/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Intelligent RAP
Fra : Jacob Jensen


Dato : 11-11-04 19:50

Hej gruppe

Jeg kunne godt tænke mig at lytte til lidt mere til RAP og lære det lidt
bedre at kende.

Jeg har dog et problem når jeg ser intetsigende musik-videoer med folk, der
render rundt og laver underlige spasmer med arme og ben. Jeg kunne blive ved
her men jeg regner med at mit budskab er kommet ud :)

Hvis jeg endelig hører noget som jeg synes lyder godt og som indeholder god
lyrik, så er alt ødelagt for mig hvis jeg ser den der
bad-nigger-gangster-attitude.

Er der nogle herinde der kan anbefale RAP'ere som ikke gør brug af den
attitude som man ellers ser alle steder?

Jacob



 
 
Mr. Sejersen (11-11-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Sejersen


Dato : 11-11-04 20:03

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> wrote in
news:4193b471$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hej gruppe
>
> Jeg kunne godt tænke mig at lytte til lidt mere til RAP og lære det
> lidt bedre at kende.
>
> Jeg har dog et problem når jeg ser intetsigende musik-videoer med
> folk, der render rundt og laver underlige spasmer med arme og ben. Jeg
> kunne blive ved her men jeg regner med at mit budskab er kommet ud :)
>
> Hvis jeg endelig hører noget som jeg synes lyder godt og som
> indeholder god lyrik, så er alt ødelagt for mig hvis jeg ser den der
> bad-nigger-gangster-attitude.
>
> Er der nogle herinde der kan anbefale RAP'ere som ikke gør brug af den
> attitude som man ellers ser alle steder?
>
> Jacob
>
>
>
Will Smith f.eks
Han har aldrig brugt det Eastcoast/Westcoast "bad attitude" rapperi,
hvilket også både ses og høres i hans videoer.
De er så stuerene at VH-1 godt vil vise dem.

Sejersen.

Leonardo Schirripa (11-11-2004)
Kommentar
Fra : Leonardo Schirripa


Dato : 11-11-04 20:14


> Jeg kunne godt tænke mig at lytte til lidt mere til RAP og lære det lidt
> bedre at kende.

Man kan også finde noget godt imellem

> Er der nogle herinde der kan anbefale RAP'ere som ikke gør brug af den
> attitude som man ellers ser alle steder?

Må det være dansk?
I så fald kan jeg anbefale "Hvid Sjokolade"

De er (ifølge deres tekster i hvert fald) selv modstandere af den "attitude"
Et par eksempler fra sangen "mer end hvad du ser":

"hvornår vil du forstå
at hip hop er sjæl og at du ikke ka' snyde
ved at gå i tøjbutikker for at købe attitude"

"vi ved hvem vi er og hvad vi er så drop det sludder
om hvorvidt vi er oppe, hvorvidt vi er nede"

"la' os tage tilbage til de dage
før end Cut'n'move og Nice Device blev en landeplage
inden Bilka solgte hip hop-tøj med kæmpe avance
længe før Se & Hør holdt hip hop-dansekonkurrence"

De har selvfølgelig også nogle sjove, frække og "fest i gaden"-tekster
Men alt i alt en god holdning synes jeg - og et budskab i flere af teksterne!

Eksemplet er taget fra http://www.hvidsjokolade.dk/SEV_txt.asp
- det var bare det der lige faldt mig ind efter at have læst din indlæg
Der er mange gode tekster imellem

God fornøjelse



Thomas Jespersen (11-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Jespersen


Dato : 11-11-04 20:19

On Thu, 11 Nov 2004 19:50:22 +0100, "Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk>
wrote:

>Er der nogle herinde der kan anbefale RAP'ere som ikke gør brug af den
>attitude som man ellers ser alle steder?

Jeg hører ikke selv så meget rap men et band kan jeg lide: Cypress
Hill. De har en meget afslappet stil og deres "Black Sunday" bliver
tit hørt her.

Så kan jeg også godt lide "Senser" der laver en funky blanding af
hip-hop og metal.

--
Now Playing:
Tangerine Dream - Fly and Collision of Comas Sola

Ole Thomsen (12-11-2004)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 12-11-04 16:41

Thomas Jespersen wrote:
>
> Jeg hører ikke selv så meget rap men et band kan jeg lide: Cypress
> Hill. De har en meget afslappet stil og deres "Black Sunday" bliver
> tit hørt her.

