Hvilken bif. i KBH?
Fra : zcully

Dato : 11-11-04 20:58

Hej i gruppen

Jeg står og skal på kursus i KBH (er selv fra Århus) her i næste uge igen og
regner med at rykke i bioen en dag eller 2. Højst sandsynligt for at se
Alien Vs. Predator.
Hvilken bif skal jeg vælge og evt. hvor i salen er der godt?
Lurede lidt på Imperal, men deres sal 1 er jo MEGA!!!!

På forhånd tak
/Zcully

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-11-04 21:53

zcully wrote:

> [...]
> Hvilken bif skal jeg vælge og evt. hvor i salen er der godt?
> Lurede lidt på Imperal, men deres sal 1 er jo MEGA!!!!

Imperial er _biografen_.

Du skal sidde midtfor, fra række 8-15 efter temperament. Jeg foretrækker
række 10 eller deromkring.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-11-04 22:27

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> writes:

> Hvilken bif skal jeg vælge og evt. hvor i salen er der godt?
> Lurede lidt på Imperal, men deres sal 1 er jo MEGA!!!!

Har du aldrig været i Imperial bør du bestemt prøve den. Række 9 i
midten er et godt kompromis mellem pris og kvalitet - og mellem
nær-lærred-folk og fjern-lærred-folk. (Det generer mig bestemt ikke at
se film fra række fire og jeg vil helst ikke meget længere væk end
række 9-10-stykker, mens andre er lige omvendt i deres forskruede
opfattelse af en god bio-oplevelse)

Jeg er dog ikke glad for Imp'ens nye stole.

Kender du allerede Imperial indefra, så tag ud og kig på Empire Bio i
stedet. Det _er_ byens bedste bif.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Holst

Dato : 11-11-04 22:54

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> se film fra række fire og jeg vil helst ikke meget længere væk end
> række 9-10-stykker, mens andre er lige omvendt i deres forskruede

Jeg synes såmænd ikke, at selve placeringen er det værste ved Imperial.
Okay, man kan komme for langt frem, og man kan komme for langt ud til
siderne, ingen tvivl om det. Og sidder man allerbagerst, ja, så er der
lidt langt op til lærredet.

Nu er jeg ikke kommet så meget i Imperial i de seneste par år, så der er
måske sket nogle ændringer. Men i de gode gamle dage, som jeg altid er
gode, netop fordi de er gamle, var det største problem efter min mening
lyden.

Kom man for langt ud til siderne, for langt frem eller for langt
tilbage, så var lyden simpelthen ikke god nok, synes jeg. Rækker 12
midtfor var efter min mening det bedste sted. Og skal man gå til
yderligheder, så række 9 som noget af det længt fremme, og nok forreste
sofarække som noget af det bagerste, hvis lyden skulle være rimelig.

Så jeg er lidt enig med David, der sagde rk. 8-15.

Men blev der ikke også på et tidspunkt flyttet rundt på rækkerne, så
forreste sofarække er kommet for langt tilbage i dag?

Fra : Kenneth

Dato : 11-11-04 23:33

> Jeg er dog ikke glad for Imp'ens nye stole.

Hvad er der i vejen med dem ?

/Kenneth

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-11-04 23:57

"Kenneth" <Invalid@mail.invalid> writes:

> Hvad er der i vejen med dem ?

De er for smalle og specielt bægerholderne skærer sig ind i mine
stakkels lår.

Men det er nok kun en lille del af befolkningen, der har den
oplevelse.

Ikke desto mindre har man bedre plads på alle ledder i Empire.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Kenneth

Dato : 12-11-04 11:48

> De er for smalle og specielt bægerholderne skærer sig ind i mine
> stakkels lår.

Nåh...på den måde = XXXL

/Kenneth

Fra : S. Andersen

Dato : 12-11-04 22:14

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> De er for smalle og specielt bægerholderne skærer sig ind i mine
> stakkels lår.

Så var det nok en bedre ide at gå ud og løbe en tur i stedet for at smutte i
biffen *hint*

Fra : Seth

Dato : 15-11-04 13:21

> De er for smalle og specielt bægerholderne skærer sig ind i mine
> stakkels lår.

