MS Windows
briani 27239
Windows Media Player
Fra : Brian Thomsen

Dato : 11-11-04 22:22

Hej alle

Jeg har et lille problem med min WMP. Den melder fejl og lukker ved live
streaming fra nettet og ved afspilning af .wmv - .wma og mpg filer (sikkert
også andre). Jeg har den nyeste version (WMP 10)... jeg har prøvet at
gen-installere oven i den nuværende installation, dog uden held. Nogen der
kan hjælpe?

--

Mvh.

Brian Thomsen
www.brian-t.dk

Fra : John T.

Dato : 12-11-04 07:45

"Brian Thomsen" <brian.thomsen@INGENSPAMkabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (sikkert også andre). Jeg har den nyeste version (WMP 10)... jeg har
> prøvet at gen-installere oven i den nuværende installation, dog uden held.

Jeg havde også skiftet til Ver.10 men flere funktioner virkede ikke
ordentligt, så den blev omgående slettet og ver.9 geninstalleret og
nu er der ingen prob.
(Har læst her i gruppen at mange har prob. med ver.10)
John

Fra : Brian Thomsen

Dato : 12-11-04 08:44

"John T." <kispus@despammed.com> skrev:

<SNIP>

> [...]
> nu er der ingen prob.
> (Har læst her i gruppen at mange har prob. med ver.10)

Mit nye spørgsmål lyder så på hvordan man afinstallerer WMP 10? Inde i
kontralpanel -> Tilføj/fjern programmer kan jeg ikke finde den? Jeg bruger
ikke systemgendannelse, så det er desværre ikke en mulighed. På forhånd tak

Mvh.
BT

Fra : Brian Thomsen

Dato : 12-11-04 12:11

> [...]
> ikke systemgendannelse, så det er desværre ikke en mulighed. På forhånd

Jeg har nu fundet en løsning mht. afinstallering af WMP 10. Jeg bruger
således WMP 9 igen, men har stadig et problem med live streaming fra nettet.
Den melder sipelthen fejl og lukker ned når jeg f.eks. prøver at se et
afsnit af "Drengene fra Angora" på DR's hjemmeside. Jeg kan simpelthen ikke
finde ud af havd det skyldes.... Nogen der har et bud? På forhånd tak

Mvh.
BT

Fra : John T.

Dato : 12-11-04 12:30

> [...]
> se et afsnit af "Drengene fra Angora" på DR's hjemmeside. Jeg kan
> simpelthen ikke finde ud af havd det skyldes.... Nogen der har et bud? På
BT

Mener at huske at DR kræver en anden afspiller, kik
lidt nøjere på deres side !!!
John

Fra : Brian Thomsen

Dato : 12-11-04 13:26

"John T." <kispus@despammed.com> skrev:

<SNIP>

> Mener at huske at DR kræver en anden afspiller, kik
> lidt nøjere på deres side !!!
> John

DR anbefaler WMP 9 jvf. nedenstående:

---
"Du skal først og fremmest sørge for, at du har Windows Media Player 9.0 med
alle de nyeste opdateringer."
---

Man kan derudover kontakte DR hvis man stadig har problemer, og det har jeg
så gjort. Jeg fik hurtig et autosvar tilbage, hvor der stod at der kunne gå
lang tid inden de kunne besvare brevet pga. mange henvendelser. Så jeg håber
stadig at der er nogle i denne gruppe der kan hjælpe? På forhånd tak

Mvh.
BT

Fra : Benny Andersen

Dato : 12-11-04 19:11

Hej Brian -

Nu ved jeg ikke hvor gammel/kraftig din PC er, men jeg har tidligere haft
samme probleme fordi min processor ikke var kraftig nok og stod af -
specielt når det var varmt.

Mvh Benny Andersen

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fra : Brian Thomsen

Dato : 12-11-04 19:35

"Benny Andersen" <benny.andersenfjern@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Brian -
>
> Nu ved jeg ikke hvor gammel/kraftig din PC er, men jeg har tidligere haft
> samme probleme fordi min processor ikke var kraftig nok og stod af -
> specielt når det var varmt.

Hej Benny

Det burde ikke være et problem. Maskinen ser ud som følger:

Intel P4 3.2 GHz (1024 kb L2 cache)
Asus P4P800
2 x 512 MB PC3200 Kingston HyperX
128 MB Sapphire Atlantis ATI 9600
Windows XP Pro

Mvh.
BT

Fra : John T.

Dato : 12-11-04 23:35

> Det burde ikke være et problem. Maskinen ser ud som følger:

> [...]

Nej det er ikke der problemet ligger, jeg kører kun 700 Mhz Athlon
og har ingen prob.
Jeg kunne godt finde på at bare slette mappen med MP og så hente
og instalere Ver. 9
Tør du ikke slette mappen, så prøv at instalere ver.9 og se hvad den siger,
du kunne jo lige lave en systemgendannelse først !!
Mvh. John

Fra : Brian Thomsen

Dato : 14-11-04 23:23

> [...]
> siger,
> du kunne jo lige lave en systemgendannelse først !!

Jeg har forsøgt at slettet WMP mappen, men uden held... Mappen kan ikke
slettes, hvis man prøver at slette alle filerne i denne mappe lykkedes det
også... troede jeg, men i løbet af få sekunder er alle filerne gendannet??
Men nu er det dog lykkedes mig at få den til at afspiller audio (mangler
stadig video), ved at slette et par nøgler i registreringsdatabasen.... Men
ved ikke 100% hvad de nøgler står for.... Nu har jeg virkelig brg for lidt
hjælp af nogle af jer hardcore WMP bruger....

Mvh.
BT