Black Sunday kan jeg kun tilslutte mig. Det var pladen som overbeviste
mig om at der trods alt er håb for genren.

Desværre har Cypress Hill efter min mening ikke helt haft held med at
følge op på den. (har selv flere af efterfølgerne).

Ole Thomsen




A. Hagstrøm (13-11-2004)
Kommentar
Fra : A. Hagstrøm


Dato : 13-11-04 17:27

"Thomas Jespersen" skrev

> Jeg hører ikke selv så meget rap men et band kan jeg lide: Cypress
> Hill. De har en meget afslappet stil og deres "Black Sunday" bliver
> tit hørt her.

Oh yeah!
Har man noget imod andre typer tobak end dem, der kan købes på den lokale
tankstation, skal man dog hoppe videre ;).

Der er også House of Pain - Fine Malt Lyrics (tror jeg albummet hedder).
Irsk, fedt og man kommer i godt humør af det.
Den kører stadigvæk herhjemme.

/Anders



Steen Schmidt (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 13-11-04 22:58

A. Hagstrøm wrote:

> Der er også House of Pain - Fine Malt Lyrics (tror jeg albummet
> hedder). Irsk, fedt og man kommer i godt humør af det.

Ja, fedt album, men nu har House Of Pain aldrig været irske

Mvh
Steen

A. Hagstrøm (13-11-2004)
Kommentar
Fra : A. Hagstrøm


Dato : 13-11-04 23:21

"Steen Schmidt" skrev

> Ja, fedt album, men nu har House Of Pain aldrig været irske

Ok, Irsk-Amerikansk så

/Anders



Steen Schmidt (14-11-2004)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 14-11-04 00:34

A. Hagstrøm wrote:

> > Ja, fedt album, men nu har House Of Pain aldrig været irske
>
> Ok, Irsk-Amerikansk så

DJ Lethal (Leor DeMant) er født i Litauen, men flyttede til USA da han
var helt lille. Everlast (Erik Schrody) og Danny Boy (Daniel O'Connor)
er begge indfødte Amerikanere. Danny Boy har godtnok Irske aner i
familien et sted, men det er vist også det tætteste vi kommer på Irland.

Men det kan da godt være de har følt sig Irske dengang - det gør de så
åbenbart ikke længere, da ingen af dem gør videre meget ud af Irland
idag.

Mvh
Steen

Steen Schmidt (14-11-2004)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 14-11-04 00:36

Steen Schmidt wrote:

> DJ Lethal (Leor DeMant)

Ja, jeg skulle da stave det forkert: Han hedder DiMant til efternavn
selvfølgelig

Mvh
Steen

A. Hagstrøm (14-11-2004)
Kommentar
Fra : A. Hagstrøm


Dato : 14-11-04 03:41

"Steen Schmidt" skrev

> DJ Lethal (Leor DeMant) er født i Litauen, men flyttede til USA da han
> var helt lille. Everlast (Erik Schrody) og Danny Boy (Daniel O'Connor)
> er begge indfødte Amerikanere. Danny Boy har godtnok Irske aner i
> familien et sted, men det er vist også det tætteste vi kommer på Irland.
>

Hvis det ikke er at være irsk, så ved jeg ikke hvad !

Mere seriøst - jeg benyttede lejligheden til at læse lidt mere om dem, og
deres "branding" svarer jo til at kalde en cigaret for "light". Smart nok.

De lyder nu stadig lige godt ;)

/Anders



/Moe (11-11-2004)
Kommentar
Fra : /Moe


Dato : 11-11-04 20:43

Du skal helt sikkert kigge lidt på The Streets fra England.. de er helt
almindelige gutter uden hip hop nykker og deres musik og tekster er
dagligdags stuff. anderledes fedt hip hop.



Kong Kent (11-11-2004)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 11-11-04 20:46

> Du skal helt sikkert kigge lidt på The Streets fra England.. de er helt
> almindelige gutter uden hip hop nykker og deres musik og tekster er
> dagligdags stuff. anderledes fedt hip hop.

"DE er helt almindelige gutTER..." ?

Jeg troede "The Streets" var én mand :-/

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com



-V- (12-11-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 12-11-04 01:00

Kong Kent wrote:
>> Du skal helt sikkert kigge lidt på The Streets fra England.. de er
>> helt almindelige gutter uden hip hop nykker og deres musik og
>> tekster er dagligdags stuff. anderledes fedt hip hop.
>
> "DE er helt almindelige gutTER..." ?
> Jeg troede "The Streets" var én mand :-/

Og du har ret.

