Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoprinter
Fra : Peder\(2791\)

Dato : 08-11-04 07:08

Jeg er ved at købe en Fotoprinter - Epson Stylus Photo 750
Nogen der kender den - er den ok til at printe 10x15cm billeder ud på , da
den ikke skal bruges til andet - jeg kan købe den billigt!
mvh ph

Fra : Møller

Dato : 08-11-04 07:47

> [...]
> Nogen der kender den - er den ok til at printe 10x15cm billeder ud på , da
> den ikke skal bruges til andet - jeg kan købe den billigt!

Hej

Jeg har haft en Epson 700 Photo engang, de er stort set identiske. Den
printer i en udmærket kvalitet, såfremt du bruger fotopapir.
Men jeg vil mene at du bestemt ikke må give ret meget for sådan een.
Du kan idag købe en super printer for omkring 1000,- (Canon PIXMA 3000 -
4000), De kører feks. begge med separate patroner hvilket Epson 750 ikke
gør. Når der feks. ikke er mere gul farve i kammeret, ja så skal hele
patronen skiftes selvom de øvrige farver kun er halv opbrugte.
Og den er ekstrem langsom, og larmer som en hel fabrik.
Det er en printer der første gang så dagens lys for en del år siden, der er
sket meget siden, og priserne på printere er faldet drastisk.

Mvh
Møller

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 08-11-04 08:34

Hmm - jeg skal give 250kr for den....

Fra : Møller

Dato : 08-11-04 15:05

> Hmm - jeg skal give 250kr for den....

Ja ok, det er jo ikke en formue.
Men det kommer jo lidt an på hvor gammel den er, og hvor meget den har
printet.
Printhovedet kan godt være slidt, og så er den bare til at smide i
containeren, det er for dyrt at skifte.
(men det plejer ikke at være et problem) Min søn har min gamle 700Photo til
at stå, og den printer da endnu. Den har kørt mange tusinde print.
Og til 250,-, er der så blæk i patronerne, eller skal du ud og købe nye med
det samme..??
Til sammenligning kan jeg sige, at jeg gav 1195,- for min 700Photo fra ny.
Den næste jeg så havde var en Canon S800 Fotoprinter, med 6 separate
patroner. Den gav jeg 4295,- for. Den kan idag findes på nettet til 999,-
for en ny.
Jeg har lige solgt min for 300,- inkl. 2 nye patroner, printerkabel osv.
Men som sagt, Epson 750 er en ganske udmærket printer.

Mvh
Møller

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 08-11-04 16:37

Hej Møller
Tak for dit svar!
Jeg har droppet den - jeg skulle alligevel ud at købe nye printer patroner
til den og jeg ved ikke hvor meget den har printet og som du siger den har
jo lidt ælde på bagen....så jeg tror jeg lige lodder dybden og ser hvad
tilbudsaviserne frembringer!
Vil godt have fat i een hvor jeg kan sætte mit CF kort i !

Fra : RLJ

Dato : 09-11-04 01:56

> Vil godt have fat i een hvor jeg kan sætte mit CF kort i !

Så kunne du måske overveje Epson R300.
Det er en kanon printer. Tager flere slags hukommelseskort - også CF
Har 5 seperate farvepatroner + 1 sort og så kan den printe direkte på
skrivbare Cd'er. Det ser altså bare sk... godt ud.

Har i øvrigt også en Epson 750 Photo som bestemt også er en god printer,
men deværre har den ikke seperate farvepatroner.

hilsen

Ralph

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-11-04 18:02

In article <419015b7$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, RLJ wrote:

> [...]
> Har 5 seperate farvepatroner + 1 sort og så kan den printe direkte på
> skrivbare Cd'er. Det ser altså bare sk... godt ud.

Eller R200 - som er billigere og uden kortlæser. Ellers den samme.
Jeg har RX500 som er en multifunktionsmaskine med samme printteknologi,
og den styrer for vildt.

Fra : Langgaard

Dato : 08-11-04 10:02

"Peder(2791)" <peder.hansenFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der kender den - er den ok til at printe 10x15cm billeder ud på , da
> den ikke skal bruges til andet - jeg kan købe den billigt!

Hej

Du kan næsten få nye printere til den pris, men du skal nok se på prisen på
forbrugsvarer, og om du kan få en printer med separate patroner, der gør
printene billigere i det lange løb.
Så undersøg blæk-priserne inden du køber printer.
Ofte er det billigere at købe en ny printer med garanti, frem for en måske
forældet brugt med tomme blækpatroner.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 09-11-04 16:23

Hej
Tak for svar
Ja det er nok rigtigt - jeg har nu - for at prøve - købt en Xerox Docuprint
M750 for 99kr på QXL
den har så vidt jeg kan se seperate patroner - er det en printer jeg kan
bruge til noget eller skal man holde sig fra den - syntes det var billigt!