Hjælp til kirkebøger på nettet
Fra : Bente Jørgensen

Dato : 12-11-04 22:39

Nu har jeg endelig efter utallige forsøg fået tildelt password til statens
arkivers kirkebøger, jeg kan altså bare ikke komme videre end til oversigten
over sogne, når jeg skal ind og søge på en af siderne i kirkebogen kommer en
side op med denne besked Hjælp, hvad gør jeg?????

Venlig hilsen

Bente Jørgensen
The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name
changed, or is temporarily unavailable.

Please try the following:

a.. Make sure that the Web site address displayed in the address bar
of your browser is spelled and formatted correctly.
b.. If you reached this page by clicking a link, contact the Web
site administrator to alert them that the link is incorrectly formatted.
c.. Click the Back button to try another link.
HTTP Error 404 - File or directory not found.
Internet Information Services (IIS)

Technical Information (for support personnel)

a.. Go to Microsoft Product Support Services and perform a title
search for the words HTTP and 404.
b.. Open IIS Help, which is accessible in IIS Manager (inetmgr), and
search for topics titled Web Site Setup, Common Administrative Tasks, and
About Custom Error Messages.

Fra : Per Agerbæk

Dato : 12-11-04 23:07

Hej Bente

Der er desværre ikke helt sammenhæng mellem de opslag der kan vælges og de
opslag der faktisk kan hentes. Visse af de nyere kirkebøger fra Egtved har
også dette problem.

Det er sjusk fra AOs side, men prøv at skrive til dem og fortælle hvad du
prøver at hente, så de i hvert fald er klar over problemet.

Med venlig hilsen
Per Agerbæk

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 12-11-04 23:31

Hej Per.

Hurtig svar - tak.

Jeg har prøvet flere forskellige sider/sogne i forskellige amter med samme
resultal.

Jeg mener at have læst et eller andet sted noget med et pop up filter eller
sådan noget, jeg har slået mit fra til de pågældende sider bare for at være
sikker på at det ikke er det der forhindre mig i at få kirkebogssiderne
frem.

Hilsen Bente
"

Fra : Per Agerbæk

Dato : 13-11-04 01:25

Hej Bente

Hvad er det for opslag du prøver at hente? Hvis du har prøvet flere
forskellige bøger har du enten været rigtig meget uheldig eller også har du
en opsætningsfejl.

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 13-11-04 04:52

Hej Per.

"Sundede" mig lige nogle timer på sofaen

Jeg har altid kunne hente kirkebøger, måske skal det gøres på en ny måde end
før??

De sogne jeg har prøvet at hente er:
Skanderborg amt Dallerup sogn 1777 - 1812
og 1813 - 1843

Viborg amt Rødding sogn 1813 - 1843

København Vor frelser sogn 1852 - 1866 døde
Ved sidste sogn kom der ikke noget der fortalte, at siden ikke kunne
findes, det blev bare ved med at "skifte" til samme side , den hvor jeg
kunne søge hvilken kirkebog jeg skulle bruge, men ingen kirkebogsside kom
frem.

Jeg havde ellers glædet mig til efter en rigtig laaang sommerpause, at
skulle bruge en god lang fredag aften til at få startet op igen.

Mange hilsner
Bente

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 14-11-04 02:23

Tak til jer der har forsøgt at hjælpe gennem en privat mail, jeg tror
faktisk min mand har sat en firewall på, det kunne være det der forhindre
mig i at komme på, jeg vil få ham til at kikke på min PC i morgen så jeg kan
komme videre hvor jeg slap i forsommeren med mine aner.

Endnu engang tak

Mange hilsner

Bente