Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS300D hos shopman.dk
Fra : Torben A.

Dato : 09-11-04 22:52

Hej folkens,

Har nogle af jer handlet hos shopman.dk? Er de pålidelige?

Det ser ud som de har canon eos300D med EF 18-55mm objektiv til salg
for 5918 kr. Kan det passe?

MVH

Torben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-11-04 23:16

Torben A. wrote:
> Har nogle af jer handlet hos shopman.dk? Er de pålidelige?
> Det ser ud som de har canon eos300D med EF 18-55mm objektiv til salg
> for 5918 kr. Kan det passe?

Det ser rigtigt nok ud - men du handler ikke direkte med Shopman - de sender
blot bestillingen videre til en forhandler f.x. i Tyskland .

Og der er derfor også 2-3 ugers leveringstid ifølge deres
leveringsbetingelser på hjemmesiden..

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Erik W.

Dato : 10-11-04 00:17

"Torben A."skrev i en meddelelse

> Har nogle af jer handlet hos shopman.dk? Er de pålidelige?

De har et dårligt ry...

> Det ser ud som de har canon eos300D med EF 18-55mm objektiv til salg
> for 5918 kr. Kan det passe?

Der er ihvertfald nogle (høje) gebyrer, og fragtudgifterne er uoverskuelige.
Du skal nok lægge en 500 kroners seddel eller mere oveni. Bemærk at du ikke
handler hos Shopman men at de bare er stråmand, og at de fralægger sig
ethvert ansvar hvis du får problemer med varen, f,eks hvis du slet ikke får
varen fra det (for dig) ukendte udenlandske firma.

Du skulle meget hellere handle hos http://kortlink.dk/technikdirekt/dtp Der
er prisen 6540 kr. inklusive moms. Vi er mange der har handlet der. Jeg har
handlet der to gange.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 10-11-04 00:21

"Erik W." skrev i en meddelelse
> Du skulle meget hellere handle hos http://kortlink.dk/technikdirekt/dtp
Der
> er prisen 6540 kr. inklusive moms.

Jeg mente selvfølgelig inklusive fragt. Men prisen er såmænd også inklusive
tysk moms.

Mvh Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-11-04 08:42

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> wrote in message

> Bemærk at du ikke handler hos Shopman men at de bare er
> stråmand,

Nope, de har fået dom for, at man handler hos dem.

> og at de fralægger sig ethvert ansvar hvis du får problemer
> med varen, f,eks hvis du slet ikke får varen fra det (for dig)
> ukendte udenlandske firma.

Det prøver de, ja, men de har som sagt flere afgørelser i mod sig, så deres
ansvarsfralæggelse holder ikke i byretten, om man så kan sige

Under alle omstændigheder er det en dybt useriøs plattenslager, man skal
holde sig langt væk fra.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-11-04 09:08

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev:

> Nope, de har fået dom for, at man handler hos dem.

Nej det har de ikke. Der er tale om en afgørelse i
Forbrugerklagenævnet.

> Det prøver de, ja, men de har som sagt flere afgørelser i mod sig,
> så deres ansvarsfralæggelse holder ikke i byretten, om man så kan
> sige

Jo den holder fint. Der er intet galt i at sælge en serviceydelse som
ShopMan gør. Det ShopMan har gjort forkert er, at de ikke har oplyst
tilstrækkeligt om, hvad det er de sælger.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-11-04 10:13

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Nej det har de ikke. Der er tale om en afgørelse i
> Forbrugerklagenævnet.

Jeps, forkert ordvalg.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 10-11-04 07:03

On Tue, 09 Nov 2004 22:51:31 +0100, Torben A.
<camtorNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej folkens,
>
>Har nogle af jer handlet hos shopman.dk? Er de pålidelige?

Nej de er ikke pålidelige!

Een af de ting folk klager over er hvis du får problemer med udstyret
så nægter shopman at have noget at gøre med det og henviser til at du
selv skal tage kontakt til den forhandler i f.eks. tyskland hvor
udstyret er købt. Det må de ikke gøre men gør det alligevel så du bør
holde dig langt fra shopman.

MVH Tommy

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-11-04 08:42

Tommy Jensen <toj@worldonline.dk> skrev:

> [...]
> selv skal tage kontakt til den forhandler i f.eks. tyskland hvor
> udstyret er købt. Det må de ikke gøre men gør det alligevel så du bør

ShopMan må desværre godt gøre som de gør. Det man køber af dem er en
serviceydelse ikke en vare. Tidligere har de dog haft tabt en sag i
Forbrugerklagenævnet fordi de ikke gjorde tilstrækkeligt opmærksom
på dette forhold på deres hjemmeside.
http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/nyhedsbrev/100604/shopman-tabte-sag-i-forbrugerklagenaevnet/

Jeg er dog enig i, at man ikke skal købe gennem ShopMan men istedet
købe direkte hos den tyske forhandler.

--
Morten http://miljokemi.dk