Hundetræning
Fra : FB

Dato : 11-11-04 10:58

Hej

Jeg er ved at være færdig med hvalpetræningen ved DCH. Hunden og jeg skal
til den første prøve på lørdag
Under træningen i både klub og hjemme er der ikke sparet på godbiderne
(pølsestykker).
Nu har jeg hørt at man ikke må bruge godbider til prøven PANIK

Er der nogen som har gået til DCH-træning og som ved om det er rigtig eller
ej?

Hilsen/ FB

Fra : Helle Jensen

Dato : 11-11-04 17:32

Hej FB

Om du må bruge godbidder eller ej, er noget dine trænere bestemmer, for det
er vel dem der skal bedømme prøven, du skal til efter hvalpetræningen.

Det er rigtigt, at til officielle konkurrence i DcH - C, B, A og E klassen,
må der ikke bruges godbidder. Men det er jo ikke det, som der er tale om
her. Så spørg dine trænere.

Helle

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 12-11-04 19:20

Du kunne bruge bold i snor som afløser for godbider

Fra : Mikael

Dato : 13-11-04 08:50

Hej!
Først held og lykke.
Vi måtte heller ikke bruge godbidder, men du bliver nok overrasket over hvad
du kan gøre for din hund med din stemme.
Bare ros den til skyerne!
Når i så er færdige, så kast alle de pølsestykker i hovedet af den, du kan.
I det hele taget er det en rigtig god ide at træne sin hund i, kun at få
godbidder når den har gjort sit arbejde færdigt.(Selvfølgelig er du nødt til
at begynde med at give dem godbidder HVER gang den gør noget rigtigt). Når i
så er til konkurrencer, så må du godt nok ikke bruge godbidder foran
dommeren, men det ved hunden jo altså ikke... Så de par gange om måneden,
hvor den ikke får belønninger, det kommer den over.
Hilsen Winnie

Fra : DCH

Dato : 14-11-04 10:57

Hej FB

Jeg er selv instruktør i en DCH afd. og mht til godbidder ved
hvalpeprøven er som Helle rigtigt skriver noget klubben bestemmer,
hvorimod til de officielle konkurrencer må man ikke.

Hvilken afd. træner du i???

Held og lykke med prøven

DCH/Mika

http://www.kandu.dk/