Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt kritik måske ? :)
Fra : Anders B

Dato : 07-11-04 21:58

hej dav
Ku godt tænke mig lidt kritik på mine tre nyeste knipsere:

http://hjem.get2net.dk/cash/walking_the_dog/walking_the_dog.jpg
http://hjem.get2net.dk/cash/color_of_fall/fall_color_modif.jpg
http://hjem.get2net.dk/cash/1318/DSC01318_web.JPG

Jeg er slående amatør fotograf, så min teknik er ikke helt i top endnu.
De er alle taget med Sony' DSC-V1

På forhånd tak
--
Anders W. B.
anderswb (snabelA) mailme (prik) dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-11-04 22:12

"Anders B" <check@the.msg> wrote in message

> Jeg er slående amatør fotograf, så min teknik er ikke helt i top
> endnu.

Nej, det kan jeg se. Du har ikke engang fundet ud af at slå farver til endnu

Alvorligt: Hvorfor bruger du s/h og bruntoning? Dine billeder blive ikke
mere spændende af den grund. Jeg finder dem ganske kedelige. På'en igen.
Hvorfor deltager du ikke i gruppens fotostafet? Der skal du løse bundne
opgaver og kan få mange gode hints.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Anders B

Dato : 07-11-04 22:53

Jens Bruun wrote:
> [...]
> mere spændende af den grund. Jeg finder dem ganske kedelige. På'en igen.
> Hvorfor deltager du ikke i gruppens fotostafet? Der skal du løse bundne

Det lykkedes for det meste for mig at ødelægge farverne, så det bliver
noget rod når jeg har taget billedet, også syns' jeg liiige jeg ville
prøve noget bruntonings teknik :)

Men tak skal du ha'

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling

Fra : JB

Dato : 08-11-04 12:28

"-gruppens fotostafet-" hvor ?

Jørgen

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cmm32o$ll0$1@news.cybercity.dk...

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-11-04 12:53

"JB" <oz7aik@mail.dkx> wrote in message

> "-gruppens fotostafet-" hvor ?

Her er oplæg til denne uges stafet:

Du kan læse mere om stafetten her:
http://www.fotolog.dk/dk-fritid-foto/fotostafet.htm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-11-04 22:40

In article <cmm29q$kls$1@news.cybercity.dk>, Anders B wrote:
> hej dav
> Ku godt tænke mig lidt kritik på mine tre nyeste knipsere:
>
> http://hjem.get2net.dk/cash/walking_the_dog/walking_the_dog.jpg

Mærkelige proportioner. Var der noget snask til højre som du blev
nødt til at skære væk ? Du kunnemåske også i din s/h konvertering
lege lidt med med billedet. Typisk henter man meget i himlen ved at
skrue op for den røde. Den må gerne få mere tegning.

> http://hjem.get2net.dk/cash/color_of_fall/fall_color_modif.jpg

brydermig ikke om den røde farve. Træernes top er klippet, huset
generer. Bunden er mærkeligt klippet.

> http://hjem.get2net.dk/cash/1318/DSC01318_web.JPG

Detter er nogenlunde, men ødelægges af det sorte. Ved ikke med stolperne,
ihvertfald den venstre skal væk, så kommer man tættere på og ledes mod
toget. Nu er det en blokering mod at lade øjnene komme fra venstre og ind.

> Jeg er slående amatør fotograf, så min teknik er ikke helt i top endnu.
> De er alle taget med Sony' DSC-V1

Ja når de er nede i den størrelse, så generer det ikke billedet.

Fra : Anders B

Dato : 07-11-04 22:56

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> lege lidt med med billedet. Typisk henter man meget i himlen ved at
> skrue op for den røde. Den må gerne få mere tegning.

Jeg blev nødt til at skære kanten af for at få damen i fokus, også var
det et ret uinteressant hegn alligevel.

Jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at få mere kontrast på himlen,
desværre ikke nok.

> [...]
> ihvertfald den venstre skal væk, så kommer man tættere på og ledes mod
> toget. Nu er det en blokering mod at lade øjnene komme fra venstre og ind.

Er du ikke den første der har sagt :)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-11-04 19:53

In article <cmm5kk$obc$2@news.cybercity.dk>, Anders B wrote:

> Jeg blev nødt til at skære kanten af for at få damen i fokus, også var
> det et ret uinteressant hegn alligevel.

Fokus for øjet er som regel på 1/3-punkterne i billedet. Ikke centrum.
Og linierne leder alligevel mod hende, så måske ville mere i højre side
gavne.

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 21:29

Har du selv tænkt hvad du vil med de billeder, eller hvorfor har du valgt
lige disse tre ?
Hvad tænkte du da du tog dem, hvorfor tog du dem?
Der er ingen ræson i at bedømme billederne teknisk, når der ikke er nogen
mening i billederne. Tænk i billeder, selv et teknisk halvdårligt billede
kan være spændende , hvis motivet er i orden.
Dine billeder siger mig intet, de er kedelige.
Skyd nogle gode motiver og benyt så teknikken, hvis nødvendigt, til at
forbedre dem. Tro ikke at et hvilken som helst billede bliver spændende
fordi det er i sort/hvis eller sepia.
Foto drejer sig om billeder, billeder, billeder, billeder, billeder,
billeder, billeder, billeder, billeder, billeder, billeder, billeder,
billeder,billeder, billeder, billeder, billeder, billeder, billeder,
billeder, billeder, billeder, billeder, billeder, billeder, billeder .

Find/lav et godt motiv, tag billederne som om de er dias'er, altså ikke kan
ændres, når først de er taget, benyt så digi kameraets muligheder, til at
tage dit motiv fra forskellige vinkler, forskellig belysning, forskellige
zoom indstillinger. Tag hjem og bedøm dem kritisk.

