Router/ AP spørgsmål
Fra : Ukendt

Dato : 11-11-04 21:38

Jeg har to computere jeg ønsker at på online, men kun en ip adresse. Jeg bor
et sted hvor jeg har fast intern ip adresse, subnet mask, default gateway,
preferred DNS server og Alternate DNS server adresser

Er det muligt at opsætte en router (evt. inkl AP) disse adresser der så kan
tildele mine to computere dynamiske ip adresser?

Håber at jeg har formuleret mig skarpt nok.

Tak for hjælpen

x/x

Fra : Jens

Dato : 11-11-04 22:25

<homer> skrev i en meddelelse

> Er det muligt at opsætte en router (evt. inkl AP) disse adresser der så
kan
> tildele mine to computere dynamiske ip adresser?

Det kan alle routere klare.

Mvh Jens

Fra : Carsten F

Dato : 11-11-04 23:54

<homer> wrote:

> [...]
> kan tildele mine to computere dynamiske ip adresser?
>
> Håber at jeg har formuleret mig skarpt nok.

du skal bare købe en router
/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 01:34

Tak for svarene. Er der nogen der kan anbefale en billig kombineret
Router/AP/Awitch der kan efterkomme mine behov

Fra : Mads Bahrt

Dato : 12-11-04 01:47

homer wrote:

> Tak for svarene. Er der nogen der kan anbefale en billig kombineret
> Router/AP/Awitch der kan efterkomme mine behov

Ja, Linksys WRT54G er et af de billigste produkter i kategorien, og har
samtidig den fordel at kildekoden til den firmware er frit tilgængelig,
hvorfor der er andre end linksys der skriver nogle væsentligt forbedrede
firmware-distributioner til den.

MVH
Mads

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 19:29

Er det muliugt at ændre routerens (Linksys WRT54G ) adresse (192.168.1.1)
til en anden adresse, for eksempel den jeg har tildelt på lokalnetværket
(192.168.100.xxx) da jeg jo nødig skal komme ud i problemer med
hovedrouterens adresse?

Det jeg gerne vil gøre ar at give routeren (Linksys WRT54G ) de adresser
(192.168.100.xxx, subnet mask, default gateway, preferred DNS server og
Alternate DNS server adresser) og derefter tilslutte den ene computer via
kabel og den anden vis trådløst og køre dynamiske adresser på dem begge.
Kan man evt sætte routeren op med flere ip adresser?

Fra : Jens

Dato : 12-11-04 21:01

<homer> skrev i en meddelelse

> [...]
> til en anden adresse, for eksempel den jeg har tildelt på lokalnetværket
> (192.168.100.xxx) da jeg jo nødig skal komme ud i problemer med

Sagtens..,

> [...]
> kabel og den anden vis trådløst og køre dynamiske adresser på dem begge.

Sæt en lanport til det eksisterende net, og slå dhcp fra i wrtèn....

> Kan man evt sætte routeren op med flere ip adresser?

Nej, dog kan du tilslutte wan eller lanporten til det eksisterende net, alt
efter hvad du vil opnå.

Mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 21:52

Mange tak for svaret, tror jeg snupper sådan en...