.txt efter .shtml???
Fra : Dennis Munding

Dato : 08-11-04 10:13

Hej NG!

Jeg er lidt uforstående overfor, at de filer jeg døber *.shtml får tilføjet
..txt, så de kommer til at hedde *.shtml.txt??

Jeg bruger Notesblok(Notepad) - ved ikke, om det har noget at sige....??

Problemet er, at jeg nu ikke kan validere mine sider!

Hvorfor kommer den tilføjelse?

På forhånd tak for hjælpen!

Dennis Munding
Webmaster
http://skovaa-munding.dk/ & http://mundings-memorial.dk/

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 08-11-04 11:03

Dennis Munding wrote:
> [...]
>
> Jeg bruger Notesblok(Notepad) - ved ikke, om det har noget at sige....??
>
> Problemet er, at jeg nu ikke kan validere mine sider!

Det er ret enkelt! Notepad er jo en teksteditor og alt hvad den gemmer
er *.txt. Når du gemmer (save as) så er der en lille dropdown nederst.
Her står der save as type: og så står der ofte text documents (per
default!!) og den giver derefter automatisk endelsen .txt (du kan jo
bare fjerne det, men det er lettere at sætte den til All files i
dropdown!) Ellers prøv at bruge notetab light eller Crimson editor. De
er formidable erstatninger til notepad.

Claus

Fra : Dennis Munding

Dato : 08-11-04 12:09

Hej Claus (og Jens)!

> [...]
> bare fjerne det, men det er lettere at sætte den til All files i
> dropdown!) Ellers prøv at bruge notetab light eller Crimson editor. De

Jeg havde flere gange forsøgt at gemme filerne som *.shtml efter at jeg
havde valgt "Alle filer" i drop-down-menuen, men uden held....

Men jeg tror, at min pc'er har "rotter på loftet", for nu kan den sagtens
finde ud af det - jeg var nødsaget til at omdøbe filerne i ftp-serveren og
derefter kopiere dem til min lokale mappe, for at fjerne .txt - og nu har
min pc'er ingen problemer med at forstå endelsen .shtml...????

For jeg var godt klar over, at de ikke skulle gemmes som *.txt....
Det var bare min pc'er, der gjorde knuder....
Og nej! Det var ikke mig, der glemte at ændre til "alle filer"....
Det er jeg 110% sikker på!

Men måske min pc'er trænger til en velfortjent pension - kører med Win '98
og processor fra "før Anden Verdenskrig"!

Men tak for hjælpen alligevel...

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 08-11-04 15:35

Dennis Munding wrote:

> [...]
>
> Men måske min pc'er trænger til en velfortjent pension - kører med Win '98
> og processor fra "før Anden Verdenskrig"!

Du er ikke så langt unna løsningen...
Hvis du skriver *.shtml og lagrer i Win98, blir
den lagret som *.shtml.txt
Skriv "*.shtml" - med anførselstegn, gåseøyne, så
blir den lagret som *.shtml
Nyere versjoner av Windows godtar "alle" filendelser.
Jens er på rett spor, tror jeg!

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.online.no/~ingerfaj/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-11-04 11:55

Dennis Munding skrev:

> Jeg er lidt uforstående overfor, at de filer jeg døber *.shtml får tilføjet
> .txt, så de kommer til at hedde *.shtml.txt??
>
> Jeg bruger Notesblok(Notepad) - ved ikke, om det har noget at sige....??

Vælg Filtype => Alle filer før du gemmer, ellers vil notepad automatisk
tilføje .txt

Du kan også overveje at bruge et program der kan lidt mere end Notepad.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-11-04 12:21

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Vælg Filtype => Alle filer før du gemmer, ellers vil notepad automatisk
>tilføje .txt

Hos mig sker det kun hvis jeg ikke selv skriver et efternavn.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-11-04 13:37

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hos mig sker det kun hvis jeg ikke selv skriver et efternavn.

Det afhænger tilsyneladende af om Notepad genkender noget som et
efternavn.

Hvis jeg skriver navnet "foo.bar" bliver filen gemt som "foo.bar.txt".
Men hvis jeg skriver "foo.shtml" gemmes den som "foo.shtml".

Det er muligvis et spørgsmål om hvilke filtyper der er registreret et
program til, men jeg har ikke afprøvet det nærmere.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-11-04 15:44

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Det afhænger tilsyneladende af om Notepad genkender noget som et
>efternavn.

Der kommer til at stå txt bagefter, hvis man har sat Windows til
at skjule filtypen for kendte filtyper (det er default
indstilling i Windows).

Så det nemmeste er at lade Windows vise filtypen for kendte
filtypen.
--
Knud