MS Windows
briani 27239
Digital signatur fra TDC
Fra : Jørgen Staun

Dato : 12-11-04 14:50

Er igang med at overgå til WinXP på klientsiden, men kan ikke få installeret
de digitale signaturer mine brugere har. Det skulle efter sigende have noget
med rettigheder at gøre.

Er der nogen der har et hint til hvordan mine brugere får installeret dette?

Alle klienter er i netværk med W2003-server +AD

Fra : ///JJ

Dato : 12-11-04 16:45

Jørgen Staun wrote:
> Er igang med at overgå til WinXP på klientsiden, men kan ikke få
> installeret de digitale signaturer mine brugere har. Det skulle efter
> sigende have noget med rettigheder at gøre.

Og hvilke rettigheder har de da?
Du er sikkert bekendt med at man normalt skal have admin-rettigheder for at
kunne installere - det er sikkert også gældende for certifikater/digi.
signaturer.

> Er der nogen der har et hint til hvordan mine brugere får installeret
> dette?

Giv dem admin-rettigheder?

///JJ

Fra : Jørgen Staun

Dato : 18-11-04 10:53

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> kunne installere - det er sikkert også gældende for certifikater/digi.

Ja er godt klar over at de skal have adm-rettigheder. Men hvis man nu ikke
lige er interesseret i at give brugerne disse rettigeheder, hvad kan man så
gøre.

Har læst lidt rundt om at man skal installere CSP-produkt fra TDC og så
skulle man kunne installere certifikaterne som alm. brugere. Men det er
endnu ikke lykkedes for mig. - Får en blot en ubeskrivende fejl at
installationen af certifikat fejlede.?