Matt Skinner.




-V-



Troels (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Troels


Dato : 13-11-04 11:52


>
> Og du har ret.
>
> Matt Skinner.
>

Mike

/Troels



Rasmus (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 02-12-04 19:55

Jacob Jensen wrote:
> Hej gruppe
>
> Jeg kunne godt tænke mig at lytte til lidt mere til RAP og lære det
> lidt bedre at kende.
>
> Jeg har dog et problem når jeg ser intetsigende musik-videoer med
> folk, der render rundt og laver underlige spasmer med arme og ben.
> Jeg kunne blive ved her men jeg regner med at mit budskab er kommet
> ud :)
> Hvis jeg endelig hører noget som jeg synes lyder godt og som
> indeholder god lyrik, så er alt ødelagt for mig hvis jeg ser den der
> bad-nigger-gangster-attitude.
>
> Er der nogle herinde der kan anbefale RAP'ere som ikke gør brug af den
> attitude som man ellers ser alle steder?
>
> Jacob

Selvfølgelig gangstar rap er bare noget lort som er populært men der findes
så meget godt musik f.eks Malk de Koijn og Bikstok hvis man bare skal nævne
nogle få navne... hiphop handler ik om vold og alt sådan noget lort som
gangstar rap for det til at ligne. Hiphop-kulturen er en fredelig
kultur/konkurrence kultur. Beastie boys er os godt men jeg kan bedst li'
dansk rap. Men du skal bare tage noget andet en Ganstar rap..



AB/9000 (11-11-2004)
Kommentar
Fra : AB/9000


Dato : 11-11-04 20:49


"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> wrote in message
news:4193b471$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Er der nogle herinde der kan anbefale RAP'ere som ikke gør brug af den
> attitude som man ellers ser alle steder?

Malk de Koin styrer .... Enestående i dansk rap (eller hvad man nu kalder
genren).

Mvh
Anders



Adonai (11-11-2004)
Kommentar
Fra : Adonai


Dato : 11-11-04 21:02

Jacob Jensen wrote:

> Er der nogle herinde der kan anbefale RAP'ere som ikke gør brug af den
> attitude som man ellers ser alle steder?

Prøv at studere dub poetry....såsom Linton Kwesi Johnson og Mutabaruka
godt nok på creoler-engelsk, men ganske intelligent

http://lister.ultrakohl.com/Homepage/LKJ/lkj.htm
http://www.mutabaruka.com/

irie !
Adonai

Sune Salminen (12-11-2004)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 12-11-04 01:10

Jacob Jensen wrote:
> Hej gruppe
>
> Jeg kunne godt tænke mig at lytte til lidt mere til RAP og lære det
> lidt bedre at kende.
>
> Jeg har dog et problem når jeg ser intetsigende musik-videoer med
> folk, der render rundt og laver underlige spasmer med arme og ben.
> Jeg kunne blive ved her men jeg regner med at mit budskab er kommet
> ud :)
> Hvis jeg endelig hører noget som jeg synes lyder godt og som
> indeholder god lyrik, så er alt ødelagt for mig hvis jeg ser den der
> bad-nigger-gangster-attitude.
>
> Er der nogle herinde der kan anbefale RAP'ere som ikke gør brug af den
> attitude som man ellers ser alle steder?
>
> Jacob

Jurassic Five
Blackalicious
The Last Emperor
Eric B & Rakim
De La Soul
Dream Warriors
Jungle Brothers
Common

-Sune

--
Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.



-V- (12-11-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 12-11-04 10:07

Sune Salminen wrote:
>
> Jurassic Five
> Blackalicious
> The Last Emperor
> Eric B & Rakim
> De La Soul
> Dream Warriors
> Jungle Brothers
> Common
>

....Brand Nubians, Arrested Development, Fugees.





-V-



Sune Salminen (12-11-2004)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 12-11-04 12:04

-V- wrote:
> Sune Salminen wrote:
>>
>> Jurassic Five
>> Blackalicious
>> The Last Emperor
>> Eric B & Rakim
>> De La Soul
>> Dream Warriors
>> Jungle Brothers
>> Common
>>
>
> ...Brand Nubians, Arrested Development, Fugees.

Arrghh, Arrested Development....?!

Prøv Digable Planets.

-Sune

--
Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.



