Abit AV8 Fejlmeddelse
Fra : TBent

Dato : 12-11-04 23:07

Hejsa

Er der nogen der ved hvordan et Abit AV8 bunkort opfører sig hvis biosen
ikke er opdateret til at kunne benytte en 3200+ 90nm cpu, vil den komme
med en fejl meddelse som 9C / 9F, den står nemlig ikke i manualen.
Maskinen vil nemlig ikke boote op så jeg kan slet ikke komme ind i bios el.
lign.

Der kommer også en fejl meddelse med et langt og 3 korte beep, det har jeg
hørt kunne være ret ram problem ?

Nogen der har erfaring med disse ting?

mvh.

Thomas

Fra : ///JJ

Dato : 12-11-04 23:25

TBent wrote:
> Der kommer også en fejl meddelse med et langt og 3 korte beep, det
> har jeg hørt kunne være ret ram problem ?

http://www.overclocking.dk/forum.asp?mode=traade&id=159595&emneID=21
http://techrepublic.com.com/5100-6255_11-1043759.html

Hvis du oplyser hvilken type BIOS dit kort har (AMI/AWARD osv), kan vi mere
præcist sige dig hvad bip'ene betyder, eller du kan kigge på linksene jeg
har skrevet.

///JJ

Fra : TBent

Dato : 13-11-04 08:05

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du oplyser hvilken type BIOS dit kort har (AMI/AWARD osv), kan vi
> mere præcist sige dig hvad bip'ene betyder, eller du kan kigge på linksene

Bios er en Phoenix-Awardbios

Thomas

Fra : Leony

Dato : 14-11-04 09:36

"TBent" <tbentsen@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Bios er en Phoenix-Awardbios

I følge Abit's hjemmeside downloader man awdflash sammen med BIOS.

Award's koder ser således ud:
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
Din svarer til grafikkort defekt eller er ikke trykket ordentligt i
agpslottet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : TBent

Dato : 14-11-04 11:37

">
> Award's koder ser således ud:
> http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
> Din svarer til grafikkort defekt eller er ikke trykket ordentligt i
> agpslottet.

Jeg har tjekket grafikkortet det sidder rigtigt det er også afprøvet i en
anden pc hvor det virker, ram er også afprøvet i anden pc, så det er nok
bare leveradøren der har "glemt" at tjekke bios versionen som jeg havde
aftalt med dem inden de sendte kortet. Desvære

Thomas

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 13-11-04 10:39

TBent wrote:
> [...]
> komme ind i bios el. lign.
>
> Der kommer også en fejl meddelse med et langt og 3 korte beep, det
> har jeg hørt kunne være ret ram problem ?

Jeg har netop sendt et retur, da det ikke kan lade sig gøre at flashe BIOS
med en 0.09 micron CPU.

Fik i stedet for et ASUS A8V og det kan boote med en ramklods i første blå
sokkel og den kan så flashes.

--
Mogens.