Lodret centrering af html!?
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 11-11-04 15:59

Findes en skudsikker måde, hvorpå jeg altid kan centrere min viste HTML
uanset hvilken browser der anvendes og hvilken skærmstørrelse/-opløsning
brugeren anvender?

Jeg har hidtil lavet en tabel med bredde 100% og højde 100% og inden i denne
tabels ene celle, hvor vertical-align er sat til middle, lavet en ny tabel
med sidens indhold.

Det giver dog lidt forskellige resultater alt efter browser.

Hvad er den bedste måde at centrere lodret på?

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm
Stud.merc.(dat.)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-11-04 16:11

Anders Lau Mandsholm skrev:

> Findes en skudsikker måde, hvorpå jeg altid kan centrere min viste HTML
> uanset hvilken browser der anvendes og hvilken skærmstørrelse/-opløsning
> brugeren anvender?

Nej. Det første problem er at der ikke er nogen god standardmåde at
centrere lodret på. Og det andet problem er at selv om der var sådan en
metode, så ville der med garanti være flere browsere der ikke
understøttede den.

> Hvad er den bedste måde at centrere lodret på?

I mine øjne er det bedst at undgå lodret centrering. Næstbedste mulighed
plejer at være brug af negativ margen - det virker i alle nyere
browsere, men kræver at man kender den præcise højde på det der skal
centreres, og giver alvorlige problemer hvis browservinduet bliver
mindre end indholdet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 14-11-04 21:42

Jeg har nu fundet en metode, der virker nogenlunde ens i de 4 browsers
forudsat, at der ikke er for meget indhold på siden. Men det er også det,
der er formålet med lodret centrering i mit tilfælde. At sikre at nogle få
linjer ikke står helt i toppen af en side men pænt midtpå.

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm
Stud.merc.(dat.)