javascript og firefox.
Fra : Søren

Dato : 10-11-04 16:26

Hej NG.

Hvordan kan det være at firefox ikke vil vise min java menu ?

Er der nogen der har lavet en OSS for hvad man skal være opmærksom på når
man skal sørge for at lave sin kode cross-browser kompatibel?
Jeg mener, jeg har kun kodet til IE og nu vil jeg have det skal passe til
alle browsere - og det er jo en større opgave med nogle ting, så i stedet
for at stille 100 spørgsmål herinde..

Fra : Søren

Dato : 10-11-04 16:30

"Søren" <xxxxxx@.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Hvordan kan det være at firefox ikke vil vise min java menu ?

Ville det være smart med et link måske???

Ja det ville det nok.. www.knighten.dk

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 10-11-04 16:40

Søren wrote:

> Ville det være smart med et link måske???
>
> Ja det ville det nok.. www.knighten.dk

Øhh hvorfor skal menuen være omkranset af en kommentar! Hvis du vælger
vis kode i firefox, så kan du se at det hele er gemt inde i en kommentar
og de bliver ikke vist i firefox. Prøv at fjerne kommentaren (<!--
tekstkommentar --> ) og se hvad der sker!

Claus

Fra : Søren

Dato : 10-11-04 16:48

"Claus Jacobsen" <No@spam_atall.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver ikke vist i firefox. Prøv at fjerne kommentaren (<!--
> tekstkommentar --> ) og se hvad der sker!

Det der er indrammet i <!-- --> er ikke min menu.
Min menu er længere oppe.

src="/javascript/indstillinger.js"></script>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-11-04 12:07

Søren skrev:

> src="/javascript/indstillinger.js"></script>

Et par kommentarer:

1) Når menuen ikke virker i Firefox og Mozilla, er der noget der tyder
på at scriptet ikke er godt nok. Der findes masser af menu-scripts der
virker i alle større browsere - det kan meget vel være lettere at lægge
en ny menu ind i stedet for at skulle finde fejlen i et stort script der
ikke virker.

2) Den menu du bruger virker under alle omstændigheder ikke uden
javascript. Det kan give problemer med søgemaskiner, og det gør siden
vanskelig at bruge for folk der ikke kan eller vil benytte javascript.
Der findes glimrende menuer der fungerer ved hjælp af javascript, men
falder tilbage på almindelig html-kode hvis javascript er slået fra (se
fx <http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/>.

3) Hvis man slår css fra i Firefox (med Web Developer-udvidelsen), kan
man se at menuen findes på siden (nederst, under W3C-knapperne). En
mulig forklaring kunne være at opbygningen af menuen ikke får Firefox
til at lægge menupunkterne ind i menu-div'en, men i stedet i bunden af
dokumentet.

4) Jeg vil foreslå dig at bruge en helt anden menu (fx mhaList - se link
højere oppe). Hvis du vil holde fast i din nuværende menu, vil jeg
foreslå at du spørger om hjælp i javascriptgruppen
(<news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 10-11-04 16:55

Claus Jacobsen wrote:

> [...]
> og de bliver ikke vist i firefox. Prøv at fjerne kommentaren (<!--
> tekstkommentar --> ) og se hvad der sker!

Hei!

Jeg har ikke min epostadresse i en kommentar, men
likevel vises den ikke i Firefox eller Opera (jeg
tester med javacsript enabled).
Det har visst noe å gjøre med at siden er i xhtml
- men betyr det at ingen javascript vil virke med
Jeg har mailskjema og epostadressen i "ren tekst"
i tillegg, men det er nå irriterende at
mailto-linken bare virker i Internet Explorer!
http://home.no.net/ingernet/

--
Inger Helene Falch-Jacobsen

Fra : jopa

Dato : 10-11-04 16:53

Søren skriblede bla følgende:

> Ville det være smart med et link måske???
>
> Ja det ville det nok.. www.knighten.dk

Og så husk lige for god ordens skyld at du reelt ingen Java menu har

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren

Dato : 10-11-04 17:03

"jopa" <j@zora.invalid> skrev i en meddelelse
> Søren skriblede bla følgende:

> Og så husk lige for god ordens skyld at du reelt ingen Java menu har

hvad mener du?

Fra : jopa

Dato : 10-11-04 17:10

Søren skriblede bla følgende:

> hvad mener du?

Javascript og Java er 2 ting der intet har med hinanden at gøre
Blot det

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren

Dato : 10-11-04 17:16

"jopa" <j@zora.invalid> skrev i en meddelelse
> Søren skriblede bla følgende:
>
> Javascript og Java er 2 ting der intet har med hinanden at gøre
> Blot det

Ja ok - javascript menu. Undskyld.

Men har du en ide om hvorfor den ikke bliver vist i firefox ?

Fra : jopa

Dato : 10-11-04 19:46

Søren skriblede bla følgende:

> Men har du en ide om hvorfor den ikke bliver vist i firefox ?

Hej Søren
Har ingen ide og har ikke installeret den Browser pt.

I øvrigt er Javascript ikke det optimale til Menu da en del ikke kan/vil
køre Javascript.

Hvad med at lave din menu i CSS ?

--

Mvh. John