FF- netbank & links
Fra : Thore

Dato : 12-11-04 13:52

Har prøvet at installere FF 1.0, men har to problemer:

1) Kan ikke logge på netbanken - vist noget java-noget...
2) Nogle hjemmesider med links, der før var hvide (css) er nu ulæseligt
blå...

Ideer?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)

Fra : Martin Poulsen

Dato : 12-11-04 14:03

Thore wrote:

> Har prøvet at installere FF 1.0, men har to problemer:
>
> 1) Kan ikke logge på netbanken - vist noget java-noget...

Så mangler du nok Java Virtual Machine. Hent det fra Suns hjemmeside:
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp

> 2) Nogle hjemmesider med links, der før var hvide (css) er nu ulæseligt
> blå...

Det kan være mange ting. En henvisning til siden ville gøre det lettere
at hjælpe.

--
Martin

Fra : Thore

Dato : 12-11-04 15:12

On Fri, 12 Nov 2004 14:02:49 +0100, Martin Poulsen
<t0gv1t902@sneakemail.com> wrote:

>Så mangler du nok Java Virtual Machine. Hent det fra Suns hjemmeside:
>http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp

Den har jeg hentet på et tidspunkt...bare jeg nu kan finde den..:)

>Det kan være mange ting. En henvisning til siden ville gøre det lettere
>at hjælpe.

F. x. www.repc.dk

Der er også noget med skrifttyperne... det vises som Times Roman i
stedet for Arial/Helvetica..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-11-04 16:01

Thore skrev:

> F. x. www.repc.dk

Problemet med farven skyldes dårlig/forkert kodning af siden. Der står
bl.a. følgende øverst i menurammen:

   A:link   {color:"#FFFFFF";}
   A:visited {color:"#FFFFFF";}

Farveværdierne skal ikke stå i anførselstegn. Det får Opera og
Mozilla/Firefox til at ignorere linjen.

> Der er også noget med skrifttyperne... det vises som Times Roman i
> stedet for Arial/Helvetica..

Det er formentlig også på grund af en kodefejl - jeg kan ikke lige se
hvor det opstår (men jeg har også Verdana som standardfont, så det er
svært at se forskellen).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Gemal

Dato : 12-11-04 14:42

Thore wrote:
> [...]
>
> 1) Kan ikke logge på netbanken - vist noget java-noget...
> 2) Nogle hjemmesider med links, der før var hvide (css) er nu ulæseligt

Netbanken = BG Bank, Alm Brand Bank, Danske Bank?
Jeg har Alm Brand Bank og der virker Firefox fint.
BG Bank virker ikke med Firefox

--
Henrik Gemal
Mozilla Evangelist

Mozilla Blog with news, devinfo, links, etc:
http://gemal.dk

Fra : Thore

Dato : 12-11-04 14:48

On Fri, 12 Nov 2004 14:42:23 +0100, Henrik Gemal <spam@gemal.dk> wrote:

>Netbanken = BG Bank, Alm Brand Bank, Danske Bank?
>Jeg har Alm Brand Bank og der virker Firefox fint.
>BG Bank virker ikke med Firefox

Det er Sydbank...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-04 15:16

Thore wrote:

> Det er Sydbank...

Den skulle gerne virke, når du har fået installeret Java.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-11-04 15:25

Thore skrev:

> Det er Sydbank...

Det ser ud til at Firefox skulle virke med Sydbank - de skriver i hvert
fald at de understøtter Mozilla.

Men som Henrik Gemal var inde på er der forskel fra netbank til netbank.
Danske Bank-koncernens netbanker virker ikke i Mozilla/Firefox. Nordeas
netbank virkede o.k. i Mozilla/Firefox da jeg brugte den for et halvt
års tid siden - dog med den beklagelige undtagelse at den ikke virkede
hvis man havde udvidelsen AdBlock installeret.

Lån og Spar Banks netbank virker fint i Firefox - også med Adblock
installeret.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 12-11-04 19:30

Hej

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Danske Bank-koncernens netbanker virker ikke i Mozilla/Firefox.

Men det skulle heldigvis ændre sig senere på måneden har jeg hørt.

Mvh. Stig
www.rockland.dk