Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Udskifte matskive på EOS 650?
Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 08-11-04 12:37

Hej gruppe

Jeg har jo før haft god succes med at spørge om adskillelse af
Canon-kameraer her i gruppen, så jeg prøver lige igen :)

Min bror har, efter et par uheldige handler, endelig fået fat i et
velfungerende EOS 650, til erstatning for hans oprindelige. Desværre
er der lidt snavs på matskiven af det "nye". Tilgengæld er matskiven
fin på hans gamle.

Så melder den nærliggende tanke sig - kan man bytte dem rundt? Er det
muligt at få matskiven ud af et EOS 650, uden at skulle skille det for
meget ad?

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Langgaard

Dato : 09-11-04 09:30

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Så melder den nærliggende tanke sig - kan man bytte dem rundt? Er det
> muligt at få matskiven ud af et EOS 650, uden at skulle skille det for
> meget ad?

Hej

Der sidder en lille pal foran spejlet, træk den lidt væk fra huset, så
falder matskiven ud !

Huset er/var jo "halvprofessionelt" og har derfor udskiftelig matskive.

Hvis det kikser, har jeg nogle gode 650 huse til 400,- to for 700,- !

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra :

Dato : 08-11-04 10:24

> [...]
>
> Huset er/var jo "halvprofessionelt" og har derfor udskiftelig matskive.
>
> Hvis det kikser, har jeg nogle gode 650 huse til 400,- to for 700,- !

Hej et lille spørgsmål ang matskive. Kan det lade sig gøre at skifte
matskiven på en D60 så jeg kan få split,,hedder det sådan ? Uden at miste de
funktioner jeg allerede har i kameraet?
Hilsen Henrik

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 09-11-04 10:51

On Tue, 9 Nov 2004 09:29:55 +0100, "Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

Leif, det var jo lige dig jeg tænkte på, da jeg skrev om mine gode
oplevelser her

>Der sidder en lille pal foran spejlet, træk den lidt væk fra huset, så
>falder matskiven ud !

Jeg havde godt luret lidt på den pal, men tænkte jeg lige ville være
sikker.

>Huset er/var jo "halvprofessionelt" og har derfor udskiftelig matskive.

Ja, jeg har set specielle matskiver på ebay.de til 600/620, så tænkte
nok det også lod sig gøre på 650'eren.

>Hvis det kikser, har jeg nogle gode 650 huse til 400,- to for 700,- !

Nu prøver vi lige det her først :) Tak for hjælpen.