Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gratis programmer
Fra : pc

Dato : 09-11-04 19:12

Hej er der nogen der kender nogle link til
gratis programmer hvor jeg kan justere lidt på
billederne.

Jeg har bestilt et fuji finepix f810 og håber
at det er noget der funger

http://produkt.akamera.dk/vis_produkt.php?product_id=19816

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-11-04 19:48

"pc" <104@c.dkFJERNSPAM> wrote in message
> [...]
> gratis programmer hvor jeg kan justere lidt på
> billederne.
>
> Jeg har bestilt et fuji finepix f810 og håber

Hvis man kan vænne sig til andet en PS, så er gimp er glimrende produkt. Du
kan finde det på http://www.gimp.org/

--

Venligst, Regards, Grüsse,
Thomas Schreiber

Fra : den ægte fotomand

Dato : 09-11-04 21:35

"pc" <104@c.dkFJERNSPAM> skrev i en meddelelse
> [...]
> gratis programmer hvor jeg kan justere lidt på
> billederne.
>
> Jeg har bestilt et fuji finepix f810 og håber

www.irfanview.com der kan downloades dansk sprog fil
www.xnview.com fås også med dansk sprogfil desuden mener jeg at idg.dk snart
udgiver et hæfte bygget op omkring dette program

VH Per

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 09-11-04 21:50

"pc" skrev
> gratis programmer hvor jeg kan justere lidt på
> billederne.

IrfanView er lille, gratis, nemt at bruge og så kan det en masse:
rotere
ændre størrelse
Justere fraver
lys, contrast, farvemætning, gamma korrektion, RGB korrektion
Lave billedet skarpere
Lave 'Red eye reduction'
Udsætte billedet for forskellige filtere:
Blur
Emboss
Oil Paint
Edge Detection
Median filter
Explosion
Pixelize

Adobe 8BF filters... plugins
Filter Factory... plugins
Filters Unlimited... plugins

http://www.tucows.com/adnload/194967_75076.html
husk også plugins:
http://www.tucows.com/adnload/194967_75078.html

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Broodje Paling

Dato : 10-11-04 08:35

Du kan downloade et lille redigeringsprogram fra fotosiden på www.foetex.dk

Fra : Lars

Dato : 10-11-04 17:42

"pc" <104@c.dkFJERNSPAM> said in news:41910887$0$86972
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hej er der nogen der kender nogle link til
> gratis programmer hvor jeg kan justere lidt på
> billederne.
Der findes masser af freeware og shareware programmer som hver især er
dedikeret til en specifik opgave.
Eksempelvis:
Til at læse EXIF informationer
Til at batche copyright mærker
Til at lave kodaks filtereffekter
Til at beskære med
Til at rense for støj
Til at redde filer på et slettet hukommelseskort
Til at teste kamera for døde pixel eller varme pixel
Til at beskytte sine billeder mod tyveri på www
Til at skabe panorama billeder med

O.s.v.
Oftest er de hver især bedre til lige præcis deres formål end når
funktionen er bygget ind i et større og ikke let tilgængeligt
multifotoprogram.
Selvfølgelig findes der også multifunktionelle fotoprogrammer som er gode.
Også som freeware eller whareware.

Hvis det er multifunktionsprogrammerne du går efter så er Irfanview og Gimp
blandt de bedste af freeware programmerne.
Vil du betale så kan bl.a. nævnes ACDSee, Jasc Paint Shop Pro, Corel Photo-
Paint, Adobe Photo Shop alt efter hvor meget du vil betale.
Ellers prøv at kom lidt nærmere ind på dit behov så skal jeg prøve at nævne
hvilke freeware/shareware programmer der kan løse opgaven.

--
Lars Holst

Fra : Knud I

Dato : 10-11-04 18:01

"pc" <104@c.dkFJERNSPAM> skrev i en meddelelse
> Hej er der nogen der kender nogle link til
> gratis programmer hvor jeg kan justere lidt på
> billederne.

http://www.freewarefind.com/archives/photo_organizers.html
http://www.freewarefind.com/archives/image_viewing.html
http://www.freewarefind.com/archives/image_processing.html
her skulle der være muligheder for at finde noget at lege med
Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 18:43

> [...]
> gratis programmer hvor jeg kan justere lidt på
> billederne.
>
> Jeg har bestilt et fuji finepix f810 og håber

Her er en hel samling:

http://www.mediachance.com/digicam/index.html