Mumien 2 / M:I:P 2 - look a like
Fra : Thïngmand

Dato : 17-05-01 08:09

Er Mumien 2 (eller Mumien Returns som den så originalt hedder) et (dårligt)
forsøg på at lave en ny Indiana Jones klon?

1'eren var da meget underholdende, men 2'eren ser godt nok noget 2'er agtig
ud IMHO.

Nogen der har set både 1. og 2. film og kan af/bekræfte dette? Er den værd
at se?

En anden ting:

Jeg så M:I:P 2 for første gang her den anden dag og det slog mig at starten
mindede _meget_ om starten på T2!?

I øvrigt udemærket film, selvom jeg syntes at Woo bruger slowmotion lidt for
meget - og så nogle bommerter med motorcykler der ikke kan accelere fra en
gammel Chrysler

Fra : Jes Jensen

Dato : 17-05-01 10:09

Jeg har lige set The Mummy Returns og syntes den er på højde med den første.
Det er god underholdning man ikke skal tænke dybt over.

MVH
Jes Jensen

Fra : Dabbu

Dato : 17-05-01 10:12

Thïngmand <michael@thingmand.dk> skrev i en
> Er Mumien 2 (eller Mumien Returns som den så originalt hedder) et
(dårligt)
> forsøg på at lave en ny Indiana Jones klon?

Snakker du ud fra Traileren ? For så er det nok et lidt useriøst grundlag du
dømmer filmen ud fra !

> 1'eren var da meget underholdende, men 2'eren ser godt nok noget 2'er
agtig

2'er agtig ud ????????? Er det igen ud fra traileren du drager dette
synspunkt ?? Se den nu bare, og døm selv !

Mvh
Dabbu

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 17-05-01 13:04

Dabbu wrote:

> Thïngmand <michael@thingmand.dk> skrev i en
> agtig
>
> 2'er agtig ud ????????? Er det igen ud fra traileren du drager dette
> synspunkt ?? Se den nu bare, og døm selv !

Slap dog af! Han spørger jo netop om hans fornemmelse er rigtig. Så er
svaret 'Se den dog selv' ret latterligt. Hvis du har set den, så giv din
mening. Det der sure opstød kan ingen jo bruge til noget.

Jeg synes forresten også filmen ligner en klassisk dårlig 2'er. Men jeg
har også kun set traileren...

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : anders

Dato : 17-05-01 12:07

Synes ikke MI:2 er værd at spilde tid på. Kun de sidste 30 min der er noget
værd. MI:1 var klart bedre synes jeg.
Desuden har John Woo kun lavet crap efter han er kommet til hollywood. Jeg
håber rygterne om en ny film med Chow Yun Fat er korrekte....

Thïngmand <michael@thingmand.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:oMKM6.17254$zv2.1914157@news010.worldonline.dk...

Fra : Ole Sørensen

Dato : 17-05-01 13:36

> [...]
> Desuden har John Woo kun lavet crap efter han er kommet til hollywood. Jeg
> håber rygterne om en ny film med Chow Yun Fat er korrekte....

Uhaaa......der er vi meget uenige! IMHO er film som Broken Arrow, Face Off &
MI2 blandt de fedeste action film jeg har set! John Woo har givet
action-genren en frisk saltvandsindsprøjtning, med hans specielle syn på
actionscener & udpræget brug af slows!

MI:2 er imho bedere end MI:1....men det er vel efter smag & behag!

Fra : anders

Dato : 17-05-01 15:02

Har du set nogle af de film John Woo lavede inden han kom til Hollywood ?
Hvis ikke, så burde du give dem en chance, du bliver ikke skuffet :)
Du vil måske endda ende med at give mig ret i min tidligere post :)

Ole Sørensen <whocares@e-mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e0gdo$acs$1@news.inet.tele.dk...

Fra : B.Ikkala

Dato : 17-05-01 15:20

Thu, 17 May 2001 14:35:56, "Ole Sørensen" <whocares@e-mail.dk>

>Uhaaa......der er vi meget uenige! IMHO er film som Broken Arrow, Face Off &
>MI2 blandt de fedeste action film jeg har set!

Enig ... ihvertfald mht. Broken Arrow og Face/Off. Klart to af mine
yndlings actionfilm.

Jeg beundrer især i Face/Off brugen af slows samt selvfølgelig måden
Travolta og Cage fuldstændig 'bytter' roller / karakter i filmen.

Det er derfor også glædeligt at DVD'en snart bliver genudgivet som en
non-flipper !

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-05-01 22:22

On Thu, 17 May 2001 09:08:56 +0200, "Thïngmand" <michael@thingmand.dk>
wrote:

>Er Mumien 2 (eller Mumien Returns som den så originalt hedder) et (dårligt)
>forsøg på at lave en ny Indiana Jones klon?

Nu er Indiana Jones sikkert også i første omgang inspireret af de
gamle mumie-film, såeh... :)

Selv fik jeg genset The Mummy for nyligt, og føler stadigvæk, at den
holder - forstået på den måde, at den ikke giver sig ud for noget, den
ikke er (dvs. ingen Arnold*, der forsøger at græde eller lignende).

Ligesom det hjalp at sige "Jeg skal ind og se en tegneserie-film" 100
gange, før man gik ind og så "Blade", så skal man her også blot gøre
sig opmærksom på at man skal ind og se en underholdende mumie-film i
et klassisk, ægyptisk miljø.

