CSS - problem i Firefox og Mac platformbro~
Fra : SimonBK

Dato : 07-11-04 17:31

Kære netværk,

Er det en som kan hjælpe mig med at løse et problem med en liste
der ikke vilte sig som den gerne skulle?

www.annagulmann.dk/modinet/pages/forskere/forskere.htm

Listen med navne bliver vist fint i IE til Windows, men Firefox
(også Windows) og browsere med Mac-platform er ikke enige. Alt
inholdet er samlet i en div der hedder content. Højden på content
skulle gerne følge indholdet af de andre nested divs, men det gør
den altså ikke i andre end IE.

#content {
   width: 780px;
   margin-right: auto;
   margin-left: auto;
   background-color: #FFFFFF;
   padding: 15px 0px 10px 20px;
   margin-top: 0px;
   margin-bottom: 0px;
   position: relative;
   left: 0px;
   top: 0px;
   height: 650px;
}

Et generelt problem jeg har oplevet med Mozilla og lignende
browsere er at de har en default margin/padding som IE ikke har.
Hvordan tager man højde for det?

Håber at en kan hjælpe!!

Bedste hilsner
Simon

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Frederik Sunne

Dato : 08-11-04 00:34

> Et generelt problem jeg har oplevet med Mozilla og lignende
> browsere er at de har en default margin/padding som IE ikke har.
> Hvordan tager man højde for det?

Mener du ikke at browsere har hver deres default værdi?
Det kommer du omkring ved at overskrive alle default værdierne.

Venlig hilsen,

Frederik

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 08-11-04 08:31

SimonBK wrote:

> #content {
>    width: 780px;
>    margin-right: auto;
>    margin-left: auto;
>    background-color: #FFFFFF;
>    padding: 15px 0px 10px 20px;
>    margin-top: 0px;
>    margin-bottom: 0px;
>    position: relative;
>    left: 0px;
>    top: 0px;
>    height: 650px;
> }

Der er fejl i din css! Du har sat en højde på dit content, og når dit
indhold fylder mere end højden, så skal det jo være længere end 650px.
Fjern height i #content!

> Et generelt problem jeg har oplevet med Mozilla og lignende
> browsere er at de har en default margin/padding som IE ikke har.
> Hvordan tager man højde for det?

Du kan nulstille al padding og margin:

* {
padding:0;
margin:0;
}

Alt hvad du så skal gøre er at sætte paddings og margins der hvor det er
nødvendigt!

Fra : SimonBK

Dato : 09-11-04 12:17

> Der er fejl i din css! Du har sat en højde på dit content, og når dit
> indhold fylder mere end højden, så skal det jo være længere end 650px.
> Fjern height i #content!

Det har jeg forsøgt, men det hjælper desværre ikke. Kan det skyldes at nogle
af nestede div-tags har forkert z-index eller at overflow er forkert
indstillet?