Indeksering af Worddokument
Fra : Jens

Dato : 08-11-04 14:02

Hej gruppe!

Hvis jeg vil oploade et Worddokument på nettet og sikre mig mod at det
bliver indekseret, hvad skal jeg så føje ind i koden.

Jeg vil gerne skrive noget som jeg kan dele med andre i en gruppe, men
ikke med hvem som helst.

NB: Det er ikke noget jeg har pokkers meget forstand på

Jens

Fra : from south

Dato : 08-11-04 19:25

Hej Jens.
"Jens" <jens.hansen@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke med hvem som helst.
>
> NB: Det er ikke noget jeg har pokkers meget forstand på

Hvis din hjemmeside ikke har mange besøg hver dag, og du ikke laver
noget som virker i diverse søgemaskiner. Så tror jeg ikke at ret mange
gider kigge efter dit word-dokument. Hvis du lægger et word-dokument på
nettet, så vil det ligne et bombekrater fra 1. verdenskrig rent
kodemæssigt, og tage lang tid at hente. Men den sikreste måde er nok at
ofre de 12,75 og så sende det til de tre som skal have det. Mvh Knud

Fra : Jens

Dato : 08-11-04 23:50

"from south" <and@mand.invalid> wrote in message news:<418fba46$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> kodemæssigt, og tage lang tid at hente. Men den sikreste måde er nok at
> ofre de 12,75 og så sende det til de tre som skal have det. Mvh Knud

Min hjemmeside har faktisk ganske mange besøg. Men jeg tænker
selvfølgeligt ikke at linke til Worddokumentet fra den. Men jeg ville
også gerne kunne fidusen sådan i almindelighed, så jeg kan lægge en
side op, og nøjes med at give adressen til dem jeg samarbejder med.

Går Google ikke ind og indekserer siden, så man ville kunne finde
den???

Jeg er sikker på, at jeg engang læste noget om en kodestump man kunne
lægge ind, så søgemaskinen netop ikke indekserer, jeg kan bare ikke
huske hvor...

Jens

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-11-04 00:18

Jens skrev:

> Går Google ikke ind og indekserer siden, så man ville kunne
> finde den???

Google finder ikke din side hvis der ikke er links til den. Hvis du
har links til siden og stadig ikke vil have den indekseret, kan du
lave en robots.txt-fil (prøv google hvis du vil vide hvordan sådan
en fungerer)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens

Dato : 10-11-04 11:45

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in message news:<Xns959C31664C85jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk>...

> [...]
> har links til siden og stadig ikke vil have den indekseret, kan du
> lave en robots.txt-fil (prøv google hvis du vil vide hvordan sådan

Ok, så fik vi sat det på plads

Tak for hjælpen...

Jens

Fra : Per Christoffersen

Dato : 10-11-04 12:14

> Google finder ikke din side hvis der ikke er links til den.

Alternativet er selv at melde siden til på:
http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

/Per