Foto
IBM760 5420
Teil 3020
CF kort - hastighed
Fra : Jack

Dato : 08-11-04 07:13

Jeg skal ud at købe et CF kort til mit EOS 20D

Jeg er lidt i tvivl om hvilket kort jeg skal købe til EOS 20D.

Kingston Elite Pro, Skrivehastighed ca. 5mb/s
Sandisk Ultra, skrivehastighed ca.9 mb/s

Jeg regner ikke med at komme til at tage mere end maks 4-5 skud i træk
Hvad siger i - skal jeg spare pengene og tage Kingston eller gå efter det
hurtigste?

Fra : max[dk]

Dato : 08-11-04 07:44

> [...]
>
> Jeg regner ikke med at komme til at tage mere end maks 4-5 skud i træk
> Hvad siger i - skal jeg spare pengene og tage Kingston eller gå efter det

Jeg kender ikke D20's skrivehastighed, men til mit D70 købte jeg SanDisk
Ultra II, første gang. Da jeg så skulle tage billeder til et bryllup i
weekenden købte jeg 2 ekstra kort så jeg havde nok plads. Et Kingston Elite
Pro og et alm. Kingston, det sjov var at jeg ikke kunne mærke forskel når
jeg brute dem, heller ikke mellem Kingston og Sandisk.

Det er ikke nogen videnskablig test, overhovedet Men det var min
oplevelse, det eneste jeg manglede var en USB 2.0 kortlæser når billederne
skulle over på computeren ude i kulden

/Max

Fra : max[dk]

Dato : 08-11-04 08:40

> /Max

Nå ja, jeg tog i "RAW + JPG Basic"

/Max

Fra : Tommy Jensen

Dato : 08-11-04 07:50

On Mon, 8 Nov 2004 07:13:21 +0100, "Jack" <jhjelholt@hotmailFJERN.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg regner ikke med at komme til at tage mere end maks 4-5 skud i træk
>Hvad siger i - skal jeg spare pengene og tage Kingston eller gå efter det

Jeg ville gå efter det hurtige SanDisk. Jeg har allerede et 2 GB
SanDisk Ultra II og overvejer om jeg skal købe et 2 GB mere og i givet
fald om det skal være Kingston eller SanDisk. Kingston er kun med i
overvejelserne p.g.a. prisforskellen, men hvis hastighedsforskellen er
som du lister så er jeg ikke i tvivl om det det bliver SanDisk hvis
jeg anskaffer et kort mere.

Jeg er næsten sikker på at du med 20D en dag ville komme i en
situation hvor du ville ærgre dig hvis hastigheden på Kingston kortet
koster dig billeder! (Det vil dog kun ske ved RAW).

MVH Tommy

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 08-11-04 10:02

"Jack" <jhjelholt@hotmailFJERN.com> wrote in news:418f0ec0$0$190
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg skal ud at købe et CF kort til mit EOS 20D
>
> Jeg er lidt i tvivl om hvilket kort jeg skal købe til EOS 20D.

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

Vælg dit kamera i pull-down menuen og se hvilke der er hurtigst til dit
kamera..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Jack

Dato : 08-11-04 10:29

> [...]
> Regards / Med venlig hilsen
> Kenneth
> email: n e w s AT K B H d a r l i n g DOT d k - REMOVE KBH AND SPACES

Tak for linket - det giver et godt overblik.
Jeg tror det bliver SanDisk, så stor er prisforskellen heller ikke.
Tak for alle svarene.

Fra : MAT

Dato : 08-11-04 10:56

> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

Vælges http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7303
erfares at EOS 20D for RAW filer har følgende faktiske skrivehastighed:
Data er for 512 MB og er rundet af til en decimal.

SanDisk Extreme 5,7 MB/s
SanDisk Ultra II 5,6 MB/s
SanDisk Ultra 4,7 MB/s
Kingston Elite Pro 3,8 MB/s