Hva' med at gå ud og bevæge dit stakkels legme lidt mere istedetfor at sidde
foran computeren dagen lang, i hvert fald at dømme ud fra tidspunkterne på
dine indlæg i div. nyhedsgrupper.

/ Seth

Fra : -V-

Dato : 15-11-04 13:46

Seth wrote:
> Hva' med at gå ud og bevæge dit stakkels legme lidt mere istedetfor
> at sidde foran computeren dagen lang, i hvert fald at dømme ud fra
> tidspunkterne på dine indlæg i div. nyhedsgrupper.

Det kunne tænkes at jobbet bestod i at sidde foran computeren dagen lang?

-V-

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-11-04 14:14

"Seth" <nospam@mail.mail> writes:

> Hva' med at gå ud og bevæge dit stakkels legme lidt mere istedetfor at sidde
> foran computeren dagen lang, i hvert fald at dømme ud fra tidspunkterne på
> dine indlæg i div. nyhedsgrupper.

Hvad med om du blandede dig udenom? Jeg har trods alt et job at passe.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Seth

Dato : 16-11-04 00:43

> Jeg har trods alt et job at passe.

Lol... Det har jeg osse - fra kl.15,00 til kl. 23.30 mandag til torsdag med
skifteholdstillæg og dejlige lange weekender, og hver tirsdag og fredag
formiddag løber jeg en tur på 8 km i Hornbæk Plantage.

/Seth

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-11-04 06:55

.. (Det generer mig bestemt ikke at
> se film fra række fire og jeg vil helst ikke meget længere væk end
> række 9-10-stykker, mens andre er lige omvendt i deres forskruede
> opfattelse af en god bio-oplevelse)

Har prøvet række 1 i Imperial - det gør jeg ikke igen

Jesper

Fra : Anders r.e.m.o.v.e c~

Dato : 13-11-04 16:24

> Har prøvet række 1 i Imperial - det gør jeg ikke igen

Ja så ligner man en der ser tennis.

MVH Anders

Fra : TBC

Dato : 13-11-04 17:17

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilken bif skal jeg vælge og evt. hvor i salen er der godt?
> Lurede lidt på Imperal, men deres sal 1 er jo MEGA!!!!

Kommer an på hvad du er til, komfort, teknik eller miljø, og hvad dit
temperement er i forhold til billedstørrelse.

Er du f.eks glad for Bio-City konceptet i Århus, vil du finde noget meget
lignende (klinisk funktionelt og teknisk forsvarligt) du kan finde dig
hjemme ved i f.eks Cinemaxx hvor du også finder det største lærred i en
indendørs biograf i landet.

Er du den type der går mere op i bigrafens miljø er det en biograf som f.eks
Impire stedet, med lækre stole og god plads til både ben og cola. Til den
der satser på hygge og komfort, og stadig vil have rimelig teknisk kvalitet.

Hvis du ikke har været i Imperial før, så vil mit bud være at det er der du
går ind og ser Aliens vs predator der af følgende grunde:

- Aliens vs predator skulle iflg telefonisk kontakt og oplysning fra Nordisk
films "biobooking" (70131211 - www.biobooking.dk) blive vist i Digital
Cinema, noget som kun kan ses i 3 forskellige sale fordelt på 3 biografer i
landet (Imperial, Pallads og Biocity Århus). Kvaliteten fra Digital Cinema
er som oftest i sig selv turen værd, ifht de alt for dårlige 35 mm kopier vi
ofte spises af med herhjemme.

- Imperial er min personlige ynglingsbiograf, selv om stolene godt kunne
være bedre eller rettere lidt større, noget man kan opdage hvis 3
grandvoksne mænd sidder ved siden af hinanden. Selv er jeg dog høj (2 meter)
og alm. af bygning og har derfor ingen problemer. Biografen er Nordisk films
flagskib, og der er derfor brugt penge på både lyd og billede som så også er
biografturen værd de rigtige steder i salen, ikke mindst når det handler om
Digital Cinema kopier.