-V- (12-11-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 12-11-04 12:29

Sune Salminen wrote:
>> ...Brand Nubians, Arrested Development, Fugees.
>
> Arrghh, Arrested Development....?!

Hvad er der nu i vejen med AD?
Det falder da under kategorien 'Intelligent Rap'?

Det falder desværre også ind under kategorien
'røvsyg-lad-os-frelse-verden-og-gøre-vores-medmennesker-glade-rap'.




-V-



Sune Salminen (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 13-11-04 19:14

-V- wrote:
> Sune Salminen wrote:
>>> ...Brand Nubians, Arrested Development, Fugees.
>>
>> Arrghh, Arrested Development....?!
>
> Hvad er der nu i vejen med AD?

Det er så længe siden jeg har hørt Arrested Development så jeg har glemt
hvorfor jeg har en aversion mod dem.

Jeg tror måske det var noget med at jeg syntes de brugte for mange Sly &
The Family Stone samples og at de var lidt pseudo-wannabee agtige og red
med på en bølge uden at bidrage med noget nyt. Og så var det vist
ekstremt poppet og poleret.

Jeg kan ikke forsvare nogen af de ovenstående påstande fordi jeg har
glemt alt om det, undtagen "Mister Windle" som irriterer mig ligeså
meget på en skala som 'Oh madness madness' med hvaderdetnuhunhedder og
'Yellow Ladybird' med hende den anden.
Bare de dog havde fundet på noget andet at lave, så jeg ikke skulle gå
og være irriteret på dem!



-Sune

--
Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.



Christopher Tracy (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Christopher Tracy


Dato : 22-11-04 17:20

Hey

>
> Jurassic Five
> Blackalicious
> The Last Emperor
> Eric B & Rakim
> De La Soul
> Dream Warriors
> Jungle Brothers
> Common

Man kan vel heller ikke helt komme uden om
Public Enemy
The Disposible Heroes of Hiphoprisy

(og så lige i parantes 3'rd base )

Og i det hele taget det Hip Hop der kom i starten af 90'erne er nok noget af
det bedste der er kommet...

--
/C.T.

May U Live 2 C The Dawn.



Steen Schmidt (12-11-2004)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 12-11-04 16:10

Jacob Jensen wrote:

> Er der nogle herinde der kan anbefale RAP'ere som ikke gør brug af
> den attitude som man ellers ser alle steder?

Outkast? De laver noget mægtigt lyrik.

Mvh
Steen

Thomas K. Jeppesen (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas K. Jeppesen


Dato : 13-11-04 01:44

Steen Schmidt wrote:
> Jacob Jensen wrote:
>
>
>>Er der nogle herinde der kan anbefale RAP'ere som ikke gør brug af
>>den attitude som man ellers ser alle steder?
>
>
> Outkast? De laver noget mægtigt lyrik.

Så skulle de udgive digtsamlinger i stedet for at støje!
Musikalsk er hip hop og rap på stenalderniveau!


Steen Schmidt (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 13-11-04 02:36

Thomas K. Jeppesen wrote:

> > Outkast? De laver noget mægtigt lyrik.
>
> Så skulle de udgive digtsamlinger i stedet for at støje!
> Musikalsk er hip hop og rap på stenalderniveau!

Jeg antager du ikke har lyttet til Outkast. Hver sin musiksmag, ikke
sandt Thomas? Salgstallene siger vel ét eller andet, eller er alle blot
nogle fjolser og du ved bedst? Tag dig sammen knægt.

Mvh
Steen

Thomas K. Jeppesen (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas K. Jeppesen


Dato : 13-11-04 03:47

Steen Schmidt wrote:
> Thomas K. Jeppesen wrote:
>
>
>>>Outkast? De laver noget mægtigt lyrik.
>>
>>Så skulle de udgive digtsamlinger i stedet for at støje!
>>Musikalsk er hip hop og rap på stenalderniveau!
>
>
> Jeg antager du ikke har lyttet til Outkast.

Korrekt.

> Hver sin musiksmag, ikke sandt Thomas?

Jo.

> Salgstallene siger vel ét eller andet,

Ja, at folk er flokdyr og meget overfladiske!

> eller er alle blot nogle fjolser og du ved bedst?

Det har jeg ikke skrevet!

> Tag dig sammen knægt.

Nej, jeg skriver jo bare min mening om tingene. Det har jeg lov til,
ligesom alle andre.

