TDC adsl, LAN og fildeling
Fra : Peter Andersen

Dato : 12-11-04 10:48

Jeg har et LAN der i årevis har kørt med en Linux gateway, firewall m.m. Nu
skal den server lukkes og jeg havde tænkt mig bruge nogle af TDC's DHCP
ip'er til de 3 XP maskiner der er på det LAN.

Er der problemer/sikkerhedsproblemer med at køre windows fildeling internet
over sådan en installation med DHCP fra TDC?
Jeg har en del printere kørende på nettet også. De har været sat op med en
255.255.255.0 adresse. Hvad skal jeg gøre med dem?

Vil det kunne godt godt på denne måde, eller bør jeg have en router sat til
den faste IP adresse?

--
Vh. Peter Andersen
Bøger købes: www.mespilus.dk/boeger

Fra : Peter nage

Dato : 13-11-04 16:38

> Vil det kunne godt godt på denne måde, eller bør jeg have en router sat
til
> den faste IP adresse?

Brug en router, de er billige idag. Det vil give dig langt større sikkerhed,
og der er røget risiko ved at bruge windows fildeling. Yderligere kan du
ikke være sikker på at de 3 dynamiske IPer kommer i samme subnet, og
computerne vil således kun kunne snakke med hinanden over internettet, og
ikke direkte med hinanden.