Hvad er "huslejen"?
Fra : Donati

Dato : 16-05-01 22:27

Hej
Er der nogen der har en idé om hvormeget telefonselskaber som
feks. Debitel og Tellmore betaler til Teledanmark, for at leje sig ind
på deres mobil-net?

--
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-05-01 22:27

Donati skrev:

>Er der nogen der har en idé om hvormeget telefonselskaber som
>feks. Debitel og Tellmore betaler til Teledanmark, for at leje sig ind
>på deres mobil-net?

Jeg mener du kan finde aftalerne omkring samtrafik på fastnet på
www.tst.dk - jeg ved ikke om du også kan finde dem for mobil der - men
prøv engang.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 23-05-01 08:40

Lidt flueknepperi.. Debitel lejer sig ind hos Sonofon....

/Henning

---
Wanna make money? Click here:
http://www.desktopdollars.com/gateway_click.asp?id=Fuxie

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-05-01 10:55

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> wrote in message
> Lidt flueknepperi.. Debitel lejer sig ind hos Sonofon....

Hvis det skal være helt rigtigt, så bruger Debitel både TDC, Sonofon og
Tele2......

/Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 11:02

Jan Vestergaard skrev:

>Hvis det skal være helt rigtigt, så bruger Debitel både TDC, Sonofon og
>Tele2......

Øhh, Tele2 bruger da TDC eller Sonofons net (husker ikke hvis) - så
længe vi snakker om mobiltelefoni. Tele2 har da ikke eget mobilnet?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-05-01 12:16

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote:

in message news:ek2ngtgqqt25gqoca2v6k4tsbtupo9vijo@news.inet.tele.dk...
> Øhh, Tele2 bruger da TDC eller Sonofons net (husker ikke hvis) - så
> længe vi snakker om mobiltelefoni. Tele2 har da ikke eget mobilnet?

Øhh - du har da vist ret ?

Det var "bare lige" noget jeg hapsede fra Debitel's hjemmeside, hvor der
står:

citat start
debitel er landsdækkende.
debitel bygger på kvalitet og hurtighed - og på, at vi vil være tæt på vores
kunder. Uanset hvor i landet du bor, får du glæde af alle de mange fordele,
som debitel har at byde på. Vi køber taletid hos Danmarks førende udbydere -
Tele Danmark, Sonofon og Tele2 - og gennem deres net kan vi tilbyde dig den
bedste dækning til en absolut billig penge
citat slut

Men de kan vel godt købe taletiden hos Tele2, selvom det sker på TDC'e net ?

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 12:22

Jan Vestergaard skrev:

>Øhh - du har da vist ret ?

Jada :)

>Men de kan vel godt købe taletiden hos Tele2, selvom det sker på TDC'e net ?

Det lyder godt nok mærkeligt... Måske skulle man høre hvad de mener
med det.

Er der noget med, at Tele2 har egne fastnet-linier nogle steder, det
kan være debitel snakker om fastnet også - debitel udbyder jo også
fastnettelefoni.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-05-01 12:33

> Er der noget med, at Tele2 har egne fastnet-linier nogle steder, det
> kan være debitel snakker om fastnet også - debitel udbyder jo også
> fastnettelefoni.

Det kunne da godt være - men jeg ved det ikke !

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 23-05-01 16:32

> [...]
>
> Er der noget med, at Tele2 har egne fastnet-linier nogle steder, det
> kan være debitel snakker om fastnet også - debitel udbyder jo også

Jeg kunen forestile mig at det hænger sammenmed at det kan være billigere
hos Tele2 end TDC selvom Tele2 køber sig ind hos TDC. Det hænger sammen med
at når man køber over en hvis mængde telefoni, så for man yderligere rabat.
Dvs. at Tele2 kan købe telefoni billigere af TDC end Debitel kan. Derfor kan
Tele2 sælge det videre til Debitel til en pris der er mindre end hvad TDC
forlanger samtidig med at de selv tjener penge på det.

Joakim

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 16:36

Joakim Lauridsen skrev:

>Derfor kan
>Tele2 sælge det videre til Debitel til en pris der er mindre end hvad TDC
>forlanger samtidig med at de selv tjener penge på det.

Jeg havde selv tænkt det som en mulighed, men det ville nu alligevel
undre mig. Tele2 mobil er jo ikke den store success Tele2 havde regnet
med (hvorfor mon, se deres priser!), så de køber nok ikke de helt
store mængder, med mindre man køber fastnet og mobil sammen.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lars

Dato : 24-05-01 00:29

On Wed, 23 May 2001 13:21:59 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Er der noget med, at Tele2 har egne fastnet-linier nogle steder, det
>kan være debitel snakker om fastnet også - debitel udbyder jo også
>fastnettelefoni.

Debitel benytter Tele2's fastnet dvs at de bruger samme forvalgskode
1001 som Tele2

Fra : Lars

Dato : 24-05-01 00:27

On Wed, 23 May 2001 12:02:21 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Øhh, Tele2 bruger da TDC eller Sonofons net (husker ikke hvis) - så
>længe vi snakker om mobiltelefoni. Tele2 har da ikke eget mobilnet?

Tele2 bruger Sonofusk net

Fra : Kim Bjoern

Dato : 23-05-01 19:42

> Hvis det skal være helt rigtigt, så bruger Debitel både TDC, Sonofon og
> Tele2......

Lad mig se, om jeg kan samle trådene lidt

Debitel Fastnet.
Debitel fastnet kører via Tele2 - man ringer 1001 foran nummeret fra sin
fastnettelefon. Og 1001 tilhører Tele2

Debitel Mobilnet
Debitel har nummerserier hos både TDC og Sonofon.

Tele2mobil
Tele2 har nummererserien 25 7x xx xx til rådighed, og det er på Sonofons
mobilnet. Men det er lidt specielt i forhold til andre "indlejere" hos
Sonofon og TDC. Man har en unik Tele2mobilsvar, der sender sine egne Tele2
SMS'er ud ved beskeder. Man har gratisnumre til oplysning af saldo og til
genpåfyldning, og opdateringen af begge dele er øjeblikkelig - så Tele2mobil
virker som selvstændig operatør og har sine helt egne services, herunder
deres helt egen version af SMS database (som f.eks Sonofons Gismo mm).
Telmore, Worldonline, Debitel mm opfører sig efter hvilket net, de kører på.
Kører Debitel på Sonofons net, er f.eks mobilsvar lige som hos Sonofon og
vise versa.

Kim