Udstilling
Fra : Mikael

Dato : 13-11-04 10:20

Hej!

Jeg har en super dejlig golden, på 2,5 år, han hedder Jack.
Vi prøvede for nogle uger siden, at tage til en udstlling og det gik bare
super godt, han blev 3. BIS.
Men jeg ved altså ikke hvordan man trimmer ham ordentligt, og til
udstillingen havde jeg slet ikke gjort noget ved ham.
Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at lære det, nogen gode råd?
Jeg har hørt man nogen gange kan tage kurser i det, men hvor?
Vi skal snart afsted til fyn på udstilling, så det er ved at være op over,
hvis jeg skal lærer det...
HJÆLP!
Venlig hilsen Winne og Jack.

Fra : Battlefield´s

Dato : 13-11-04 15:32

"Mikael" <dsl128833@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har hørt man nogen gange kan tage kurser i det, men hvor?
> Vi skal snart afsted til fyn på udstilling, så det er ved at være op over,

Hej
Og tillykke med det fine resultat.
Kan du ikke få hjælp fra din opdrætter?
Er hunden stambogsført i DKK? Der findes jo ringtræning og trimmekurser
under Dansk Retriever Klub. Prøv f.eks. at kontakte klubbens
racerepræsentant for Goldens:
Lisbeth Bech tlf. 48793109
Endelig kan du prøve en hundetrimmer, de burde vel også vide hvad, der
kræves af en Golden.
Hilsen Vibeke
Lab ejer siden 1966

---

Fra : qfha

Dato : 14-11-04 10:57

"Mikael" skrev d. 13-11-04 10:20 dette indlæg :
> [...]
> Jeg har hørt man nogen gange kan tage kurser i det, men hvor?
> Vi skal snart afsted til fyn på udstilling, så det er ved at være op

Hej
Det lærer man ikke lige på en week-end. Jeg vil foreslå dig i denne
omgang at gå til en professionel hundetrimmer, og sikre dig, at hun/han
kan trimme en golden til udstilling. Herefter bruger du udstillingen til
at spørge de mere garvede udstillere om råd ang. trimningen. Herefter
skal du til at øve dig i hverdagen.
Hvis du absolut selv vil på banen nu skal en golden trimmes kort under
halsen, poterne skal trimmes og halen klippes kort til, hvor du kan
mærke halen starte. Det lange herunder klippes i en bue fra spids til
rumpen. Ørenes kanter studses kort.
God fornøjelse.
mvh
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-04 14:46

> [...]
>
> Jeg har en super dejlig golden, på 2,5 år, han hedder Jack.
> Vi prøvede for nogle uger siden, at tage til en udstlling og det gik bare

Tillykke med det flotte resultat! Hvor var det i udstillede og hvad er det
for en udstilling i skal til på Fyn?

Her er lidt links til tips til trimning af Golden:

http://www.kennel-grejsdalen.dk/trimklipning.htm
http://www.goldenklubben.com/trimning.html

Held og lykke

--
Litter planned Summer 2005
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Mikael

Dato : 14-11-04 15:19

Hej
Den på Fyn er den 5. dec. I Nørre Åby. Det er DDH der arrangere den.
Den sidste var i Ejstrupholm, og det var DHL der var "vært" der.
Vi ville engang prøve at stille op til et skue i Vejle i sommers, men det
kunne vi ikke få lov til, fordi hans stambog var fra DDH. Så nu stiller vi
bare op hos dem istedet for.
Så nu håber vi det går ligeså godt der...
Tak for hjælpen til jer alle...
Hilsen Winnie