Flowmåler
Fra : AFN

Dato : 11-11-04 22:37

I foråret lejede vi en Sun Odyssey 43DS i Caribien, som var udstyret med en
"flow-måler" på vandtanken.
Altså en slags vandmåler der måler antal liter der løber ud af "hullet".
Den var ret smart, idet den talte op fra nul+.
Når man så fyldte tanken op kunne man nulstille ved et simpelt tastetryk -
og så startede det hele forfra!
Såre simpel - og man havde helt styr på hvor meget vand man havde forbrugt -
og dermed selvfølgelig også - hvor meget der var tilbage på tanken.

En sådan dingenot har jeg nu støvet lande og riger rundt for at finde - uden
held!

Skulle der blandt "besætningerne" her i gruppen, mon være nogen der ved hvor
en sådan flowmåler kan findes?

(Ja, jeg har kontaktet udlejeren for at få svar - "no respons")

hilsen Anders

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 11-11-04 23:58

"AFN" <ftlf.bornholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvor
> en sådan flowmåler kan findes?
>
> (Ja, jeg har kontaktet udlejeren for at få svar - "no respons")

Jeg plejer at sige "søg og du skal finde..." men jeg fandt intet om en
forbrugsmåler (flow) vedr. vand, er du sikker på at det ikke "bare" er en
seriøs alm. digital tankmåler, der har fået fortalt hvormange liter vand der
går på en Ohm ?? for denne type er der flere af

Mvh
Leon

---

Fra : Per J \(4220\)

Dato : 12-11-04 11:13

AFN wrote:
> [...]

>http://rswww.com/cgi-bin/bv/browse/Module.jsp?BV_SessionID=@@@@1227855928.1100253705@@@@&BV_EngineID=cccdaddddeeiklecfngcfkmdgkldfil.0&cacheID=dkie&3277706639=3277706639&BV_SessionID=@@@@1227855928.1100253705@@@@&BV_EngineID=cccdaddddeeiklecfngcfkmdgkldfil.0&catoid=-1274155845<
finder du en flowmåler, du kan motere en tæller på. Tælleren skal kunne
skalleres så ca 55 pulser svarer til 1 liter.

--

Venlig hilsen

Per
Besøg Korsør Sejlklub: www.korsoersejlklub.dk
Oziexplorer: www.oziexplorer.com

Fra : Per Madsen

Dato : 22-11-04 08:57

Hej
jeg ved ikke om du har fundet ud af det ellers kan du kontakte
firmaer som Löwener, der bla laver vandmålere. Den gimmick du
efterlyser vil nok koste dig en 2-3.000 kr, men fikst er det.
M;ann kan gøre det samme med brændstoffet hvis man har en
forslugen benzinbåd. Prøv evt også Ingeniørens indkøbsbog som du
kan låne på biblioteket
Mvh/Per