>1'eren var da meget underholdende, men 2'eren ser godt nok noget 2'er agtig
>ud IMHO.

Bedømt ud fra? Selv har jeg ganske høje forventninger, netop 2'eren
ikke bare er en billig fortsættelse; praktisk talt alle skuespillere
er med igen (Brendan Fraser, Rachel Weisz, John Hannah, Arnold Vosloo,
Oded Fehr og selv Patricia Velazquez).

Jeg forestiller mig at det er en film, jeg vil være loaded med popcorn
og cola, når jeg går ind og ser den :)

*) Schwarzenegger som i "End of Days", that is - ikke A. Vosloo...

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : nikolaj borg

Dato : 17-05-01 22:30

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> [...]
> ikke bare er en billig fortsættelse; praktisk talt alle skuespillere
> er med igen (Brendan Fraser, Rachel Weisz, John Hannah, Arnold Vosloo,

Nu skal man selvfølgelig tage karaktererne på IMDB med et gran salt, men
2'eren har efter at have fået et par tusinde stemmer 7,0 i snit, mens 1'eren
ligger på 6,6 (efter ca. 11,000) stemmer. Så helt ringe er den nok ikke.
Personligt syntes jeg ikke noget videre om 1'eren; det er da ok
søndagsunderholdning, men så synes jeg at f.eks. Shaft var federe i den
genre.

/Nikolaj

Fra : Tenzel Kim

Dato : 18-05-01 01:08

> [...]
> Oded Fehr og selv Patricia Velazquez).
>
> Jeg forestiller mig at det er en film, jeg vil være loaded med popcorn

Jeg tror ikke du behøver være bange for at blive skuffet. Indrømmet en del
af effekterne er ikke helt på højde med dem i etteren (efter min mening) men
til gengæld er der fuld knald på fra start til slut og men får ikke rigtigt
tid til at tænke over det før bagefter. Humoren fra etteren er holdt og
fungerer måske endnu bedre i to'eren på visse områder. Slå hjernen fra og
nyd den som du ville ha nydt gamle "ikke CGI-mumie" film. Med andre ord,
visse steder er det tydeligt at det er effekter, men sålænge man er godt
underholdt who gives a damn?

Selv har jeg allerede set den 4 gange og skal helt sikkert ha den når den
udkommer på DVD.

Tenz.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-05-01 01:23

On Fri, 18 May 2001 02:08:06 +0200, "Tenzel Kim"
<tenz@worldonline.nospam.dk> wrote:

>Jeg tror ikke du behøver være bange for at blive skuffet.
[..]

Jamen, jeg takker meget for din beskrivelse - også rart at læse en
"anmeldelse", der i stedet for blot at sige "god" eller "dårlig" er
opmærksom på at nævne, hvem målgruppen måtte være.

Bogarts anmeldelse lovede også godt i mine øjne. Ikke fordi han kun
gav den to hatte (det ville være en kliché), men at han gav en reel
anmeldelse, og netop sluttede af med at han ikke var til den type
film. Hvilket også er et godt eksempel på at man misser meget af Ole
Michelesens pointer, hvis man udelukkende kigger på hatte; han
fortæller typisk hvorfor, han giver som han gør.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 20-05-01 01:01

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse
> Er Mumien 2 (eller Mumien Returns som den så originalt hedder) et
(dårligt)
> forsøg på at lave en ny Indiana Jones klon?

Det tror jeg egetnlig ikke, selvom der nogle få ligheder. Men jeg synes ikke
at der er noget dårligt i at være inspirret af IJ.

> 1'eren var da meget underholdende, men 2'eren ser godt nok noget 2'er
agtig
> ud IMHO.

Det var også min klare indstilling efter at have set traileren. Det var ikek
en film jeg brændte efter at se. JEg gik egetnlig i biografen i aften for at
se Memento, men den gik ikke længere, og så skulle der tages en hurtig
beslutning.

> Nogen der har set både 1. og 2. film og kan af/bekræfte dette? Er den værd
> at se?

Jeg har set begge, og den er naturligvis en toer, og så kommer det jo lidt
an på hvad man selv lægger i "toeragtig". Jeg synes The Mummy Returns holder
næsten 100%. Je er ikke sikker på at den er helt på højde med den første og
så måske alligevel. Men jeg mener absolut det er en værdig efterfølger. Man
skal naturligvis ikke forvente andet end eventyrs action, men kunne man lide
etteren tror jeg også man kan lide toeren. Som altid skal man se filmen på
filmens premisser.

Eneste minus i min bog er, at der er lidt for meget dårlig computergrafik.
Det værste er nok at det nogen steder er helt unødvendigt. Det er ikke alle
cgi effekterne der genere mig, bare dem der unødvendige og dårliget lavede.
I mine øjne skal man først gøre sig bevidst om effekten er nødvendig, og
hvis man synes den er, så skal man gøre det ordentligt. Det er ikke helt
tilfældet alle steder.
[mini spoiler space]

F.eks. havde jeg gerne set at det sidste monster i slutningen enten var
lavet meget bedre eller ikke var lavet overhovedet.

God fornøjelse
Joakim

--
joker @ icq# 19193882

Fra : [BmR]Skalde

Dato : 29-05-01 05:30

Har set MummyII 2 gange nu... (det er jo gratis ) synes det er en
herlig film... men the scorpion king er sku lidt for grim som stor grum
skorpion... føj for noget grimt grafik... det kunne jeg sq selv ha'
lavet bedre i 3d studio max... hehe