win2000 problem
Fra : Jens Andersen

Dato : 17-05-01 00:33

Jeg har et problem med mit hjemme netværk, mellem to win2000 computere.
Jeg har ethernet 10/100 kort og crosscabel mellem maskinerne.
De er sat op med TCPIP og Microsoft netværk
IP: 172.16.1.1 og 172.16.1.2
og 255.255.255.0 (begge)
DNS automatisk
Workgroup: MSNET
Jeg logger på med Adm og ens passwords

Jeg har shared begge harddiske
Jeg kan pinge den anden maskine med nummer, ikke navn

Men jeg kan ikke se den i Mit netværk

Hvis jeg søger får jeg besked på at MSNET ikke er tilgængeligt

Hvad mangler jeg at gøre, Please help - det virkede i windows98!

Hilsen og tak Jens

Fra : per svendsen

Dato : 17-05-01 09:33

Det er et klasse B netværk du har ( 172.16.1.1 ),
Men din subnetmaske er klasse C ( 255.255.255.0 ).
Prøv 255.255.0.0
mvh Per S

Jens Andersen <dontspamja@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:C6EM6.15911$zv2.1861791@news010.worldonline.dk...

Fra : Jens Andersen

Dato : 17-05-01 10:57

Hej Per

Det hjælper ikke, og på Win98 kørte det fint med de masker!
Men tak for dit forslag, håber på andre!
Jens

Fra : Preben Traerup

Dato : 17-05-01 11:15

Jens Andersen wrote:

> Hej Per
>
> Det hjælper ikke, og på Win98 kørte det fint med de masker!
> Men tak for dit forslag, håber på andre!
> [...]
Mener du ikke DHCP ?
bare for en ordens skyld

Din DNS lookup ser ikke ud til at virke, siden du kun kan
pinge på nummeret!
Desværre aner jeg ikke hvorledes dette
laves på en M$ maskine.