Everquest 2
Fra : Jens Jensen

Dato : 12-11-04 13:18

Er der nogen her der spiller det, og er det godt?

Fra : bb

Dato : 12-11-04 14:13

>Er der nogen her der spiller det, og er det godt?

Ja, det virker umiddelbart ret godt, bedre end forventet. Især
tradeskill systemet og grafikken er jeg meget positivt overrasket
over.

Fra : Peter Pan

Dato : 13-11-04 00:10

"Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her der spiller det, og er det godt?

Jeg har lige siddet og spillet det siden jeg kom hjem fra arbejde ved 17
tiden. Er blevet level 6 med min spiller. Man bliver hjulpet rigtig godt
igang med spillet. Jeg er blevet rigtig godt og grundig bidt af det
allerede. Jeg har spillet det originale Everquest 1, og der er sket meget
siden da. Både på grafikken, interfacet og så at alle NPC'er snakker
rigtigt. Og det er ikke længere så slemt at dø.

Mit største problem er at jeg nu er kommet til Freeport, og bare det at stå
stille i freeport koster 760 MB ram. Og jeg har kun 512 i min PC, så den går
helt amok med swapning, og når jeg skifter ud og ind af mit hus, timer den
ud, og jeg ryger tilbage hvor jeg skal vælge spiller. Så en advarsel til jer
alle, spil ikke spillet med under 768 MB ram. Jeg skal ud og finde noget ram
i en butik imorgen hvis der da er nogen der ligger inde med sådan
noget......(nok ret tvivlsomt desværre. )
Det kørte ellers rigtig godt på refugee øen som man starter på. Der brugte
spillet ca. 510-520 MB ram.
(mit system er et dual Athlon MP 2800+, 512 MB ram,4 diske i raid 0+1 samt
et Radeon 9700)

Mvh
Anders

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-11-04 14:17

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message
> "Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har lige siddet og spillet det siden jeg kom hjem fra arbejde ved 17
> tiden.

Ha ha. Jeg kunne ikke vente på svar, så jeg tog ud og købte spillet, og sad
fra ca. klokken 18:00 og spillede det.

> Er blevet level 6 med min spiller.

Jeg er også omkring lvl 6-7.

> Man bliver hjulpet rigtig godt
> igang med spillet.

Ja, der er en dels quests som man skal gennemføre, og derved lærer man
spillet, og det virker ret godt synes jeg.

> [...]
> siden da. Både på grafikken, interfacet og så at alle NPC'er snakker
> rigtigt. Og det er ikke længere så slemt at dø.

Jeg har forsøgt med en af de der 30 dages gratis Everquest, der fulgte med
f.eks. et computerblad. Jeg syntes, at grafikken var forfærdelig grim og
spillet enormt kedeligt, og jeg døde konstant, da man ikke kunne løbe væk
fra et monster. Jeg har selv spillet Ultima Online i flere år, men til sidst
var der lige som ikke mere at lave.

> [...]
> spillet ca. 510-520 MB ram.
> (mit system er et dual Athlon MP 2800+, 512 MB ram,4 diske i raid 0+1 samt

Jeg har et AMD 64 3500+, 1024MB RAM (4 x 245MB Samsung pc2700 RAM), en WD
Raptor 70GB S-ATA disk, Radeon X800XT grafikkort bundet sammen med Windows
XP Pro SP2 og en 2mbit adsl.

Jeg kører spillet i 1280 x 1024 fuldskærm og jeg har haft en RAM-peak på 633
MB, og jeg var kommet til Qeynos. Kan du ikke slå nogle processer ned, som
du ikke har brug for, når du kører spillet? Min computer bruger over 130MB i
tomgang, som hvis jeg ville, kunne barbere noget ned.

Ellers synes jeg at spillet er flot, og på min kører det fuldstændigt uden
problemer. Jeg har dog haft problemer med at starte spillet op. Det er lige
som om, at jeg ikke får forbindelse til serveren. Er der i øvrigt kun én
server? Jeg synes ikke, at jeg får nogen mulighed for at vælge server.
Første gang jeg kom i spillet, mistede jeg forbindelsen til serveren, da jeg
var ved at bygge mig en karakter.

Det er også lidt halvdyrt, synes jeg. Knapt 15$ om måneden + 17% i EU-moms,
og så blev man i starten tilbudt en del andre ting, som ville gøre det endnu
dyrere, og så er der også lige reklamerne for Intel, Nvidia og dell - hele
tre ting på en gang, som jeg i øvrigt ikke bruger

Nåh, men jeg spiller en menneske mand og skal være en fighter. Jeg ved endnu
ikke hvilken path jeg vil tage.

Well.... tilbage til spillet. Måske vi ses.