MS Windows
briani 27239
XP Pro søger automatisk på drevet
Fra : Malthe Sunesen

Dato : 12-11-04 22:34

Hej!
Jeg er kommet i den situation, at Windows XP automatisk søger på mine
harddiske når jeg åbner dem. Det samme gælder for USB-sticks. Problemet er
opstået i den sidste uges tid, noget tid efter installation af driveren til
USB-sticken (en 64 MB Amitech). Er der nogen der ved hvordan man fjerner den
funktion? Og nu jeg er i gang: Er der nogen der ved hvordan man aktiverer
Automatisk Afspilning af CD'er? Kom til at slå funktionen fra for enrum tid
siden

Malthe Sunesen

Fra : ///JJ

Dato : 12-11-04 23:31

Malthe Sunesen wrote:
> Hej!
> Jeg er kommet i den situation, at Windows XP automatisk søger på mine
> harddiske når jeg åbner dem. Det samme gælder for USB-sticks.

?? Hvad søger den efter?

> Problemet er opstået i den sidste uges tid, noget tid efter
> installation af driveren til USB-sticken (en 64 MB Amitech).

Hmm - WinXP understøtter mig bekendt USB Memory Stick uden driver. Hvis den
driver fra Amitech ikke kan noget smart, så hiv den ud igen

> Er der nogen der ved hvordan man aktiverer Automatisk Afspilning af
> CD'er? Kom til at slå funktionen fra for enrum tid siden

Google er din ven....
Go to "My Computer"
Go to your CD Rom Drive
Right Click and go to properties

A new window will open, click the autoplay tab
Once there they give you a number of options. In the box just below "Select
a content type..." you can select the various file types that autoplay will
run for. This is good if you want to customize your autoplay. If for example
whenever a music cd is put in you want it to play automatically you just
fill in the box that says: Select an action to perform---> Select
play--->Hit Apply. Now whenever you put in a music cd it will autoplay in
Windows Media player. If you don't want XP to take any action, just select
"Take No Action" hit apply, and do that for all the media types that's
available in that box.

Hvis du har slået det fra i Registry/Group Policy skal du *muligvis* den vej
ind for at indstille det.

///JJ

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 13-11-04 00:21

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> ?? Hvad søger den efter?

Jeg var måske lidt for hurtig. Den søger ikke, men åbner Windows'
søgefunktion (hedder i titellinien Søgeresultater)

[...]
> Google er din ven....

Og min gode ven kunne ikke finde noget jeg kunne bruge.. Ellers havde jeg
gjort det...

[...]
> Hvis du har slået det fra i Registry/Group Policy skal du *muligvis* den
vej
> ind for at indstille det.

Nogen der ved hvordan man kan gøre det?

Fra : ///JJ

Dato : 13-11-04 01:37

Malthe Sunesen wrote:
> Jeg var måske lidt for hurtig. Den søger ikke, men åbner Windows'
> søgefunktion (hedder i titellinien Søgeresultater)

Beklager, den kender jeg ikke løsningen til. Medmindre det er fordi du bare
skal vise indhold som du ønsker, og vælge "use these settings for all
folders", eller hvad den nu præcist hedder i Folder Options.

> Nogen der ved hvordan man kan gøre det?

Hvem var det der var din ven?
Da jeg læste dit spørgsmål første gang søgte jeg på på "winxp activate
autoplay" - der er masser at tage fra, fx.
http://www.sailcat.com/winxptips.htm

///JJ

Fra : Pico

Dato : 13-11-04 23:40

///JJ wrote:

> [...]
> Da jeg læste dit spørgsmål første gang søgte jeg på på "winxp activate
> autoplay" - der er masser at tage fra, fx.

Er det ikke letter bare at dobbeltklikke på Denne computer, højreklikke
på det ønskede cd drev og vælge egenskaber, andet faneblad heder
Automatisk afspilning og her er mulighederne for at indstille hvad de
forskellige medier skal gøre.
Pico

Fra : ///JJ

Dato : 14-11-04 00:19

Pico wrote:
> [...]
> faneblad heder Automatisk afspilning og her er mulighederne for at
> indstille hvad de forskellige medier skal gøre.

Øh jo, det var jo så det jeg foreslog først, men spørgeren ville gerne have
at vide hvordan man gjorde det via registry eller group policy...

///JJ

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 19-11-04 22:42

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message news:<41969651$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Øh jo, det var jo så det jeg foreslog først, men spørgeren ville gerne have
> at vide hvordan man gjorde det via registry eller group policy...

Nej, spørgeren ville gerne vide hvordan man fik søgefunktionen (der
åbenbart er blevet standard) slået fra, da det ikke er Automatisk
Afspilning. Når jeg højreklikker er det "Søg..." der er det første
"valgpunkt" og er highlightet, normalt er det jo "Åbn".

Malthe Sunesen