Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
photoshop cs og 1dmarkII raw filer.....
Fra : fam. Ager

Dato : 09-11-04 11:33

hej

Jubii idag kom mit kamera,fedt det rykker for vildt!!!!

men er der nogen som ved om der er en update til cs,så den/det kan tage
raw-filerne fra markII????

eller skal de igennem det medfølgende program??

torben

Fra : Thomas Corell

Dato : 09-11-04 11:45

http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html

--
Don't waste space

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-11-04 12:39

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> wrote in message >
> http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html
>
> --
> Don't waste space

Gælder det både PS elemetns, og med andre "skydere" end canons? Har selv et
Fuji som kan lagre i raw.

--

Venligst, Regards, Grüsse,
Thomas Schreiber

Fra : Thomas Corell

Dato : 09-11-04 12:48

Thomas Schreiber wrote:

> Gælder det både PS elemetns

På d.o. side står der med store typer "Adobe Photoshop CS"..

> , og med andre "skydere" end canons? Har selv et
> Fuji som kan lagre i raw.

Men der spurgtes til CS, og den side jeg henviste til galdt hvilke
kamera'er CameraRaw (til CS) kan importere.

Ved ikke om Elements overhovedet kan håndtere raw-formater ?

--
Don't waste space

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-11-04 19:56

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse
[KLIP]

> Ved ikke om Elements overhovedet kan håndtere raw-formater ?
>
> --
> Don't waste space
+++++++++++++++++++++++

Elements 2 kan ikke, men elements 3 kan godt.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-11-04 20:27

> Elements 2 kan ikke, men elements 3 kan godt.
>
> --
> Mvh. Jørgen Nielsen.
> jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk
> Fjern nomorespam ved E-mail

Ved du om man kan opgradere gratis?

--

Venligst, Regards, Grüsse,
Thomas Schreiber

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-11-04 15:57

"Thomas Schreiber" <its_not@working.com> skrev i en meddelelse

> Ved du om man kan opgradere gratis?
> --
>

> Venligst, Regards, Grüsse,
> Thomas Schreiber
> -
> http://schreiber.se
+++++++++++++++++++++++++

Hej Thomas.

Det kan man ikke
http://store.adobe.com/store/products/master.jhtml?id=catPhotoshopElementsWinUpgrade

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-11-04 00:38

> Jubii idag kom mit kamera,fedt det rykker for vildt!!!!

Jeg mindes aldrig at have set nogen billeder fra dig. Hvad skal du bruge det
dyre, avancerede kamera til?
Mvh, hans

Fra : fam. Ager

Dato : 10-11-04 08:36

> Jeg mindes aldrig at have set nogen billeder fra dig. Hvad skal du bruge
> det
> dyre, avancerede kamera til?
> Mvh, hans

hvad tror du????

Jeg har også haft et par billeder herinde, blot ikke i staffetten.....Men
måske det kommer.......

Det kan godt være det er dyrt,men tænk på hvad det kosyer at gå fra f.eks
300D til 10d også fra 10d til 20d og så igen til den næste nyemodel i det
prisleje....Ja så har du brugt flere penge end mig....Det kan være dyrt at
købe billigt,hvis du hver 2,aå skal opgradere........Jeg har nu et kamera
der opfylder mine ønsker langt fra itiden....

torben

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-11-04 11:37

> [...]
> købe billigt,hvis du hver 2,aå skal opgradere........Jeg har nu et kamera
> der opfylder mine ønsker langt fra itiden....

Ja, undskyld spørgsmålet, jeg var bare nysgerrig og du havde en 300D før så
vidt jeg husker, så det er jo et spring der kunne begrunde spørgsmålet. Mht.
pris, så har jeg selv gået fra 10D til 20D og ialt har det kostet mig
11,150kr. for 10D og 4500kr 10D->20D, så det er ialt 15700kr. En 1D mk II
koster over det dobbelte (34800kr hos technikdirekt) og jeg forstår godt at
nogle tager det fulde spring. Dog 20D virker på mig som et helstøbt kamera,
der ikke har brug for en opgradering foreløbig. Den har ikke umiddelbare
svagheder til forskel fra 10D'eren.
Mvh,
Hans

Fra : fam. Ager

Dato : 10-11-04 17:47

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-11-04 19:18

> [...]
> af begge hunde i deres indbyrdes kamp ja så skal det gå strækt.....markII

Det må jo så være fordi du skyder i RAW, da 20D har en stor buffer til jpg.

> Så siger du sikkert at det er mange penge at ofre på det, tja men sådan
er
> det jo med ting man går op i......

Ja, det kender jeg til

> mvh torben.......p.s. sorry mit iltre morgen temp...:0)

No problem....Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-11-04 19:47

Hans Kruse wrote:
> Det må jo så være fordi du skyder i RAW, da 20D har en stor buffer til jpg.

De fleste skyder vel RAW.. inklusive dig selv

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-11-04 20:41

In article <41925b3e$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Hans Kruse wrote:

> Det må jo så være fordi du skyder i RAW, da 20D har en stor buffer til jpg.

Men 20D er langsom, 1D Mk II kan fylde kortet 1.7x hurtigere.
Jens Bruun var imponeret over at jeg 9 ud af 10 gange kunne nøjes med
at tage et enkelt billede med hans. De fleste kan ikke klare det i
continous drive, manuel fokus, 1/200s.

Selv er jeg rigtig glad for hastighedsforøgelsen fra 300D til 20D,
selvom jeg har prøvet bedre.

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-11-04 20:53

> Men 20D er langsom, 1D Mk II kan fylde kortet 1.7x hurtigere.

Ja, 1D mk II kan tage med 8fps ift. 20D med 5fps. Er det hastighed man vil
have og i RAW, så er det klart 1D mk II isf. 20D.
Mvh,
Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-11-04 21:25

Hans Kruse wrote:
> Ja, 1D mk II kan tage med 8fps ift. 20D med 5fps. Er det hastighed man vil
> have og i RAW, så er det klart 1D mk II isf. 20D.

Eller 1D mk1 for den sags skyld... til sportsfoto i ordentlig
belysning er der ikke meget 20D gør bedre end 1D mk1.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : fam. Ager

Dato : 10-11-04 22:20

> Det må jo så være fordi du skyder i RAW, da 20D har en stor buffer til
> jpg.

jeps, kun i raw.....så jeg glæder mig til næste stævne og kan prøve
det.....Godt
jeg kan nå at lære det at kende inden :0)
torben

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-11-04 08:36

> Jeg mindes aldrig at have set nogen billeder fra dig. Hvad skal du
> bruge det dyre, avancerede kamera til?

Jeg begynder også at undre mig lidt. Der kommer mange spørgsmål, der kan
(selv)besvares ved fem minutters fordybelse, men ingen billeder overhovedet.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Nogen

Dato : 10-11-04 09:56

> Jeg mindes aldrig at have set nogen billeder fra dig. Hvad skal du bruge
> det
> dyre, avancerede kamera til?
> Mvh, hans

Nu behøver fam.Ager jo ikke at ligge billeder op i gruppen, men blot have
det som hjemmehobby. Der er noget jeg gør selv, men det er nok fordi jeg er
alt for selvkritisk det har jeg altid været og så da det var med film og
mørkekammer.

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-11-04 11:38

> [...]
er
> alt for selvkritisk det har jeg altid været og så da det var med film og

Helt enig! Jeg var bare nysgerrig.
Mvh, hans