EOD.




Steen Schmidt (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 13-11-04 09:10

Thomas K. Jeppesen wrote:

> > Jeg antager du ikke har lyttet til Outkast.
>
> Korrekt.

Hvordan kan du så udtale dig om at det er støj på stenalderniveau? Der
blev jo netop spurgt efter hip hop der ikke var ligesom stereotypen -
måske dette kunne give dig et hint om at de nævnte bands *ikke* var
ligesom dem du nærer et så inderligt had imod? Har du overvejet det?

> > Salgstallene siger vel ét eller andet,
>
> Ja, at folk er flokdyr og meget overfladiske!

"Folk" indbefatter vel også dig i én eller anden sammenhæng? Prøv lige
et reality check en gang, og se om du virkelig går helt din egen vej
*hver* eneste gang du træffer en beslutning.

> > eller er alle blot nogle fjolser og du ved bedst?
>
> Det har jeg ikke skrevet!

Dét har du så i sætningen ovenfor: "folk er flokdyr og meget
overfladiske!". Til forskel fra dig må jeg jo så gå ud fra?

> Nej, jeg skriver jo bare min mening om tingene. Det har jeg lov til,
> ligesom alle andre.

Ja, men du blamerer dig ved at udtale dig om ting du intet kendskab har
til - dét siger til gengæld noget om en person.

Mvh
Steen

Thomas K. Jeppesen (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas K. Jeppesen


Dato : 13-11-04 16:03

Steen Schmidt wrote:
> Thomas K. Jeppesen wrote:
>
>
>>>Jeg antager du ikke har lyttet til Outkast.
>>
>>Korrekt.
>
>
> Hvordan kan du så udtale dig om at det er støj på stenalderniveau?

Jeg mener faktisk ikke, at hip hop har meget med musik at gøre. Rytme
alene er ikke musik.


> Der
> blev jo netop spurgt efter hip hop der ikke var ligesom stereotypen -
> måske dette kunne give dig et hint om at de nævnte bands *ikke* var
> ligesom dem du nærer et så inderligt had imod? Har du overvejet det?

Hip hop er per defination støj. Det er ikke musik!

>>>Salgstallene siger vel ét eller andet,
>>
>>Ja, at folk er flokdyr og meget overfladiske!
>
>
> "Folk" indbefatter vel også dig i én eller anden sammenhæng? Prøv lige
> et reality check en gang, og se om du virkelig går helt din egen vej
> *hver* eneste gang du træffer en beslutning.

Jeg har ingen venner, som kan påvirke mig i en uheldig retning.
Endvidere er jeg så stærk, at jeg ikke kan lokkes til at godtage
synspunkter, som er forkerte.

>>>eller er alle blot nogle fjolser og du ved bedst?
>>
>>Det har jeg ikke skrevet!
>
>
> Dét har du så i sætningen ovenfor: "folk er flokdyr og meget
> overfladiske!".

Jeg har ikke nævnt ordet fjols!

> Til forskel fra dig må jeg jo så gå ud fra?

Jeg har sans for musikalsk kvalitet. Det er noget, de fleste mennesker
mangler i dag. Så snart der er vuggende og vridende underliv i
musikvideoerne, sælger skidtet jo. Sex sælger desværre stadigvæk.
Utrolig at folk stadig mest tænker med deres underliv!
Med andre ord: folk er overfladiske. De mange skilsmisser fortæller det
samme.

>>Nej, jeg skriver jo bare min mening om tingene. Det har jeg lov til,
>>ligesom alle andre.
>
>
> Ja, men du blamerer dig ved at udtale dig om ting du intet kendskab har
> til - dét siger til gengæld noget om en person.

Jeg ved alt, hvad der er værd at vide om alting!

Steen Schmidt (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 13-11-04 17:09

Thomas K. Jeppesen wrote:

> Jeg ved alt, hvad der er værd at vide om alting!

PLONK!

Thomas K. Jeppesen (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas K. Jeppesen


Dato : 13-11-04 21:51

Steen Schmidt wrote:
> Thomas K. Jeppesen wrote:
>
>
>>Jeg ved alt, hvad der er værd at vide om alting!
>
>
> PLONK!

Suk!


Ivan V. Klattrup (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 13-11-04 21:57


"Thomas K. Jeppesen" <invalid@sick.house> skrev i en meddelelse
news:4196739a$0$62566$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Suk!
man skal lade være med at prale uanset hvad...

