Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kameravalg til unge
Fra : Niels Boegh

Dato : 09-11-04 20:56

Hvilket digitalkamera skal man vælge til en pige, som fylder 14 år?

Hun skal fotografere, når hun er på lejrskole, til fester og hvad man
nu finder på i den alder.

Umiddelbart ville jeg sætte robusthed over finesse og mange funktioner.

På forhånd tak for forslag og erfaringer.

Niels

Fra : Niels Boegh

Dato : 09-11-04 21:01

On 2004-11-09 20:56:27 +0100, Niels Boegh <1nboegh2@3hotmail4.com> said:

> [...]
>
> Umiddelbart ville jeg sætte robusthed over finesse og mange funktioner.
>
> På forhånd tak for forslag og erfaringer.

Hov, jeg skal lige tilføje, at budgettet siger max. kr. 1.500.-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-11-04 21:09

> Hov, jeg skal lige tilføje, at budgettet siger max. kr. 1.500.-

Køb Canon. Det holder. Se evt. nogle bud her: http://tinyurl.com/6kyzd

De koster alle under 1400, kan tage alm AA batterier, bruger de billige CF
kort, og er rigelig gode til en teenagetøs

--

Venligst, Regards, Grüsse,
Thomas Schreiber

Fra : Brian Lund

Dato : 10-11-04 00:23

> Køb Canon. Det holder. Se evt. nogle bud her: http://tinyurl.com/6kyzd
>
> De koster alle under 1400, kan tage alm AA batterier, bruger de billige CF
> kort, og er rigelig gode til en teenagetøs

Nix! - Powershot A400 bruger SD kort!
Det er ellers et godt kamera hvis man kan leve med automatik :)

Selv har jeg et Powershot A75, det er næsten nede på 1500 kr nu:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=81438

Jeg kan personligt anbefale det her kamera, det er faktisk rigtigt godt ;)
Det passer i en lomme, ihvertfald i mine lommer, godtnok er huset i plastic,
men det har overlevet mine vandreture op i østrigs bjerge i sommerferien, og
det har også overlevet flere byture!

Brian

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-11-04 08:51

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmail4.com> wrote in message

> Hov, jeg skal lige tilføje, at budgettet siger max. kr. 1.500.-

Canon A75. Min søn har forgængeren, et Canon A70, købt til ham på lignende
baggrund, og han er meget glad for det. Det er billigt i drift, holder lang
tid på en opladning, er meget robust, har en OK videodel og giver gode
manuelle muligheder, hvis interessen for dette senere dukker op.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-11-04 21:16

Niels Boegh wrote:
> [...]
>
> Umiddelbart ville jeg sætte robusthed over finesse og mange funktioner.
>
> På forhånd tak for forslag og erfaringer.

Jeg har givet min datter et Fuji digicam, og det er hun utrolig glad
for, hun tager masser af flotte billeder, og små film.

Et Fujifilm FinePix A330 Zoom eller et Fujifilm FinePix A340 Zoom
burde være velegnet, det er to kamerae, hvor du får meget for
pengene, og de har begge et skydedæksel som beskytter objektivet,
når det ligger i en taske eller lomme...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-11-04 08:37

> [...]
> begge et skydedæksel som beskytter objektivet, når det ligger i en taske

Er det ikke lidt dyrere end 1500?

--

Venligst, Regards, Grüsse,
Thomas Schreiber

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-11-04 10:18

Thomas Schreiber wrote:

> Er det ikke lidt dyrere end 1500?

Jeg kommer netop med to forslag, og de ligger prismæssigt under og
lige omkring 1500 piskeslag...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen