MS Windows
briani 27239
explorer.exe hænger under opstart - win200~
Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 12-11-04 20:36

Hej

Jeg har et meget underligt problem (eller jeg prøver at hjælpe en af
mine veninder med at løse problemet). Problemet er at explorer.exe
hænger under opstart i windows 2000. Problemet giver sig udslag i
følgende symptom. Efter login vises skrivebordet og startmenuen og
herefter sker der ikke mere. Hvis man flytter musen nedover start
menuen viser musemarkøren at den er optaget. Der loades heller ingen
programmer i system trayen, eller de fremgår ikke da explorer.exe ikke
reagerer.

Hvis man starter taskmanageren (windows jobliste) så er der ikke
umiddelbart noget mærkeligt udover at der ikke startes nogen af alle
de processor der normalt startes under opstarten. Der er heller ingen
programmer der anvender CPU'en udover det normale.

Hvis man afslutter explorer.exe og starter den igen vha. kør, så
virker explorer.exe fint, udover der ikke startet nogen af alle de
programmer der normalt starter under en opstart.

Jeg har forsøgt med fejlsikret tilstand men her er problemet her også.
Så jeg er rimeligt meget i vildrede over hvad problemet kan være.

Det underlige er at jeg afsluttede explorer.exe i fejlsikret tilstand
og herefter genstartede computeren, og så startede windows normalt op.
Så troede jeg det måske bare var et af windows små hyggelige luner,
men efter genstart så var problemet der stadig.

Det gør heller ikke problemet nemmere at min venindes computer kører
med en kinesisk udgave af windows, så jeg må gætte mig til mange ting
og ellers bero mig på hendes oversættelse til engelsk.

De eneste 3 forsøg på løsning af problmet jeg har i ærmet lige i
øjeblikket er at lave en opdatering af windows 2000 (jeg fandt ud af
at hun kun har SP2). Og så læste jeg et sted at problemet måske kunne
skyldes at Active Desktop var aktiveret (er der nogen der kan give
rimelige præcise anvisninger til hvor man finder dette i windows 2000
- man starter vel med højreklik på skrivebordet og derefter
egenskaber, men hvad så derfra?). Det sidste forsøg er at prøve
deaktivere nogen af de programmer, der starter sammen med windows, og
måske derved løse problemet da det måske kunne være en konflikt med et
af opstarts programmerne.

Jeg har ikke prøvet noget af ovenstående endnu da klokken er rimeligt
mange her i Hong Kong lige nu - 3.37 am.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh. Jess

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 13-11-04 11:41

weshley@hotmail.com (Jess Nygaard Pedersen) wrote in message news:<4bd001f4.0411121136.2002d6f2@posting.google.com>...
> [...]
> deaktivere nogen af de programmer, der starter sammen med windows, og
> måske derved løse problemet da det måske kunne være en konflikt med et

Jeg har nu prøvet at opdatere til SP4, prøvet at fjerne alle
opstartsprogrammer pånær dem windows selv styrer, active desktop var
ikke aktiveret, kontrol af ram, alt uden held. Så jeg er lidt på
herrens rismark nu.

Mvh. Jess