Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photopapir
Fra : Henrik H

Dato : 09-11-04 13:22

Hej Ng

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Canon Pixma 5000. Naturligvis
skulle jeg printe en masse billeder ud med det samme.

Jeg havde noget gammelt HP-papir og købte det billigste Verbatim Glossy
fotopapir jeg tilfældigvis kunne finde hos den lokale pusher. Jeg kunne
konstatere at der var stor forskel på papirerne, muligvis skyldes dette at
HP papirerne havde nogle år på bagen.

Jeg vil gerne høre nogle erfaringer mht. fotopapir og hvor de kan købes til
en god pris.

Jeg betalte 129,- for 100 stk. A4 hos den lokale det syntes jeg var billigt.

Jeg fik jo printet en masse i weekenden, så farvepatronerne løb tørre, men
det viste sig at det var såre simpelt at fylde dem op med et refill set til
165,- hvor der er til tre optankninger pr. farve, dvs. en lille tyver pr
patron. Optankede patroner fandt jeg til 25,- hos Printmore. Så 100 billeder
i A4 format til ca. 200,- i materialer det bragte det store smil frem på mit
ansigt Det sidste til orientering til alle em der tænker at købe ny
fotoprinter.

MVH

Henrik

PS.: Mht. refill sættet har jeg tidligere møflet gevaldigt med at få det til
at fungere, hvor det svinede gevaldigt. Denne gang satte jeg det medfølgende
bor på skruemaskinen og borede stille og roligt et fint hul der passede
perfekt til den medfølgende gummiprop. Hvorefter det gik smerte og griseri
frit.

Fra : Møller

Dato : 09-11-04 13:33

>. Jeg kunne konstatere at der var stor forskel på papirerne, muligvis
>skyldes dette at HP papirerne havde nogle år på bagen.

Hej

Skal det forstås sådan at Verbatim var godt nok eller..???
Har selv set det flere steder til en rimelig penge, men er lidt skeptisk
ang. kvaliteten.
Men på den anden side, hvis de har samme standard som inden for brændbare
medier, så er kvaliteten i top.

Møller

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-11-04 13:46

Møller wrote:
> [...]
> skeptisk ang. kvaliteten.
> Men på den anden side, hvis de har samme standard som inden for
> brændbare medier, så er kvaliteten i top.

Absolut. Deres papir brænder glimrende. :)

Fotopapir skal passe til printeren for at få de bedste farver - hvad der er
godt til Epson behøver ikke være godt til Canon - og omvendt. :) Der er også
meget stor forskel på lysægtheden (hvor længe farverne holder) ved
forskellige papirstyper. Jeg ville nok gå efter noget "mærkevare"-papir,
Canon til Canon, Epson til Epson - for trods alt, så dyrt er det heller
ikke, og de fleste udskriver trods alt i en begrænset mængde.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-11-04 14:29

"Møller" <lpm@FJERNDETTEcity.dk> wrote in message

> Hej
>
> Skal det forstås sådan at Verbatim var godt nok eller..???

Aldrig nogensinde. Du får en mat og og kedelig kontrast samt at farverne
rammer helt ved siden af. Det eneste der funker til en Canon printer er
Canon papir.

> Har selv set det flere steder til en rimelig penge, men er lidt skeptisk
> ang. kvaliteten.

Jeg har selv prøvet det og det er specialt den røde farve der bliver skæv,
nærmest lilla.

> Men på den anden side, hvis de har samme standard som inden for brændbare
> medier, så er kvaliteten i top.

Det har de ikke

> Møller

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-11-04 17:54

Henrik H wrote:
> [...]
> Jeg kunne konstatere at der var stor forskel på papirerne, muligvis
> skyldes dette at HP papirerne havde nogle år på bagen.

Jeg har en anden Canon printer - og har ikke så gode erfaringer med HP papir
eller Kodak-papir på den - og Agfa papir var helt dårligt....

Men Canon, Verbatim og Ilford papir er fint på den

Men det kommer sikkert også an på blækket - med originalt Canon blæk er
Canons papir bedst - og det er der jo ikke noget mærkeligt i.....

Jeg bruger ikke-originale blækpatroner og Verbatim eller Ilford papir - og
det giver rigtigt gode billeder......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 09-11-04 18:23

"hej jeg har en canon i9100, og bruger enten canons eget pro-papir eller
noget der hedder symbio......
Symbio-en er svær at få fat i,så tilbage til canons det er det
bedste.....nr2 er det der symbio,kan fås i special eller hos
trykkere....jeg fik mit hos den lokale trykker,og det er kanon....ligeså
godt som canons eget...blot lidt billigere,det gør jo heller ikke noget..
men prøv engang deres pro-papir, og sammenlign med andre..det er jo ligeså
meget hvad du kræver....Men du får et rigtig godt resultat med canons
pro....

torben

Fra : Pico

Dato : 10-11-04 00:12

fam. Ager wrote:
> [...]
> heller ikke noget.. men prøv engang deres pro-papir, og sammenlign
> med andre..det er jo ligeså meget hvad du kræver....Men du får et

Jeg har prøvet på min iP5000, at kørere den samme fil ud på Canon Pro og
på det biligere Canon Closy, begge giver gode billeder. Jeg har så ladet
adskellige bedømme billederne uden at fortælle hvilke der var hvad.
Bortset fra en (han er farveblind, ved ikke om det har indflydelse)
valgte alle Pro billedet som det bedste, men de har svært ved at sige
hvorfor
Jeg har også noget HP papir fra den forige printer og billederne på det
bliver også fine, så gode at jeg har besluttet mig til at bruge det op,
derefter vil jeg nok holde mig til Canons papir, mere for at have en vis
sikkerhed for kompatilitet.
Pico