MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kopiere brugerprofiler
Fra : Peter \(8464\)

Dato : 11-11-04 19:40

Hej!

Som tidligere nævnt i dag har jeg netop fået installeret en ny WinXP Pro
SP2 box

Jeg sidder nu og er ved at lave en masse tilpasninger og indstillinger
for min bruger. Senere har jeg tænkt mig at pc'en skal meldes ind i et
domæne, og så vil jeg jo gerne have kopieret mine indstillinger over på
domænebrugeren. Er det bare at gå ind i "Egenskaber for system" >
fanebladet "Avanceret" > knappen "instillinger" ved brugerprofiler > og
så kopiere brugerprofiler der?

Det ser jo meget nemt og simpelt ud.. men virker det? Har ikke lige
prøvet funktionen før, og som altid, er man jo lidt skeptisk når det er
M$ Winblows der er tale om

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Tommy

Dato : 12-11-04 08:09

"Peter (8464)" <usenet@vesterbro24.invalid> wrote in message
> [...]
> Peter Bak
> Erstat "invalid" med "dk" i min e-mail
> Replace "invalid" with "dk" in my e-mail

Hej Peter

Her på arbejdet har jeg netop arbejdet med at bygge en administrations PC
til vores IT driftcenter. Maskinen blev installeret op under min domæne
bruger konto og det ville jo så give nogle sjove problemer når mine kolleger
skulle bruge maskinen da de så ikke ville kunne se noget af de opsætninger
jeg havde lavet.
Ideen var at få en maskine som var komplet ens for alle brugere der logger
på således at ingen andre end mig skulle til at installere software på den.
Jeg gjorde følgende:
Log på med Administrator gå ind i User Profiles og kopier den bruger som
maskinen er installeret op med ind i C:\Documents and Settings\Default User.
Men i dit tilfælde kopierer du så ind i din domænebruger. Jeg kan fortælle
at det virker rigtig fint. Kollegerne kan fint logge på maskinen og de har
ALLE de instillinger som jeg installerede og konfigurerede.
Men du skal være opmærksom på at du SKAL lave denne operation fra "User
Profiles". Hvis du laver en copy/paste i Explorer så får du ikke alle
indstillinger med som f.eks. at "Denne Computer" vises på skrivebordet osv.

Hilsen Tommy

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 12-11-04 08:21

Tommy wrote:
> [...]
> "User Profiles". Hvis du laver en copy/paste i Explorer så får du
> ikke alle indstillinger med som f.eks. at "Denne Computer" vises på

Great! Så kan jeg roligt fortsætte med at lave mine små tweaks og
settings