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk


Thomas K. Jeppesen (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas K. Jeppesen


Dato : 13-11-04 22:19

Ivan V. Klattrup wrote:
>
> "Thomas K. Jeppesen" <invalid@sick.house> skrev i en meddelelse
> news:4196739a$0$62566$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>> Suk!
>
> man skal lade være med at prale uanset hvad...

Den sætning jeg skrev var ikke pral!
Læs og forstå!



Sune Salminen (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 13-11-04 19:16

Thomas K. Jeppesen wrote:
> Steen Schmidt wrote:
>> Thomas K. Jeppesen wrote:
>>
>>
>>>> Jeg antager du ikke har lyttet til Outkast.
>>>
>>> Korrekt.
>>
>>
>> Hvordan kan du så udtale dig om at det er støj på stenalderniveau?
>
> Jeg mener faktisk ikke, at hip hop har meget med musik at gøre. Rytme
> alene er ikke musik.
>
>
>> Der
>> blev jo netop spurgt efter hip hop der ikke var ligesom stereotypen -
>> måske dette kunne give dig et hint om at de nævnte bands *ikke* var
>> ligesom dem du nærer et så inderligt had imod? Har du overvejet det?
>
> Hip hop er per defination støj. Det er ikke musik!
>
>>>> Salgstallene siger vel ét eller andet,
>>>
>>> Ja, at folk er flokdyr og meget overfladiske!
>>
>>
>> "Folk" indbefatter vel også dig i én eller anden sammenhæng? Prøv
>> lige et reality check en gang, og se om du virkelig går helt din
>> egen vej *hver* eneste gang du træffer en beslutning.
>
> Jeg har ingen venner, som kan påvirke mig i en uheldig retning.
> Endvidere er jeg så stærk, at jeg ikke kan lokkes til at godtage
> synspunkter, som er forkerte.
>
>>>> eller er alle blot nogle fjolser og du ved bedst?
>>>
>>> Det har jeg ikke skrevet!
>>
>>
>> Dét har du så i sætningen ovenfor: "folk er flokdyr og meget
>> overfladiske!".
>
> Jeg har ikke nævnt ordet fjols!
>
>> Til forskel fra dig må jeg jo så gå ud fra?
>
> Jeg har sans for musikalsk kvalitet. Det er noget, de fleste mennesker
> mangler i dag. Så snart der er vuggende og vridende underliv i
> musikvideoerne, sælger skidtet jo. Sex sælger desværre stadigvæk.
> Utrolig at folk stadig mest tænker med deres underliv!
> Med andre ord: folk er overfladiske. De mange skilsmisser fortæller
> det samme.
>
>>> Nej, jeg skriver jo bare min mening om tingene. Det har jeg lov til,
>>> ligesom alle andre.
>>
>>
>> Ja, men du blamerer dig ved at udtale dig om ting du intet kendskab
>> har til - dét siger til gengæld noget om en person.
>
> Jeg ved alt, hvad der er værd at vide om alting!

Til gengæld kan du ikke stave og du trænger gevaldigt til et knald.

-Sune

--
Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.



Simon Skarum (14-11-2004)
Kommentar
Fra : Simon Skarum


Dato : 14-11-04 22:23


"Thomas K. Jeppesen" skrev i en meddelelse ...

> Jeg mener faktisk ikke, at hip hop har meget med musik at gøre. Rytme
> alene er ikke musik.

Så hiphop har ikke noget med musik at gøre? Det er for så vidt rigtigt da
der ikke er nogen bestemt musikgenre der hedder hiphop. Hiphop'en er en
livsstil der startede på the Bronx i USA... osv.
Hiphop'ens musik er spænder i dag over rap, r'n'b og noget
instrumentalmusik.

Hvis det du mener er at _rap_ ikke har noget med musik at gøre, så er der
mange der vil påstå at du tager grueligt fejl. Hvad er definitionen for
musik? En fed dame der kan synge i højere toner end normale mennesker? Eller
et symfoniorkester der kan spille Bethovens 5.?

> Hip hop er per defination støj. Det er ikke musik!
>

Jeg antager at du også synes rockmusik er støj?
Men igen: Hvad er kriterierne for at noget er musik?
Ud fra hvad du skriver er det klart at du ikke kan lyde rap, men mener du så
ikke at hiphop ikke lige er din kop the?
Musiksmag er personligt, du kan ikke dømme over hvad andre folk synes.