Jeg tog en gang, 6-7 forskellige billeder af Egeskov slot med en voldgrav
foran. De var pæne og velbelyste, men kun et af dem skilte sig ud, ved at
slottet lå i højre nederste hjørne og der var meget blå himmel med, med
mange store cumulus skyer. Lidt zoom ud for at få flot efterårshimmel med og
kameraet flyttet lidt så slottet lå i højre side, isf. midten, gjorde
forskellen.

En anden serie var af en flok mennesker i rundkreds, som blev indstrueret af
en lærer i kajakroning. Pæne billeder, men ét var taget nede ved jorden, med
end vidvinkel og man så en kajak på jorden, med spidsen hel fremme, længere
tilbage stod eleverne, i deres gule og røde redningsveste , set lidt nedefra
og bagved og over dem, var der en meget sort himmel, lige før en byge. En
meter længere ned med kameraet, gjorde forskellen på et pænt og et spændende
billede.

Dette er _positiv_ kritik. Et forsøg på at hjælpe.

Poul B-H
Nej jeg har ikke selv vist nogen billeder der er bedre. Jeg har et par
stykker, men viser ikke noget offentligt, før jeg har noget at vise.

Fra : Pico

Dato : 07-11-04 22:40

Anders B wrote:
> [...]
>
> Jeg er slående amatør fotograf, så min teknik er ikke helt i top
> endnu. De er alle taget med Sony' DSC-V1

Når du nu har sådan et godt kamera, gæt hvad jeg har , hvorfor bruger
du så ikke farverne ? Jeg synes ikke særligt godt om dine billeder, de
siger mig ikke noget, jeg kan ikke give en begrundelse så det eneste jeg
vil sige er at det fra stationen er alt for mørkt efter min smag.
Pico

Fra : Anders B

Dato : 07-11-04 22:57

Pico wrote:

> [...]
> siger mig ikke noget, jeg kan ikke give en begrundelse så det eneste jeg
> vil sige er at det fra stationen er alt for mørkt efter min smag.

Jeg har en kedelig tendenst til at få farverene til at blive noget rod,
nok mest fordi jeg ikke ka finde ud af at indstille det ordentligt..
tror jeg.

Med mine seneste billeder har jeg så forsøgt mig lidt med sepia farver..
det skulle prøves :)

Men tak for kritikken.

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-11-04 23:07

Anders B wrote:
> [...]
> http://hjem.get2net.dk/cash/1318/DSC01318_web.JPG
>
> Jeg er slående amatør fotograf, så min teknik er ikke helt i top endnu.

Det er muligt at jeg tager fejl, men jeg fornemmer en spire.....
S/H (sepia) laves i et prgrm, ikke i kameraet.
Kør på og blæs på kritikken.

--
Mvh., Ole Larsen
Fotografiske billder på

Fra : Anders B

Dato : 07-11-04 23:44

Ole Larsen wrote:

> Det er muligt at jeg tager fejl, men jeg fornemmer en spire.....
> S/H (sepia) laves i et prgrm, ikke i kameraet.
> Kør på og blæs på kritikken.

Jo tak, sgu osse godt med lidt mere positiv kritik :)

Sepia har jeg også lavet i photoshop, den der er i kameraet er lige
lovligt farverigt. Jeg laver det ved først at smide en et adjustment
layer med en channel mixer på, sætter den til monochrome, også bikse
lidt med det. bagefter hue/saturation layer, for at gi den farven. Jeg
har kæmpet lidt med at sætte den til duotones, men ka ikke rigtigt få
det til at se ud som jeg syns' :) Idëen til at bruge channel mixeren
istedet for bare at desaturate den fik jeg fra den her tutorial:
http://www.photo-i.co.uk/talkshop/BW/monochrome.htm ... hvis altså du
var interesseret i teknikken bag :) hvad får dig til at tro jeg bruger
den i kameraet ?

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-11-04 07:08

Anders B wrote:

> [...]
> http://www.photo-i.co.uk/talkshop/BW/monochrome.htm ... hvis altså du
> var interesseret i teknikken bag :) hvad får dig til at tro jeg bruger

Gråtonefordelingen ligner den flade skala mit camera laver

--
Mvh., Ole Larsen
Fotografiske billeder på

Fra : SpookiePower

Dato : 08-11-04 01:07

"Anders B" <check@the.msg> skrev i en meddelelse news:cmm29q$kls$1@news.cybercity.dk...

> http://hjem.get2net.dk/cash/1318/DSC01318_web.JPG

Er dette billede af Glostrup station ?

Fra : Anders B

Dato : 08-11-04 16:31

SpookiePower wrote:

> Er dette billede af Glostrup station ?

Godt observeret, det er taget fra en lille parkerings plads der er
overfor stationen.

Fra : JB

Dato : 08-11-04 12:50

Anders B <check@the.msg> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cmm29q$kls$1@news.cybercity.dk...
> hej dav
> Ku godt tænke mig lidt kritik på mine tre nyeste knipsere:
>

> http://hjem.get2net.dk/cash/walking_the_dog/walking_the_dog.jpg
Jeg vil da god komme med lidt kritik.. ps. er selv hel ny på området.
mangler skaphed på personen og hunden.

> http://hjem.get2net.dk/cash/color_of_fall/fall_color_modif.jpg
har du mulighed for at bruge en filter forand linsen for at
fremhæve skyerne.

> http://hjem.get2net.dk/cash/1318/DSC01318_web.JPG
er lidt rodet, hvad er prima og hvad er sekunda, Tog eller hus
Jeg ser huset som det prima på billedet.
billed skulle måske fortælle en histori som skulle toget
måske være lidt mere skap.

Jørgen B