Layer uden scrollbars, men med mulighed fo~
Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 16-05-01 23:10

Hej NG

Jeg har på min side et layer, som ikke skal være større. Men der skal stå
mere tekst end der kan være. Der skal ikke være scrollbars, da de ødelægger
baggrundsbilledet. Kan det laves således, at man kun kan scrolle med et
mousewheel? eller ved at klikke og trække musen over teksten?
Der er også en interessant løsning på www.tinadickow.dk hvordan laver man
dette?

Mvh. Morten Bock Sørensen

PS. Det er IKKE den nedenstående hjemmeside det drejer sig om
--
http://www.mortenbock.dk

Fra : --{BLOOD}--

Dato : 16-05-01 23:28

Kig lidt på denne!

http://www.bratta.com/dhtml/scripts.asp?url=scripts/scripts.asp?id=24&ac=32&
order=created

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 16-05-01 23:37

Morten Bock Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> baggrundsbilledet. Kan det laves således, at man kun kan scrolle med et
> mousewheel? eller ved at klikke og trække musen over teksten?

Hvis du bruger Internet Explorer gør du følgende:
gå ind på siden->
Højreklik derefter i den ramme hvor teksten er-> (Siden er opbygget i
frames)
Vis Kilde...

OK Derefter er der et link til en javascriptfil ved navn: scrollwindow.js...
i bunden af siden er der noget script der der hedder MyWindows... Prøv at
tjekke det ud engang...

/Kasper

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 17-05-01 01:04

Jeg laver siden med Dreamweaver 3. Er det muligt/nemmere at lave det direkte
i DW3? Jeg kender ikke så meget til Javascript, og heller ikke DHTML, så jeg
har brug for lidt mere end små hints. Håber I har tid til at hjælpe.

--
http://www.mortenbock.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-05-01 00:57

"Morten Bock Sørensen" <mortenbock@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> baggrundsbilledet. Kan det laves således, at man kun kan scrolle med et
> mousewheel? eller ved at klikke og trække musen over teksten?

Du kan vel bruge en:

....indhold...

Men det er knap så brugervenligt uden scroll

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 17-05-01 01:15

Det er den jeg bruger nu. Men det betyder jo også, at man slet ikke kan se
det, som ikke er i layeret.

PS: Her er linket til siden http://mortenbock.dk/writes

--
http://www.mortenbock.dk

Fra : Andreas Clausen

Dato : 17-05-01 03:17

> stå

Det kan laves ved hjælp af javascript der kan scrolle en table.

Det vil sige du laver to pile som repræsenterer op og ned og
derefter kan du ved, enten at holde musen over, eller trykke
på pilene, scrolle op og ned i vinduet uden at der kommer
scrollbarer.

Skriv til mig hvis jeg skal lave scriptet til dig.

--
Venlig Hilsen

Andreas Clausen
http://website.gjk.dk/snagg

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 17-05-01 04:08

Tusind tak, men jeg fandt et script på BLOOD's link, som jeg har fået
arbejdet ind i siden. Det virker ok.

Morten Bock Sørensen

--
http://www.mortenbock.dk