Firefox blokere flash reklamer
Fra : J.K.Arning

Dato : 09-11-04 14:26

Det er jo forholdsvis nemt at blokere for reklamer i Firefox
ved at højreklikke på dem og vælge at blokere billeder fra en given
adresse men den mulighed eksisterer ike hvis der er talt om flash da
menuen simpelthen ikke kommer frem.

Hvordan gøres det nemmest ?

På f.eks. bt.dk er de mægtigt glade for flash reklamer så det er et godt
sted at starte.

--
Regards
J.K.Arning :: 09-11-2004 14:22:58 :: http://arning.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-11-04 15:00

J.K.Arning skrev:

> [...]
> ved at højreklikke på dem og vælge at blokere billeder fra en given
> adresse men den mulighed eksisterer ike hvis der er talt om flash da

Kig på Adblock: <http://adblock.mozdev.org/>

Den kan blokere flash, iframes, scripts og selvfølgelig også normale
billeder.

Mht. blokering af flash, vil jeg lige gøre opmærksom på følgende tip:

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : J.K.Arning

Dato : 09-11-04 15:04

On Tue, 9 Nov 2004 14:59:41 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen in newsgroup
dk.edb.internet.software.browser wrote:

> [...]
> billeder.
>
> Mht. blokering af flash, vil jeg lige gøre opmærksom på følgende tip:

Øj .. tak for link.

Jeg har enda siddet og læst den tråd men lagde åbenbart ikke lige 2 og 2
sammen nu da jeg fik brug for muligheden.

--
Regards
J.K.Arning :: 09-11-2004 15:02:11 :: http://arning.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-11-04 16:22

J.K.Arning wrote:

> [...]
> ved at højreklikke på dem og vælge at blokere billeder fra en given
> adresse men den mulighed eksisterer ike hvis der er talt om flash da

Hvis du ikke er interesseret i de yderligere muligheder, Adblock giver
dig, kan du i stedet hente Flashblock, der udskifter flash med en
afspilknap, du kan klikke på, hvis du vil se flashen.

Flashblock kan hentes her:
http://flashblock.mozdev.org/installation.html
Hvis ellers du kan komme igennem til sitet, der er dejligt langsomt i
dag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?