FireFox vs Safari
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 12-11-04 12:38

Har lige small-testet FF. Sikkert glimrende. Har faner ligesom Safari
MEN jeg synes altså at Safari er hurtigere!

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-11-04 16:03

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Har lige small-testet FF. Sikkert glimrende. Har faner ligesom Safari
> MEN jeg synes altså at Safari er hurtigere!

Min erfaring er at trafiktæthed på internettet betyder mere for
oplevelsen af hastighed end valget mellem FF og Safari.

Til gengæld kan man håbe at FF's udbredelse på Windows vil betyde at
websites vil blive optimeret til den på samme måde som det p.t. sker med
IE.

--
Mvh Martin

Fra : Jesper

Dato : 12-11-04 22:17

> [...]

> Har lige small-testet FF. Sikkert glimrende. Har faner ligesom Safari
> MEN jeg synes altså at Safari er hurtigere!

Safari har stadig problemer på visse websteder
Firefox er hurtig, især den version der er særligt processoroptimeret
til G4 (hvis man har en sådanne!) og de kan hentes her:
http://homepage.mac.com/krmathis/. Desværre duer Shockwave Flash ikke
med Firefox.
Mozilla er den absolut mest kompatible browser jeg har prøvet, ulemperne
ved den er at den er langsommere end både Firefox og Safari. Dertil
kommer at den vil håndtere mail links selv, oså selvom man ikke bruger
maildelen i Mozilla, kender ingen vej udenom det.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-11-04 22:56

> [...]
> Firefox er hurtig, især den version der er særligt processoroptimeret
> til G4 (hvis man har en sådanne!) og de kan hentes her:

øhem, jeg har brugt den halve aften på at bortfiltere reklamer og har i
den forbindelse opdaget at firefx er MEGET god til at vise flash

> [...]
> kommer at den vil håndtere mail links selv, oså selvom man ikke bruger
> maildelen i Mozilla, kender ingen vej udenom det.

Firefox bør være nøjagtig lige så god som Mozilla, da der er tale om
samme kode.

Fra : Jesper

Dato : 12-11-04 23:29

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> øhem, jeg har brugt den halve aften på at bortfiltere reklamer og har i
> den forbindelse opdaget at firefx er MEGET god til at vise flash

Beklager, min Firefox vil ikke vise Flash, kan du giver mig en URL på en
side med Flash som din Firefox ser.

> Firefox bør være nøjagtig lige så god som Mozilla, da der er tale om
> samme kode.

Jeg konstatere at Mozilla vil vise Flash og Firefox vil ikke, ved ikke
hvorfor.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-11-04 00:33

<http://www.anandtech.com> er søriøst tilplastret.

> Jeg konstatere at Mozilla vil vise Flash og Firefox vil ikke, ved ikke
> hvorfor.

du har pillet...

Fra : Jesper

Dato : 13-11-04 11:31

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> <http://www.anandtech.com> er søriøst tilplastret.

> du har pillet...

Nej, men det har jeg nu. Jeg eksportede mine bookmarks og slettede
/hjemmemappe/Library/Application Support/Firefox og reimportede mine
bookmarks. Så virker det! Der må have været noget i firefox mappen der
var korrupt.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-11-04 23:47

> Dertil
> kommer at den vil håndtere mail links selv, oså selvom man ikke bruger
> maildelen i Mozilla, kender ingen vej udenom det.

Du skal åbne pakken og pille to filer ud. Så er dens mail- og news del
sat ud af drift, og du kan bruge dine sædvanlige programmer.

Nu er det efterhånden noget siden jeg sidst lavede det nymmer, men efter
hukommelsen så er fremgangsmåen denne: Ctrl/højre-klik på Mozilla ikonet
og vælg "Vis indholdet af pakke" Du skal så ned igennem mapperne til
den der hedder "components". Her finder du "libmailnews.dylib" og
"libmsgcompose.dylib" smider dem i skraldespanden og tømmer.
Når du så starter Mozilla, går du ind i Indstillinger -> Helper
Applications, og tilføjer en "New type", hvor du sætter den til at bruge
dit postprogram til mailto links.

Lidt bøvlet, men det virker.

mvh.
Kaj.