> Jeg har ingen venner, som kan påvirke mig i en uheldig retning.

Har du venner? Det lyder som om du er en ret ubehagelig type... Men nok om
det.
Hvad er en uheldig retning?

> Endvidere er jeg så stærk, at jeg ikke kan lokkes til at godtage
> synspunkter, som er forkerte.

DAMDADADAM! Det er godt at vi har folk som dig der er stærke nok til ikke at
lade sig lokke ned i rap'ens faldgrupper og som måske kan omvende alle os
andre!
(Bemærk venligst den overdrevne brug af sarkasme!)

Så det er åbenbart kun folk som dig der har den rigtige mening og de rigtige
synspunkter... Indse at der er andre mennesker, med andre synspunkter i
verden end dig. Om deres eller dine er rigtige kan ikke diskuteres, det er
noget personligt.

>>>>eller er alle blot nogle fjolser og du ved bedst?
>>>
>>>Det har jeg ikke skrevet!
>>
>>
>> Dét har du så i sætningen ovenfor: "folk er flokdyr og meget
>> overfladiske!".
>
> Jeg har ikke nævnt ordet fjols!

Måske ikke, men du har godt nok givet et vink med en vognstang!

> Jeg har sans for musikalsk kvalitet. Det er noget, de fleste mennesker
> mangler i dag.

Hold da kæft! Hvis alle mennesker tænkte som dig ville der jo ikke være
nogen der gad snakke med nogen... Hvordan definerer du om musik er godt?
Hvordan definerer du hvilket mad der smager godt? DET ER EN SMAGSSANS!!!! Så
forstå dog at ikke alle er ligesom dig!

> Så snart der er vuggende og vridende underliv i musikvideoerne, sælger
> skidtet jo. Sex sælger desværre stadigvæk. Utrolig at folk stadig mest
> tænker med deres underliv!
> Med andre ord: folk er overfladiske. De mange skilsmisser fortæller det
> samme.

Hvad kan jeg bruge "vuggende underliv" til, når musik er noget man hører?
Desuden kan du ikke skyde skylden på rapmusikerne (og ja, de er!) Pop og så
meget andet kan ligeså godt tage æren for det.
By the way, så har jeg set et par bryster i en opera... Men opera er måske
også bare noget kommercielt halløj?

>
> Jeg ved alt, hvad der er værd at vide om alting!

Ja nemlig ja? Hvilke tanker ligger der bag relativitetsteorien? Hvad er
plasma? Hvad for en idiot har ladet dig sidde ved en computer med adgang til
internettet? Hvad er "værd at vide"?
Bare lidt jeg har undret mig over i et stykke tid...

Til sidst har jeg kun at sige at du er en vaskeægte troll...

Simon



Steen Schmidt (15-11-2004)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 15-11-04 00:41

Simon Skarum wrote:

> Til sidst har jeg kun at sige at du er en vaskeægte troll...

Jeg ville sige en vaskeægte idiot, men hvad fa'en...

....og det er da fuldstændigt sygt at man, selvom man har puttet TKJ i
et filter, stadig bliver ved at læse om ham i 30-40 indlæg om dagen,
fordi jeg læser hans svar i Jeres andres svar til ham Suk...

Der skulle være en knap der hedder "remove all traces of..., and adjust
threads accordingly"

Mvh
Steen

Thomas K. Jeppesen (15-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas K. Jeppesen


Dato : 15-11-04 02:35

Steen Schmidt wrote:
> Simon Skarum wrote:
>
>
>>Til sidst har jeg kun at sige at du er en vaskeægte troll...
>
>
> Jeg ville sige en vaskeægte idiot, men hvad fa'en...
>
> ...og det er da fuldstændigt sygt at man, selvom man har puttet TKJ i
> et filter, stadig bliver ved at læse om ham i 30-40 indlæg om dagen,
> fordi jeg læser hans svar i Jeres andres svar til ham Suk...
>
> Der skulle være en knap der hedder "remove all traces of..., and adjust
> threads accordingly"

Jeg stopper snart.



