostionen og objekternes forhold til hinanden ved at flytte mig med
kameraet.

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1379517

Jeg kan gå op af en bakke bagud, så kirken kommer længere ned i billedet, og
gå til begge sider for at flytte kirken til siden i billedet. Jeg tog det i
solnedgangen til aften, - jeg brugte nok en lige lovlig høj ISO værdi. Den
kan jeg nok få lidt ned vha en Tripod. Alle forslag modtages med kyshånd.

Mvh Erik

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-11-04 00:18

Jeg synes du skulle finde et nyt motiv. Jeg kan ikke se noget spændende i
motivet, men ofte så ser det jo noget anderledes ud i virkeligheden, da
vores øjne narrer os.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Erik W.

Dato : 11-11-04 11:56

> Jeg synes du skulle finde et nyt motiv. Jeg kan ikke se noget spændende i
> motivet, men ofte så ser det jo noget anderledes ud i virkeligheden, da
> vores øjne narrer os.

Jeg synes faktisk selv at det er et spændende motiv med konflikten mellem
nyt og gammelt, og mellem den gamle kirke der engang for knap tusind år
siden er bygget for at være en stolt og himmelstræbende bygning, og placeret
på en bakketop så den kunne ses milevidt omkring. Nu synes den før så stolte
kirke lille og glemt foran den grønne glas-kollos, som et symbol på hvordan
gamle værdier må vige for modernitetens glasklare konsekvens.

Ah jah der blev jeg vist lidt for vidtløftig, men ... akja det kunne godt
være, jeg skulle begynde at fotografere blomster og andre pæne ting.

Mvh Erik

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-11-04 12:22

> [...]
hvordan
> gamle værdier må vige for modernitetens glasklare konsekvens.

Ja, jeg er med på at du vil have en kontrast mellem nyt og gammelt, selvom
jeg ikke synes valget er det bedste til at illustrere dette og det jo også
er et lidt fortærsket emne (det er der jo så meget der er , men ok, hvis
jeg skulle foreslå noget, så ville det være at få alle andre elementer væk
end kirken og det store skrummel i baggrunden. Den rodede forgrund med
grenene der stikker op de grimme boligblokke skal væk. Måske ville det
æstetisk være mere tilfredsstillende med noget mere closeup på kirken og med
den massive bygning i baggrunden stå delvist ude af fokus, så det nærmest
læner sig ned over kirken. Prøv at eksperimentere med forskellige
positioner, jeg kan ikke helt se en ideel position.

Mvh, Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-04 10:18

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> wrote in message

> Alle forslag modtages med kyshånd.

Gå lidt til højre, så du har kirken mere til venstre i forhold til
kraftværket(?) bag ved. Beskær, så du isolerer kirke og kraftværk mere, da
det er modsætningen mellem disse to elementer, jeg finder interessant. Prøv
at tage billedet i høj, klar frostvejr - evt. med polfilter.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Erik W.

Dato : 11-11-04 11:22

"Jens Bruun" skrev i news:cmvanj$dbn$1@news.cybercity.dk...

> [...]
Prøv
> at tage billedet i høj, klar frostvejr - evt. med polfilter.

Det er nogen gode råd Jens. Ja det er konflikten mellem forbrændingsanlægget
og kirken der gør motivet interessant i mine øjne. Jeg kan gå til højre så
kirkespiret flugter med hjørnet på forbrændingsanlægget, det tager noget af
konturerne af kolossen, men giver en interessant grafisk effekt. Jeg vil
prøve at fotografere motivet igen en dag med klar frost og snedækket
landskab.
Polfilter ved jeg ikke rigtigt - jeg må se, om jeg kan finde et til rimelig
pris på ebay.

Mvh Erik

Fra : Jørgen

Dato : 11-11-04 18:31

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> landskab.
> Polfilter ved jeg ikke rigtigt - jeg må se, om jeg kan finde et til

Hej Erik
Såvidt jeg kan se har du jo taget billedet ret tæt ved solnedgang.
Hvis du går til højre som foreslået vil du få en vanskelig sol som modlys.
Jeg tror, at dette vil give et helt andet indtryk, og helt modarbejde det
indtryk, som jeg egentlig synes er lykkedes helt godt for dig.(forholdet
imellem forbr.anlægget og kirken).
Alternativ vil være at tage billedet på et andet tidspunkt hvor solen er
mere syd - syd/øst.
Dit billede vinder meget i samme øjeblik det får titlen:

[...]

Det billede du har nu behøver denne tekst for at blive forstået.
Prøv om du kan få billedet til selv at fortælle historien, uden at få
tilføjet en titel.

Jeg holder selv meget af at fange situationer med en historie bag, og har
også opdaget hvor svært det er altid at få historien med i det færdige foto.

Held og lykke med dit nye udstyr.
Hilsen
Jørgen

Fra : Erik W.

Dato : 12-11-04 11:41

"Jørgen" skrev i news:blNkd.2077$Bm7.1716@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Jeg holder selv meget af at fange situationer med en historie bag, og har
> også opdaget hvor svært det er altid at få historien med i det færdige

Jeg siger tak for kommentaren Jørgen. Du har ret det er svært at få et
billede til at tale for sig selv.

Mvh Erik

Fra :

Dato : 11-11-04 12:16

> [...]
Prøv
> at tage billedet i høj, klar frostvejr - evt. med polfilter.

Kraftværk? Jeg troede det vat et krematorium

Henrik

Fra : ebbe hansen

Dato : 11-11-04 12:57

On Thu, 11 Nov 2004 12:15:55 +0100, "HØ" <hh@city.dk> wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
klip

>Kraftværk? Jeg troede det vat et krematorium
>
>Henrik

Er der mon stor forskel, processen tager blot lidt længere tid,
før vi må ned med nakken
mvh Ebbe

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-04 13:29

"HØ" <hh@city.dk> wrote in message news:cmvhhu$jbh$1@news.cybercity.dk

> Kraftværk? Jeg troede det vat et krematorium

Det ene udelukker ikke nødvendigvis det andet.

Fra : Allan

Dato : 11-11-04 11:05

> [...]

> billedet. Jeg tog det i solnedgangen til aften, - jeg brugte nok en
> lige lovlig høj ISO værdi. Den kan jeg nok få lidt ned vha en Tripod.

Jeg tænker på to ting du kunne prøve.

Som Jens siger længere til højre så du isolere kirke og kraftværk fra
hinanden. Og så op ad bakke så kirke og kraftværk igen bliver mere
adskilt og giver mere dybde i billedet (det er den effekt jeg tror du vil
få).

Anden ting er at tage billed under solnedgang (varmt, blødt lys) og
umiddelbart efter hvor lyset er skiftet til et mere blåt og koldt.

Og stativ er altid godt Det giver en ekstra tid til at tænke over
tingene - hvis ikke fuglen er fløjet

/allan