Voksning af en nykøbt bil????
Fra : Mr. Mox

Dato : 11-11-04 10:18

I dag skal jeg hente min nye bil, en Hyundai Matrix på gule plader.

Ja ja, jeg ved godt det ikke er en Brian -dyt, men jeg er altså osse 71 år.
Men
da det nok er den sidste nye bil jeg køber må den jo godt holde længe.

Derfor spørger jeg om det er en god ide at vokse den nu inden man kører for
meget i den? Det er blot en rød bil, ikke metallak.

Er der nogen der kender noget til sådan en bil? Jeg har altid kørt i gamle
biler jeg har sat i stand selv og været godt tilfreds med dem, men det her
med en NY bil, det er da noget særligt.

Hej fra mig. Mr. Mox

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-11-04 10:29

> Derfor spørger jeg om det er en god ide at vokse den nu inden man kører
for
> meget i den? Det er blot en rød bil, ikke metallak.

Hej Mox,

Moderne vandbaserede lakker hærder hurtigt - typisk i løbet af et par uger.
Da din bil jo har en længere sørejse bag sig, må den være hærdet af, og så
er det en fordel at få den vokset/lakforseglet så hurtigt som muligt inden
vinteren sætter ind. Med hensyn til produkter til dette, er mantraet i denne
gruppe SONAX - jeg bruger det selv

mvh

Andreas M. Hansen
- Med et hjerteligt tillykke med den nye - må den holde i rigtigt mange år
! - dog håber jeg selvfølgelig for dig, at du holder væsentlig længere en
dytten

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 11-11-04 15:47

On Thu, 11 Nov 2004 10:29:07 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>vinteren sætter ind. Med hensyn til produkter til dette, er mantraet i denne

Jeg ville da sige Atlas lakforsegler så hurtigt som muligt. Husk alle
dørkanter, motorhjælms kanter, og andre kanter halvvejs inde i bilen.

Tillykke med den.

Der kan man se, at rådene her bliver fulgt. Du har da sparet en masse
tid.

Du kunne også overveje en Dinitrol behandling til næste år i
september. Det lugter lidt, men ikke så slemt som andre mærker. Jeg
ville ikke nænne det på en splinterny bil med det samme.

mvh

John

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 12-11-04 12:41

Alaska ! hovsa

mvh

John

Fra : Thomas Landberg

Dato : 12-11-04 14:20

> [...]
> gamle
> biler jeg har sat i stand selv og været godt tilfreds med dem, men det her

Tillykke med den nye bil. Var det i øvrigt ikke dig der tryllede i
fjernsynet som "Magiske Mr. Mox"?

Jeg fik selv ny bil mandag i sidste uge og fulgte rådene på www.sonax.dk om
at vokse bilen hurtigst muligt. Engang var opfattelsen den, at man skulle
vente et godt stkke tid (2 måneder?) med at vokse bilen så lakken kunne
hærde ordentligt af, men nu er lakkerne åbenbart hærdet af når man får bilen
leveret. Så min fik en omgang Sonax Extreme 1 flydende voks da jeg havde
haft den i et par dage og den skinner bare. Nu håber jeg at den overlever
vinterens utallige bilvaske uden alt for mange ridser, men nu har jeg da
gjort hvad jeg kan.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad