Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konica Minolta DiMAGE Z2 eller noget andet~
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-04 18:11

Hej

Jeg har lige købt mig et Konica Minolta DiMAGE Z2.
Som skal leveres tilbage. Se hvorfor her under:

” Jeg har lige været til en foto messe i City 2 i Taastrup Lørdag d.
6/11-2004.
Der købte jeg mig et nyt Minolta Dimage Z2 digital kamera.

Nu finder jeg så ud af, at der ikke er noget som man kalder antishake i
det. Men det fik jeg at vide der var.

USB-kablet virker heller ikke. Jeg har prøvet det på 2 forskellige
computere.

Sidst men ikke mindst ser jeg at der på min kvittering kun står
Garanti : 6 måneder

Nu vil jeg så høre om jeg er i min gode ret, til og gå tilbage til
butikken og få mine penge tilbage?”

Ovenstående er et spørgsmål jeg har stillet i Jura gruppen.

Nu vil jeg så gerne høre jer Eksperter her inde, hvad man måske ellers
kunne gå efter i stedet for Minolta Z2. Altså i prisklassen max kr.
3000,-

Mvh

Michal

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-11-04 19:12

> Sidst men ikke mindst ser jeg at der på min kvittering kun står
> Garanti : 6 måneder
>

> Mvh
>
> Michal

Det er vist ret almindelig. Tror faktisk det står i loven. Du har 6 måneders
garanti, og 18 måneders reklamationsret.

Butikken har ingen pligt til at give dig pengene retur, men kun udbedre
fejlen, eller give dig et andet tilsvarende produkt. Du får næppe pengene
tilbage, med mindre du har købt det i Elgiganten eller lign.

--

Venligst, Regards, Grüsse,
Thomas Schreiber

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-11-04 12:43

"Thomas Schreiber" <its_not@working.com> skrev:

> Det er vist ret almindelig. Tror faktisk det står i loven.

Nej det gør det så absolut ikke. I henhold til Købeloven har man i
forbrugerkøb 12 måneders reklamationsret. Hvis en forhandler reklamer
med garanti skal han i henhold til Markedsføringsloven stille køber
væsentligt bedre end loven kræver.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : HKJ

Dato : 08-11-04 13:11

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Nej det gør det så absolut ikke. I henhold til Købeloven har man i
> forbrugerkøb 12 måneders reklamationsret.

Ups, den holder ikke Morten .
Det er 24 måneder, deraf de første 6 med omvendt bevisbyrde.

Fra : Troels Jensen

Dato : 09-11-04 00:40

Morten Bjergstrøm wrote in dk.fritid.foto:

> [...]
> forbrugerkøb 12 måneders reklamationsret. Hvis en forhandler reklamer
> med garanti skal han i henhold til Markedsføringsloven stille køber

Rigtigt, på nær reklamationsretten, som er på 24 måneder.

<http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/reklamationsret>
<http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/kobelov>

--
Mvh.

Troels Jensen
http://www.troelsweb.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-11-04 13:17

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev:

> Ups, den holder ikke Morten .
> Det er 24 måneder, deraf de første 6 med omvendt bevisbyrde.

Der er 24 måneders reklamationsret. I de første 6 måneder gælder
formodningsreglen. Disse 6 måneder må forhandleren ikke kalde garanti.
Da garanti forudsætter at køberen stilles væsentligt bedre end loven
kræver.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 09-11-04 08:36

Troels Jensen <tjREMOVE@THIStroelsweb.dk> skrev:

> Rigtigt, på nær reklamationsretten, som er på 24 måneder.
>
> <http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/reklamationsret>
> <http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/kobelov>

Du har helt ret. Det var faktisk en rigtig grim fejl, jeg der fik
lavet, i særdeleshed når jeg korrigerer andre.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-11-04 19:15

> Nu vil jeg så høre om jeg er i min gode ret, til og gå tilbage til
> butikken og få mine penge tilbage?"

Glemte lige denne. NEJ! Du har ikke krav på noget som helst. Det er en
service nogle butikker giver, at du kan returnere en vare, og få pengene
retur. Men hvis kameraet er købt igår, kan du måske bare sige du har
fortrudt, og hellere vil spare sammen til et noget dyrere digicam. Den har
jeg brugt før, og den virkede

--

Venligst, Regards, Grüsse,
Thomas Schreiber

Fra : Jan Holm

Dato : 07-11-04 19:26

Michal wrote:
> Nu vil jeg så gerne høre jer Eksperter her inde, hvad man måske ellers
> kunne gå efter i stedet for Minolta Z2. Altså i prisklassen max kr.
> 3000,-

Ikke at jeg er expert men jeg savler pt over dette i den prisklasse.
http://www.dcresource.com/reviews/panasonic/dmc_fz3-review/index.shtml

Og der er "antishake" plus 12X optisk zoom..

Mvh
Jan Holm

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-11-04 12:45

"Michal" <> skrev:

> Nu vil jeg så gerne høre jer Eksperter her inde, hvad man måske
> ellers kunne gå efter i stedet for Minolta Z2. Altså i prisklassen
> max kr. 3000,-

Så kan Konica-Minolta Z3 eventuelt overvejes det har stabilisering
(anti shake). Det havde mange fejl med første firmware men skulle være
rettet med nyeste firmware. Jeg ville dog hellere overveje Panasonics
FZ-3 som en anden også henviser til.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Michal

Dato : 08-11-04 14:32

Tak for jeres svar.

Der var ingen problemer med og få et andet kamera i butikken
Nu har jeg fået et Canon PowerShot S1 IS

Så det næste dage/aftener er jeg nok ikke meget hjemme

Mvh
Michal

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-11-04 17:35

"Michal" <ingen@mail.dk> skrev:

> Tak for jeres svar.
>
> Der var ingen problemer med og få et andet kamera i butikken
> Nu har jeg fået et Canon PowerShot S1 IS

Jeg tror det er godt valg
Tillyke med dit nye kamera.

> Så det næste dage/aftener er jeg nok ikke meget hjemme

Det kunne jeg forestille mig

--
Morten http://miljokemi.dk