MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Intern timer i Win98se
Fra : Basil

Dato : 12-11-04 14:29

Hej.
Jeg har et problem med en laptimer til en racerbane der ikke tæller rigitgt
pga. den interne timer i Win98se.
Det er et gammelkendt problem i racerbaneverden. Jeg ved at problemet kan
løses ved at køre ren DOS, men min kalender siger 2004, og jeg synes ikke
det kan være løsningen (programmet er DOS-baseret af samme grund).
Jeg har selvfølgelig prøvet at ændre på opsætningen af genvejen til min
applikation, men intet hjælper, ej heller at boote til prompt via diskette.
Problemet er at decimalerne på vores omgangstider næsten altid er de samme
(i 1/10000), de skal være mere forskellige end de udlæsninger vi får.
Er der nogen gode forslag til en løsning, eller altenativt et forslag til
opbygning af bootmenu så jeg får valget om opstart på en DOS6.22 kerne eller
Win98 ?
Kai

Fra : Calle.

Dato : 12-11-04 15:14

Basil wrote:
> [...]
> Er der nogen gode forslag til en løsning, eller altenativt et forslag
> til opbygning af bootmenu så jeg får valget om opstart på en DOS6.22
tryk f8 når makiner starter op, så får du valgmuligheder
--
Calle.

Fra : Villy Jensen

Dato : 12-11-04 16:08

> [...]

> Er der nogen gode forslag til en løsning, eller altenativt et forslag til
> opbygning af bootmenu så jeg får valget om opstart på en DOS6.22 kerne

Tryk <F8> medens PC'en starter, og vælg "Kun kommandoprompt"
- Så kommer du til "WIN98DOS-mode", der til dette formål er ligeså
timervenlig og anvendelig som DOS 6.22

Mvh Villy

Fra : Basil

Dato : 12-11-04 17:37

Villy Jensen wrote:

> Tryk <F8> medens PC'en starter, og vælg "Kun kommandoprompt"
> - Så kommer du til "WIN98DOS-mode", der til dette formål er ligeså
> timervenlig og anvendelig som DOS 6.22
>

> Mvh Villy

Nej, desværre er den ikke det, den fungerer på samme måde som hvis Windows
var startet op.
Kai

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-11-04 01:39

Basil wrote:

> Er der nogen gode forslag til en løsning, eller altenativt et forslag
> til opbygning af bootmenu så jeg får valget om opstart på en DOS6.22
> kerne eller Win98 ?

Man kan boote op i ren DOS7 og senere starte windows98 med kommandoen
Win.

Du går ind i msdos.sys og rettet eller oprettet en linje med BootGUI=0
Husk at fjerne skrivebeskyttelsen til msdos.sys og du kan bruge hvilken
som helst teksteditor til at læse og rette i filen.

mvh
Henning