Salen er dog stor, og man kan derfor komme galt af sted med at få pladser
der ikke passer en. Så du må gøre op med dig selv hvad du syntes bedst om,
og ikke vælge tilfældigt. Typisk er det sådan at folk med projectorer og
store TV fortrækker række 6-11, og biovante folk med almindelige præsentable
TV som husalter i fokus række 10-15. Folk der ikke er vant til eller bare
ikke syntes om et stort opslugende biografbillede, men vil kunne overskue
det hele uden at anstrænge øjenmusklerne til videre bevægelse, er nok de
eneste der vil føle sig tilpasse bagerst i salen.

Personligt fortrækker jeg række 5, 6 eller 7 til Digital Cinema kopier, og
række 6-8 til almindelige 35 mm kopier. Jeg har selv projector hjemme, og
kan godt lide filmoplevelsen meget tæt på og i stort og mere omsluttende
format (Række 5,6,7 og er dog ualmindeligt tæt på for de fleste).
Almindeligvis vil folk nok fortrække noget imellem række 8 til 15, omkring
række 11 eller 12 er vel at sammeligne med det man normalt forstår ved en
centerplads (afstand/størrelse) i nyere Biocity lignende kompleks. Selv
ville jeg ærge mig ved at komme længere bag ud end række 12 i Imperial,
særligt til en Digital Cinema fremvisning.

Vov dig aldrig uden for midtersektionerne hvis du vil have en optimal
oplevelse.

God fornøjelse

TBC

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-11-04 17:49

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

> [...]
> er som oftest i sig selv turen værd, ifht de alt for dårlige 35 mm kopier vi

Og lad mig i den forbindelse anbefale "The Incredibles". Billedet var
så skarpt, at det næsten gjorde ondt. Her er jo en film, der aldrig
har været i nærheden af noget analogt

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-11-04 00:08

Peter B. Juul wrote:

> Og lad mig i den forbindelse anbefale "The Incredibles". Billedet var
> så skarpt, at det næsten gjorde ondt. Her er jo en film, der aldrig
> har været i nærheden af noget analogt

Ligesom Shrek 2 i Imperial. Incredibles i Imperial var fedt. Rigtigt
fedt. Og en meget bedre film en Shrek 2.

Er "I, Robot" filmet digitalt eller hvad?

/David

Fra : TBC

Dato : 14-11-04 16:26

> Er "I, Robot" filmet digitalt eller hvad?

Jeg har ladet mig fortælle/læse et eller andet sted at den er indspillet
normalt, men efterfølgende konverteret til Digital Cinema standarden. At
også det er så var så meget bedre end de 35 mm kopier vi er vant til,
fortæller nok mest af alt noget om de 35 mm kopier vi almindeligvis spises
af med.

Jeg har en forventning om at det samme gør sig gældende med Alien vs.
predator, som med I Robot, at den blot er konverteret til Digital Cinema.

Hvad angår en helt igennem digital film (som ikke er rendyrket tegnefilm
a'la The Incredibles) skal vi nok vente på den næste Star Wars film (?)

TBC

Fra : TBC

Dato : 22-11-04 03:06

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Digital Cinema er som oftest i sig selv turen værd, ifht de alt for
> dårlige 35 mm kopier vi ofte spises af med herhjemme.

Så blev det min tur til at se filmen i Imperial, hvilket så var 21/11 kl
21:30

....Men den forstilling var *ikke* i digital cinema, hvilket den jo ellers
ifølge både hjemmeside og telefonisk kontakt skulle have været!

Er der nogle der ved hvorfor. Problemer med udstyr, levering eller det at
jeg er blevet fejlinformeret?

Jeg kan heller se at der ikke længere står "Vises i digitalkopi i udvalgte
sale!" som der svjh gjorde tidligere på
http://www.biozonen.dk/filminfo/infomain.asp?FilmId=3980

TBC

Fra : Rune Zedeler

Dato : 25-11-04 18:03

TBC skrev:

> ...Men den forstilling var *ikke* i digital cinema,

Næh, da jeg så den for et par dage siden i Århus var det heller ikke
digitalt
Jeg gik ud fra, at BioCity bare - som så ofte før - havde problemer med
deres DP; men jvos den heller ikke blev vist digitalt i Imperial, er der
måske en anden forklaring?

-Rune