Robert Eriksen (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 19-11-04 17:11



Thomas K. Jeppesen wrote:
> Steen Schmidt wrote:
>
>> Simon Skarum wrote:
>>
>>
>>> Til sidst har jeg kun at sige at du er en vaskeægte troll...
>>
>>
>>
>> Jeg ville sige en vaskeægte idiot, men hvad fa'en...
>>
>> ...og det er da fuldstændigt sygt at man, selvom man har puttet TKJ i
>> et filter, stadig bliver ved at læse om ham i 30-40 indlæg om dagen,
>> fordi jeg læser hans svar i Jeres andres svar til ham Suk...
>>
>> Der skulle være en knap der hedder "remove all traces of..., and adjust
>> threads accordingly"
>
>
> Jeg stopper snart.

Igen?

Mikkel Eide Eriksen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Eide Eriksen


Dato : 29-11-04 15:48

On 2004-11-13 16:02:57 +0100, "Thomas K. Jeppesen" <invalid@sick.house>
said:

> Steen Schmidt wrote:
> > Thomas K. Jeppesen wrote:
> > > >>>Jeg antager du ikke har lyttet til Outkast. >>
> >>Korrekt.
> > > > Hvordan kan du så udtale dig om at det er støj på stenalderniveau?
> Jeg mener faktisk ikke, at hip hop har meget med musik at gøre. Rytme
alene er ikke musik.

Så må jeg vist lige få fat i Outkast og få dem til at fjerne alt det der
udenoms-instrumentering der ligger rundt om rytmen.

mvh
Mikkel Eide Eriksen

David Rasmussen (13-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 13-11-04 12:45

Thomas K. Jeppesen wrote:
>
>> Salgstallene siger vel ét eller andet,
>
> Ja, at folk er flokdyr og meget overfladiske!
>
>> eller er alle blot nogle fjolser og du ved bedst?
>
> Det har jeg ikke skrevet!
>

Jo, stort set. Lige oven over. Folk er nogle flokdyr og meget
overfladiske. Undtagen dig.

/David

-V- (13-11-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 13-11-04 09:35

Thomas K. Jeppesen wrote:
>> Outkast? De laver noget mægtigt lyrik.
>
> Så skulle de udgive digtsamlinger i stedet for at støje!
> Musikalsk er hip hop og rap på stenalderniveau!

Troll alert.

Alias/AJC/Priest er på spil igen.





-V-



Thomas K. Jeppesen (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas K. Jeppesen


Dato : 13-11-04 16:05

-V- wrote:
> Thomas K. Jeppesen wrote:
>
>>>Outkast? De laver noget mægtigt lyrik.
>>
>>Så skulle de udgive digtsamlinger i stedet for at støje!
>>Musikalsk er hip hop og rap på stenalderniveau!
>
>
> Troll alert.

Nej!

> Alias/AJC/Priest er på spil igen.

Flere er eller har været på spil!

Simon Skarum (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Simon Skarum


Dato : 13-11-04 02:23


"Jacob Jensen" skrev i en meddelelse...
> Jeg kunne godt tænke mig at lytte til lidt mere til RAP og lære det lidt
> bedre at kende.

Kan jeg godt forstå, ofte er god rap fyldt med gode budskaber og filosofi
som man kun sjældent finder i andre genrer.

> Er der nogle herinde der kan anbefale RAP'ere som ikke gør brug af den
> attitude som man ellers ser alle steder?

Malk De Koijn vil jeg selvfølgelig anbefale. Hvis der er nogen der kan
skrive tekster så må det være dem. Tit når folk hører dem første gang tror
de fleste at Malk-drengene vrøvler. Men hvis man graver dybere i teksterne
er der meget logik i dem.
Men et par gange har jeg oplevet at høre et ord og så tænke: "Hmm... Hvor
har jeg hørt det før!?" Også kommer jeg før eller siden i tanker om en
Malk-tekst... :)

Måske lyder jeg meget begejstret, men kan ret godt lide Malk'.

Mvh. Simon



Martin Kristensen (15-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 15-11-04 19:01

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> wrote in message
news:4193b471$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Er der nogle herinde der kan anbefale RAP'ere som ikke gør brug af den
> attitude som man ellers ser alle steder?

Oldskool hip-hop fra 80'erne og de tidlige 90'ere var lidt mere
positivt/sjovt, og ikke så gangsta-agtigt. Prøv f.eks. at checke noget ud
med Run DMC, LL Cool J, Beastie Boys eller det helt oldskool "electro funk"
med navne som Afrika Bambaataa, Twilight 22 eller Grandmaster Flash.

/Martin



xgypppws@search26.co~ (07-12-2004)
Kommentar
Fra : xgypppws@search26.co~


Dato : 07-12-04 13:08
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste