kallun
Fra : Nette Stormlund

Dato : 13-11-04 09:58

Hej!

Hvor i alverden køber man kallun ?

Nu har jeg været ved to dyrehandlere ( store), som ikke har det - fordi de
ikke kan sælge det, siger de.

Jeg har også kigget grundigt efter i nogle af de største supermarkeder på
disse kanter - heller ikke gevinst.

Så hvis nogle herinde kender en supermarkedskæde - eller dyrehandler, som
har det - vil jeg være lykkelig for en henvisning.

M.v.h.
Nette

Fra : Ann Nielsen

Dato : 13-11-04 10:54

"Nette Stormlund" <nette@stormlund.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så hvis nogle herinde kender en supermarkedskæde - eller dyrehandler, som
> har det - vil jeg være lykkelig for en henvisning.

Hej Nette.

Maxøe i Rødovre plejer at have Kallun hjemme... og selvfølgelig Barfcentret
i Gilleleje (www.barf.dk) hvor de også har en masse andre dejlige spiselige
og ikke spiselige ting... Prøv det (som de siger, hi hi).

Mvh.

Ann Nielsen

Fra : Christina Jensen

Dato : 13-11-04 10:58

nu ved jeg jo ikke hvor du kommer fra, men jeg bor selv i roskilde, hvor det
er meget nemt at købe kallun

Fra : Nette Stormlund

Dato : 13-11-04 12:07

Jeg bor i København.

Rødovre er til at finde, så jeg prøver Maxøe. Kan jeg finde dem på
nettet ?

M.v.h.
Nette

Fra : Karina

Dato : 13-11-04 16:10

>Kan jeg finde dem på
>nettet ?

Hej

Ja du finder dem på www.maxsoe.dk

Mange hilsner

Karina

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 13-11-04 18:18

On 13 Nov 2004 11:07:09 GMT, Nette Stormlund <nette@stormlund.dk>
wrote:

>Jeg bor i København.
>
>Rødovre er til at finde, så jeg prøver Maxøe. Kan jeg finde dem på
>nettet ?
>
>M.v.h.
>Nette

islevdalsvej 100 så vidt jeg husker husk at de har lukket om mandagen

Fra : fam. Ager

Dato : 13-11-04 15:43

Hejsa!

Jeg henter det selv hos vores slagter... skyller og hakker og pakker til
fryseren... jeg synes at det er langt bedre i konsistensen en den løsfrosne
fra dan dog...

mvh. marie

Fra : Nette Stormlund

Dato : 13-11-04 23:49

Tak skal I have!

Jeg prøver først Maxøe - og hvis jeg får en fri-dag i nær fremtid, kan det
være jeg prøver slagteren - og hakker o.s.v.

Hvad beder man egentlig om ?

Komave - og lamme indvolde ?

Uhm - lækkert at hakke, tror jeg

Jeg er heldigvis ikke så sart........

m.v.h.
Nette

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 14-11-04 20:11

On 13 Nov 2004 22:49:17 GMT, Nette Stormlund <nette@stormlund.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg prøver først Maxøe - og hvis jeg får en fri-dag i nær fremtid, kan det
>være jeg prøver slagteren - og hakker o.s.v.

jeg tror ikke at du kan få det hos en slagter så skal det vist være
meget langt ude på landet, hvor de selv slagter ellers er det nok i
kødbyen , de andre gemmer nok ikke komaver

Fra : fam. Ager

Dato : 15-11-04 09:04

"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> skrev i en meddelelse

> jeg tror ikke at du kan få det hos en slagter så skal det vist være
> meget langt ude på landet, hvor de selv slagter ellers er det nok i
> kødbyen , de andre gemmer nok ikke komaver
------------------------------------

Hej igen..

Der er faktisk retter med komave, beregnet til menneskeføde.. i visse lande
kan du få det som kebab og i andre sammenhæng.. jeg har faktisk en tysker
som henter kallun hos mig, som spurgte på vegne af nogle venner, om de kunne
få en hel mave til sig selv...((-:

men skal det købes hos en slagter, beder du om maven, det samme ved lam/får.
min cairn er især begejstret for lammemave... og det er slet ikke så slemt
at have med at gøre! og når det er hakket, kan du såmænd ikke se forskel på
groft hakket fars og dette her..

det består ikke af meget andet end muskler og hinder, der er ikke noget
"slam" og snask, når det først er skyllet!. hvad man ellers kan forestille
sig..
og hvis man først har set begejstringen hos sin hund, når mades serveres, ja
så fodrer man aldrig med tørkost igen.. ikke for mit vedkommende ihvertfald!

mvh. marie

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 15-11-04 17:42

On Mon, 15 Nov 2004 09:03:45 +0100, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>som henter kallun hos mig, som spurgte på vegne af nogle venner, om de kunne

det må da være en tyrker-tysker så

> [...]
>så fodrer man aldrig med tørkost igen.. ikke for mit vedkommende ihvertfald!

det er rigtig nok glæden er ikke til at overse

Fra : Jynis

Dato : 15-11-04 10:06

> [...]
>
> Jeg henter det selv hos vores slagter... skyller og hakker og pakker til
> fryseren... jeg synes at det er langt bedre i konsistensen en den

Det er faktisk ikke lovligt at handle med komaver i Danmark p.g.
a.smittefare , så som kogalskab. De skal brændes.
Det er standart svaret , når man som forhandler ringer til slagterierne med
forespørgsler.
Det er nok derfor der ikke er så mange der forhandler det.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 15-11-04 15:52

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med
> forespørgsler.
> Det er nok derfor der ikke er så mange der forhandler det.

Det er dyrlægekontrolleret før jeg henter det - også maven!

mvh. marie

Fra : Jytte

Dato : 15-11-04 16:31

> [...]
>
> Jeg henter det selv hos vores slagter... skyller og hakker og pakker til
> fryseren... jeg synes at det er langt bedre i konsistensen en den

Hej Marie.

Hvilken hakker bruger du?

Hilsen
Jytte

Fra : fam. Ager

Dato : 16-11-04 10:25

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Marie.
>
> Hvilken hakker bruger du?
>
> Hilsen
> Jytte

indtil videre bruger jeg den der hører til min Kenwood køkkenmaskine.. dog
har jeg fået lavet et nyt ..ja, hvad hedder sådan en.. du ved den skive med
hullerne.. den har jeg fået lavet med større huller, så det ikke er så
finthakket.
- jeg har længe været på jagt efter en mindre proff. hakker, men de hænger
ikke på træerne..((-:

men den lille hakker klarer det nu fint, sidst hakkede jeg omkring 80 kg ud
i en køre uden problemer!.

mvh. marie